Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

samsung galaxy

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• samsung galaxy

graag jullie raad ivm het volgende...
    ik ben toe aan een nieuwe gsm, de markt is ondertussen sterk ge evolueert en ik ben totaal niet mee op geen enkel vlak in dat segment....

wat heb ik nodig;
    een smartphone waar ik mee kan bellen , sms sen, beperkt internetten en met een goed scherm om eventueel wat foto's mee te kunnen tonen (portfolio) (filmfuncie vind ik wel een toffe optie)
    gezien ik (waarom weet ik niet) geen apple fan ben maar des te meer gecharmeert ben van samsung producten heeft men mij dit toestel aangeraden de samsung galaxy s2, telenet verkoopt dat ding in bundel met een abbonement

voor 45 euro per maand , vind ik best redelijk gezien er ook belwaarde inbegrepen is...
    dit abbo loopt over 2 jaar, maar het is me niet duidelijk op hun site hoeveel er nadien maandelijks dient betaald te worden?

nu vind ik dat schermpje precies nogal klein om foto's te tonen of valt dat mee? Is dit trouwens het meest recente toestel van samsung?

ook zoek ik iets als een tablet maar dan van samsung , deze moet enkel dienen als portfolio , welke is op dit moment aan te raden, schermkwaliteit is hierbij belangrijk en opslagcapaciteit of anders de mogelijkheid extern kaartje te kunnen gebruiken?

moet ik ergens specifiek op letten??
    http://www.jvs-photography.be/

Re: samsung galaxy

Ik heb zo'n Galaxy II naast mijn iPhone 4, ik kan dus beide goed vergelijken.
    Fotokwaliteit van de GII is echt wel héél goed ( http://forum.belgiumdigital.com/f43/...en-387499.html ) Mijn iphone is een gewone 4, geen 4S.
    Scherm is groter dan dat van de iPhone 4 en ook beter leesbaar vind ik.

Wat de tablet betreft, daar vind ik de iPad beter.

Prijs bij Telenet 1080€ voor 24 maanden, 206 minuten of 291 sms'jes en 200 MB datavolume
    Mijn prijs bij Mobile Vikings, toestel zelf gekocht, voor 24 maanden : 549€ + ( 24 x 15€ ) = 909€ : 60 min bellen, 1000 smssen naar MV, 1000 smssen naar andere providers en 2GB data per maand
    Last edited by Franciskine; 30 oktober 2011, 09:55.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Als ik je smartphone eisen zie denk ik dat je beter af bent met den Galaxy S Plus, zo'n 200 euro goedkoper dan de nieuwe S2. Die Plus is het topmodel van 2010 maar met een snellere processor en een iets zwaardere batterij.
      Alhoewel, voor de ingebouwde camera ben je wel beter af met de S2.
      Best ook gewoon het toestel kopen, anders betaal je de smartphone dubbel en dik via een flauw maandabonnement met een belachelijke data limiet (ocharme 200MB).
      Last edited by nete; 30 oktober 2011, 10:05.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

€99 aankoopprijs + (24 x €45 = €1080) = €1179 over de periode van 2 jaar.

Andere optie:
        koop het toestel gewoon los, zonder dat aangekoppelde abonnement, dat kost je ca. €549.
        Neem een kaart bij Mobile Vikings, en je krijgt 1.000 sms'jes gratis, 1 uur belwaarde en 2 gig dataverkeer (het 10-voud van wat je bij telenet krijgt) en dat voor €15/maand.
        Kort gerekend:
        €549 + (24 x €15 = €360) = €909 over de periode van 2 jaar.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Moest ik voor een smartphone gaan (wat ik niet zou doen omdat ik die dingen bull**** vind maar dat terzijde ) dan zou ik persoonlijk gaan voor een Garmin Nuvifone. Smartphone met GPS in. 5MP camera met geotagging en goedkoper dan de samsung Galaxy
          http://www.garminasus.com/nl_BE/phon...a10/index.html

