Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

samsung galaxy

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: samsung galaxy

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
    Al die mobiele providers lachen zich dood en verdienen geld als water omdat er zoveel sukkels rondlopen die teveel betalen
    helaas behoor ik tot die sukkels, want ken er totaal niks van en mij kunnen ze wijsmaken wat ze willen.....net hetzelfde als ik een computer ga kopen, ik moet maar geloven wat ze vertellen want ook daar ben ik niet in thuis....en daar word natuurlijk steen en been van geprofiteerd.....het draait maar om 1 ding he en dat zijn centen en nog eens centen....
    als ik fotomateriaal ga kopen waar ik wel vrij goed van op de hoogte ben schrik ik soms ook wat verkopers mensen staan wijs te maken en ja , die trappen daar in natuurlijk want ga maar in het verweer als je er niks van kent he....
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Ik heb gewoon een prepaid telefoon van 25 euro met 15 euro tegoed om bereikbaar te zijn, al dat mobiel bellen is nergens voor nodig
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

Comment

Ik heb gewoon een prepaid telefoon van 25 euro met 15 euro tegoed om bereikbaar te zijn, al dat mobiel bellen is nergens voor nodig
        Mensen die de hele dag thuis zitten hebben dat niet nodig.

Maar niet iedereen zit de hele dag thuis of heeft korte ritjes naar het werk!
        Sommige mensen hebben het ook al beroepsmatig nodig, dus of het nuttig is of niet is ieders eigen zaak!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
          dan hebben jullie de beste grap nog niet gehoord : mijn kennis/mobistar winkel eigenaar vertelde me laatstleden dat hij klanten die een smartphone kopen toch graag een minimum data pakketje van 5 euro per maand adviseert omdatdie telefoons zelf vanzelf wat dataverbruik genereren , Nee Nee meneer we gaan hem niet gebruiken om te internetten , ge moet dat niet doen. Lig je toch wel van in een deuk hoe sommige mensen zich laten vangen en blindelings meedoen met al die commerciele spitsvondigheden en wedijver.
          Wat wil je nu bedoelen?

Een smartphone is bijna altijd standaard ingesteld met enkele actieve applicaties die data verbruiken ... kan u veel geld kosten als je geen data-abonnement hebt!
          Probleem is dat die applicaties een paar seconden verbinden en dan verbreken, dan de volgende applicatie en zo voort ...
          Een Mobistar klant betaalt bijvoorbeeld 0,5€ per begonnen uur en MB als die geen data-abonnement heeft.
          Als er dus tien applicaties op staan die een paar seconden verbinden, dan heb je op één uur al tien keer 0,5 Euro te betalen want na verbreken van de connectie begint elke nieuwe connectie als een nieuw uur te lopen, ook al is dat binnen het uur na de eerste connectie!
          Dus mochten die applicaties de connectie open houden, dan zou het goedkoper uitkomen dan steeds te verbreken en opnieuw te connecteren.

In de meeste handleidingen staat wel dat een toestel connecties kan maken en dat dit data verbruikt ... maar 95% van de mensen leest dit NOOIT.

Toen ik mijn eerste smartphone kocht heb ik een tijdje zitten zoeken hoe het toestel in elkaar stak (menu-structuur dan) ... in de settings kon je niet in als de sim-kaart er niet in stak en iets uitschakelen kan je niet als je niet in de settings kan.
          Dus eerste keer opstarten en je ziet dat 3G-icoontje al komen ... ik heb er een avondje mee bezig geweest om eerst het toestel te ontdekken en dan alles te configureren zoals het moet.
          De tijd om alles uit te zetten wat ik niet moet hebben heeft dat spel dus connecties gemaakt ... op die paar uur heeft het mij op mijn volgende factuur toch 35€ aan data-connecties gekost enkel door het aantal en niet door de hoeveelheid data!

Op de laatste Android-toestellen van Samsung heb ik gezien dat data standaard uit staat en dat je dus kan configureren zonder een verplichte data-connectie te hebben.
          Of het op alle toestellen zo is weet ik niet maar eigenlijk zou men dit wettelijk mogen verplichten!
          En wat applicaties uitschakelen betreft ... er zijn er waar dit simpel te doen is maar er zijn er ook waar het goed verstopt zit of niet uitschakelbaar is.
          En applicaties die goed gedocumenteerd zijn? Vergeet het maar!

Een smartphone koop je meestal wel om ook op internet te kunnen of zo maar niet iedereen doet dit via "3G, mensen genoeg die altijd een wifi in de buurt hebben.