Comment

bedankt voor jullie bijdrage,
            franciskine, ik had die foto nog niet eerder gezien waarvan je de link gaf , maar idd die kwaliteit is wel bewonderenswaardig, en dat voor zo een ding.....
            heb jij er al eens mee gefilmd? dat kan toch ook, en valt da wat mee?

het zal in ieder geval wel de samsung galaxy worden , daar ben ik al uit, ivm tablet hmmm tja nog effe rondneuzen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
              bedankt voor jullie bijdrage,
              franciskine, ik had die foto nog niet eerder gezien waarvan je de link gaf , maar idd die kwaliteit is wel bewonderenswaardig, en dat voor zo een ding.....
              heb jij er al eens mee gefilmd? dat kan toch ook, en valt da wat mee?

het zal in ieder geval wel de samsung galaxy worden , daar ben ik al uit, ivm tablet hmmm tja nog effe rondneuzen....
              Hier is een zéér kort filmpje in HD, net gemaakt van achter de venster, geluid is dus zeker niet optimaal : Camerafilmtest
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb ook zo een S2. Het grote nadeel is battery life. Bij zeer intensief gebruik haal je gewoon de dag niet, zeker bij gebruik van de gps. Dan wordt het ding ook zeer warm.

De camera is gewoon super, alhoewel de nieuwe iPhone 4s zeker niet moet onderdoen of misschien nog beter is. Ik heb al video opnames gemaakt. Standaard staat hij niet op 1080p, maar heeft hij toch al een goeie kwaliteit. Ik heb de 1080p filmpjes op mijn hd tv gekeken en dat is gewoon prachtig. Het is wel geen videocamera natuurlijk. Je moet het zonder beeldstabilisatie doen.

Wat smartphone functies betreft is de nieuwe Google telefoon de betere keuze. Op alle fronten beter, behalve de camera.
                http://tweakers.net/nieuws/77487/goo...droid-ics.html

Volgende week zou ook de Samsung galaxy note beschikbaar zijn. Dat is een S2 met een mega scherm, 5,3" en een 800x1280 resolutie
                http://www.pdashop.be/product/153826...ote-n7000.html
                De batterij is veel krachtiger, maar het weegt dan ook wel de helft meer.

Comment

nog beter dan wat er nu verkrijgbaar is moet voor mij niet echt , het filmpje gezien van franciskine (waarvoor dank) en kmoet zeggen , meer dan voldoende voor mij (heb al een zeer degelijke camcorder) maar het is meegenomen dat het erop zit..
                  dat de batterij het niet lang uithoud had ik eerder al hier en daar gelezen, dat zou een zwak punt zijn, das wel spijtig, ma ja , je kan ni alles willen natuurlijk....

daarstraks een koppel gesproken (beide hadden een iphone g4) en beweerden dat ze er bewust voor gekozen hadden omdat het besturingssysteem (android) nogal gemakkelijk zou vastlopen en dat de samsung (galaxy) hooguit een jaar tot anderhalf zou meegaan en dan de geest geven, zo kenden ze verschillende mensen....geloofwaardigheid hmmmm geen idee maar het is nogal wat geld vind ik voor dat speeltje en als het idd zo rap kapot is (waar ik aan twijfel...)

Comment

Hier een iPhone 3Gs en dat batterijvreten en warm worden is hetzelfde probleem hoor.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

daarstraks een koppel gesproken (beide hadden een iphone g4) en beweerden dat ze er bewust voor gekozen hadden omdat het besturingssysteem (android) nogal gemakkelijk zou vastlopen en dat de samsung (galaxy) hooguit een jaar tot anderhalf zou meegaan en dan de geest geven, zo kenden ze verschillende mensen....geloofwaardigheid hmmmm geen idee maar het is nogal wat geld vind ik voor dat speeltje en als het idd zo rap kapot is (waar ik aan twijfel...)
                      Android loopt niet vast bij mij. Ik heb wat probleempjes met de gps software sygic, maar dat valt ook nog mee als je weet wat je moet doen.
                      Sterk dat die zoveel mensen kennen met een galaxy s2 die het begeeft na een jaar, want hij is nog niet zo lang uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Android loopt niet vast bij mij. Ik heb wat probleempjes met de gps software sygic, maar dat valt ook nog mee als je weet wat je moet doen.
                        Sterk dat die zoveel mensen kennen met een galaxy s2 die het begeeft na een jaar, want hij is nog niet zo lang uit.
                        nee ze bedoelden niet perse de s2 maar de voorgangers ervan.....

gps zou ik niet perse gebruiken , heb een wandel en fiets gps en in de auto zit er ook ene dus....