Dus ja, voor de meeste mensen komt een 5 Euro data-abonnement dus goedkoper uit dan geen en onwetend te betalen!
          En ik heb er al geweten die een paar honderd Euro te betalen hebben voor data waar ze geen enkel vermoeden van hebben ... en meestal weet je het pas na de volgende factuur en is ondertussen uw tweede facturatieperiode ook al goed aan het lopen!

Er zijn verschillende oorzaken voor deze ongewilde kosten :
          • De klant dat niet de handleiding leest
          • De verkoper dat de klant niet op de hoogte brengt
          • De softwareleveranciers die standaard applicaties actief zetten
          • Data-verkeer dat niet standaard inbegrepen is in abonnement
          • Bepaalde applicaties die ge niet eens kunt uitschakelen
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dus ja, voor de meeste mensen komt een 5 Euro data-abonnement dus goedkoper uit dan geen en onwetend te betalen!
            En ik heb er al geweten die een paar honderd Euro te betalen hebben voor data waar ze geen enkel vermoeden van hebben ... en meestal weet je het pas na de volgende factuur en is ondertussen uw tweede facturatieperiode ook al goed aan het lopen!
            Voor zover ik weet zijn die (belachellijke) 5 euro abbo's dus voor 50 MB oftewel 10 eurocent per MB, krek dezelfde prijs die je betaalt per MB voor overschrijding van die 50 MB limiet. Die abbo's zijn er dus hoofdzakelijk om aan de buskotjes de mensen te belazeren.
            Ik betaal 0.75 euroCENT per MB....., wat niet wil zeggen dat mijn keuze voor iedereen de beste is. Maar ik ben wel vrij zeker dat 50MB abbo's voor niemand een goeie keuze zijn, tenzij je misschien met je smartphone een drietal keer per maand je mails wil checken.
            Men zou trouwens beter alle aanbiedingen onder de 400MB wettelijk verbieden...
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Mensen die de hele dag thuis zitten hebben dat niet nodig.

Maar niet iedereen zit de hele dag thuis of heeft korte ritjes naar het werk!
              Sommige mensen hebben het ook al beroepsmatig nodig, dus of het nuttig is of niet is ieders eigen zaak!
              Nodig is het niet hoor, tien jaar geleden konden we ook nog allemaal zonder mobiele telefoon en nu staat iedereen om je heen allemaal lulpraat te houden, nergens voor nodig!
              Maar ja als je graag voor niks teveel geld uit wilt geven moet je het vooral doen, vinden die mobiele providers prachtig
              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Voor zover ik weet zijn die (belachellijke) 5 euro abbo's dus voor 50 MB oftewel 10 eurocent per MB, krek dezelfde prijs die je betaalt per MB voor overschrijding van die 50 MB limiet. Die abbo's zijn er dus hoofdzakelijk om aan de buskotjes de mensen te belazeren.
                Daar gaat het hem niet om met wat ik wou aanhalen.

Met 5€ heb je een abonnement van 50MB, inderdaad niet veel!
                Maar als je dan een paar applicaties hebt die 10 keer per uur connecteren en zo 24 uur per dag, dan heb je tenminsten geen 0,5 Euro per connectie te betalen.
                Die applicaties die standaard draaien zijn meestal wel geen grote data-vreters maar wel connectie recordhouders.

Als je zo 10 applicaties hebt geïnstalleerd die laat ons zeggen om het uur updaten ... dat zijn 240 connecties per dag aan 0,5 Euro ... kost u dus 120€ per 24 uur of 3720€ op een maand!
                Aan data heb je dan geen grote hoeveelheden maar ge betaald u blauw aan connectie-eenheden!
                Zelfs al heb je maar één applicatie dat per uur een update doet ... 24 keer per dag 0,5 Euro en 31 dagen is ook al 372 Euro per maand!

Het schandalige is dat heel veel mensen zo'n applicatie al snel eens over het hoofd zien omdat ze er standaard op stond en dus niet denken dat die actief is.
                En vooral kinderen durven wel wat installeren ... heb er zo een een paar in huis die een maandje een en ander actief staan hebben.
                Ik heb al mensen geweten hoor ... nooit op internet gaan met hun smartphone maar de eerste maand al 75O€ opleg bij hun factuur door zo'n applicaties! En zoals ik al aanhaalde, zelf 35€ op een paar uur tijd!

Die 50MB is inderdaad niet genoeg om te kunnen surfen, mail te synchroniseren, deftig gebruik te maken van data maar wel voor de mensen die een smartphone als gadget kopen of om vooral via wifi te werken maar onderweg toch eens de meteo-widget willen laten updaten.
                Ook het probleem dat ik aanhaalde met die applicatie dat om het uur een connectie maakt is opgelost met die 5 Euro.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Nodig is het niet hoor, tien jaar geleden konden we ook nog allemaal zonder mobiele telefoon en nu staat iedereen om je heen allemaal lulpraat te houden, nergens voor nodig!
                  Maar ja als je graag voor niks teveel geld uit wilt geven moet je het vooral doen, vinden die mobiele providers prachtig
                  Och ja .. dertig jaar geleden had (bijna) niemand een afstandsbediening voor zijn TV, niemand had centrale deurvergrendeling op zijn wagen, niemand had airco, niemand had digitale tv, ... er is zoveel dat niet echt moet maar waar we aan gewend geraakt zijn en dat je wel wat mee moet met de maatschappij!
                  Als je twintig jaar geleden met je auto in panne viel, dan haalde je de delco even uiteen, kuiste je de connecties even en ge bolde verder ... lukte dit niet dan kon je op de hoek van de straat in een telefooncel om hulp bellen!
                  Nu haal je die delco niet meer uiteen want die zit er niet meer, van de computer ken je geen knijt en op de hoek van de straat staat geen telefooncel meer! Op de hoop toe zou vroeger iemand gestopt zijn om u te helpen en nu draait iedereen het hoofd om en laten ze u staan waar ge staat.
                  Dus ja, vroeger kon je zonder en nu heb je het meer en meer nodig!
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Met 5€ heb je een abonnement van 50MB, inderdaad niet veel!
                    Maar als je dan een paar applicaties hebt die 10 keer per uur connecteren en zo 24 uur per dag, dan heb je tenminsten geen 0,5 Euro per connectie te betalen.
                    Die applicaties die standaard draaien zijn meestal wel geen grote data-vreters maar wel connectie recordhouders.

Als je zo 10 applicaties hebt geïnstalleerd die laat ons zeggen om het uur updaten ... dat zijn 240 connecties per dag aan 0,5 Euro ... kost u dus 120€ per 24 uur of 3720€ op een maand!
                    Aan data heb je dan geen grote hoeveelheden maar ge betaald u blauw aan connectie-eenheden!
                    Zelfs al heb je maar één applicatie dat per uur een update doet ... 24 keer per dag 0,5 Euro en 31 dagen is ook al 372 Euro per maand!

Het schandalige is dat heel veel mensen zo'n applicatie al snel eens over het hoofd zien
                    Het schandalige is dat men zo'n misdadige abbo's op de markt zet (mag zetten), dat is vierkant je klant in het gezicht uitlachen.
                    Mijn smartphone mag 10.000 (tienduizend) keer per maand internet connecteren, kost me 0.0 eurocent aan connectiekost.
                    Maar nog eens: de "grote" operators hebben groot gelijk.

Comment

Het schandalige is dat men zo'n misdadige abbo's op de markt zet (mag zetten), dat is vierkant je klant in het gezicht uitlachen.
                      Mijn smartphone mag 10.000 (tienduizend) keer per maand internet connecteren, kost me 0.0 eurocent aan connectiekost.
                      Maar nog eens: de "grote" operators hebben groot gelijk.
                      Het schandalige is dat er applicaties zijn die connecteren zonder dat je daar zelf om gevraagd hebt!
                      Persoonlijk vind ik dat die dat enkel zouden mogen doen als je ze zelf zo ingesteld hebt!
                      Prijs of inhoud van een abonnement staat hier los van.
                      Met een abo van 5 Euro los je dit wel op maar het is eerder schandalig dat als je geen abo hebt hetzelfde dataverkeer je een paar honderd tot een paar duizend Euro kan kosten zonder dat je het weet.
                      Hier zou ook elke provider een limiet moeten instellen zodat je bijvoorbeeld na 25€ of zo moet bevestigen dat je verder wil.
                      Virussen of anders genaamd malware bestaat ook voor het mobiele platform, de kans bestaat dus dat een ongevraagde applicatie connecties begint te leggen!

Voor de rest heeft bijna iedereen een internetaansluiting, waarom je dan nog zoveel extra moet betalen als je weg van huis verder wil surfen is ongelooflijk.
                      Voor 50€ heb je thuis een abo zonder limiet als je wat uitkijkt naar de juiste formule maar als je via GSM eens 100 MB gebruikt ben je vaak al geruïneerd.
                      Op dat gebied heb je wel een punt! Data kost geld aan de provider door de grote investeringen maar het kost nu toch wel heel veel!
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Voor de rest heeft bijna iedereen een internetaansluiting, waarom je dan nog zoveel extra moet betalen als je weg van huis verder wil surfen is ongelooflijk.
                        Voor 50€ heb je thuis een abo zonder limiet als je wat uitkijkt naar de juiste formule maar als je via GSM eens 100 MB gebruikt ben je vaak al geruïneerd.
                        Op dat gebied heb je wel een punt! Data kost geld aan de provider door de grote investeringen maar het kost nu toch wel heel veel!
                        Het alternatief is er, 15 euro voor 2000 MB (tweeduizend ), een halve euro per MB roaming in de EU en de USA, een mens moet enkel zijn ProxiMobiBase hoed eens durven afzetten.
                        Alleen dan zullen de groten iets voelen kriebelen en hun prijzen laten zakken.

Comment

Het alternatief is er, 15 euro voor 2000 MB (tweeduizend ), een halve euro per MB roaming in de EU en de USA, een mens moet enkel zijn ProxiMobiBase hoed eens durven afzetten.
                          Alleen dan zullen de groten iets voelen kriebelen en hun prijzen laten zakken.
                          Werk jij daar Nete?

Comment

Helemaal niet, ik "geniet" van mijn pensioen.

Maar als er hier geschreven wordt dat data abbo's op GSM verschrikkelijk duur zijn, mag ik toch wijzen op het tegendeel ? De lezer hier kan er maar zijn profijt mee halen als hij wil.

Comment

Je bent wel ... hoe moet is het zeggen ... een fanboy

Ze zijn inderdaad wel zeer competitief, om niet te zeggen de beste, maar zolang er nergens een formule bestaat met abonnement waarbij je niet over een limiet kunt en waarbij je ook roaming niet kunt beperken begin ik er niet aan. Voor een tablet lijkt me dit wel ideaal.

Comment

En hoeveel dagen kunt ge voor die prijs per maand bellen (ja dagen en niet minuten)?

Die 15€ per maand voor 2000 MB is nog altijd duur, te zien hoe je het bekijkt!

Zelf gebruik ik met de GSM bijna nooit data via 3G, wel via wifi.
                                Thuis heb ik internet en op het werk ook ... welke meerwaarde heb ik tijdens het rijden te kunnen surfen of een mail te ontvangen? Ik kan toch niets lezen voordat ik ergens aangekomen ben en toegang heb tot wifi.
                                Uitzonderlijk moet ik ergens eens iets opzoeken, dan betaal ik wel die halve Euro om data te hebben.

Bellen is voor mij veel belangrijker en dat doe ik veel, heel veel zelfs in vergelijking met de gemiddelde privé.
                                Ik betaal 30€ per maand abonnement voor twee sim-kaartjes, met die 3O€ kan ik 4890 minuten bellen, anders gezegd 81,5 uur of 3,395 dagen.

Stel dat ik overschakel naar MV ... hoeveel per maand gaan die twee kaartjes inclusief deze beltijd mij kosten?
                                Juist, dan moet ik al naar een Jumbo gaan aan 40€ per maand per kaart, of 80€ voor de twee kaartjes bijeen.
                                Dan heb ik in totaal 285 minuten per kaart, maar dan moeten we rekenen wie belt ... bij ons is het aantal uur voor de nummers bijeen en dus vrij te verdelen.
                                Maar allé, zelfs samengeteld zitten we dan aan 570 minuten oftewel 4320 minuten minder dan nu. Wil ik hetzelfde, dan zal ik nog eens 4320 x 0,14 = 604,80€ extra moeten afdokken! (Als ik me niet vergis met hun formule)
                                Ja ... dan zitten we aan 684,80 Euro per maand om evenveel te kunnen bellen.

Toegegeven dat ik de limiet nooit gebruik maar tot over de helft gaan we zeker, dus toch nog bijna 400€ per maand!

Ge moet dus wat zien wat ge verkondigt ... een MV is niet voor iedereen voordeling, voor mensen die weinig data gebruiken maar veel bellen niet interessant!
                                Ik kan dus 1209 keer een connectie maken van één uur voor het supplement dat MV me meer zou kosten ... is meteen ook 1209 MB inbegrepen want het is per connectie van een uur en één MB.

Elke provider heeft zo wel voor iemand een voordeel maar het is niet omdat iets voor uzelf het ideale lijkt te zijn dat het daarom voor iedereen interessant is.
                                Last edited by VerSeg; 7 november 2011, 14:32.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X