Comment

Zo slecht is de bouwkwaliteit nu ook weer niet ...
                          http://www.youtube.com/watch?v=bIKsztSG63M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Zo slecht is de bouwkwaliteit nu ook weer niet ...
                            http://www.youtube.com/watch?v=bIKsztSG63M
                            hehe das duidelijk , maar zo ga ik doorgaans niet om met die dingen
                            maar wel een gerustelling dat hem wel stevig in mekaar zit blijkbaar ...

Comment

dat de batterij het niet lang uithoud had ik eerder al hier en daar gelezen, dat zou een zwak punt zijn, das wel spijtig, ma ja , je kan ni alles willen natuurlijk....
                              Hangt van het gebruik af!
                              Zowel ikzelf als mijn vrouw hebben een Galaxy S ... bij mij houdt die het een dag uit door redelijk gebruik van allerlei functies, mijn vrouw gebruikt die niet zo veel en dan gaat de batterij zeker drie dagen mee en dan nog wordt die geladen als ze nog 40 à 45% vol zit!
                              Bellen kunt ge er zeker lang mee doen, wij gebruiken de gsm als intercom op de moto ... we hebben dan soms gesprekken van 6 à 7 uur aan een stuk zonder bijladen!
                              Voor de Galaxy S bestaat er in de handel ook een iets ander deksel waaronder een dikkere batterij past ... kan voor sommigen een oplossing bieden maar dan vervalt weer het voordeel een dun toestel te hebben.
                              Gewoon een USB-kabel meenemen voor als het eens nodig mocht blijken hem onderweg te laden. En voor de rest wat correct instellen, helderheid niet op 100% zetten, gps uitschakelen wanneer niet nodig, niet alles op de achtergrond laten draaien wat niet nodig is ... dit helpt op eender welk toestel!

Oei, dan zou de mijne stilaan in panne moeten vallen want hij is bijna anderhalf jaar oud!
                              Wel straf dat er mensen zijn die hem langer hebben want ik heb het allereerste exemplaar dat officiëel verkocht werd in België!
                              Maar geen probleem ... als hij dan maar binnen de twee jaar volledig de geest geeft is het goed want dan krijg ik een nieuwe onder waarborg.
                              Wat het vastlopen betreft ... soms loopt een programma eens vast ja, maar met Android loopt daarmee niet het ganse systeem vast. En dat ligt dan niet aan Android maar aan het programma zelf dat niet 100% is.
                              Trouwens heeft mijn collega met zijn iPhone 4 ook af en toe eens een programma dat vastloopt ... ge kunt dat met alles eens voor hebben!
                              Ik heb ooit de iPhone 4 in een winkel in handen gehad en bij de demo was het toestel vastgelopen. Is het daarom een slecht toestel? Neen, want als je een beetje van techniek op de hoogte bent weet je dat elk toestel eens kan vastlopen!
                              De nodige updates installeren verhelpt vaak al veel, bij programma's moet ge daar meestal niet lang op wachten ... kwestie van een paar dagen.

Elk toestel heeft voor- en nadelen, hetgeen je uiteindelijk kiest is gewoon een persoonlijke voorkeur!

hehe das duidelijk , maar zo ga ik doorgaans niet om met die dingen
                              maar wel een gerustelling dat hem wel stevig in mekaar zit blijkbaar ...
                              Een toestel dient niet om te laten vallen, maar iedereen kan eens pech hebben ... vooral als het nieuw is.
                              Bij mij is die ook al eens ontglipt bij het uitstappen in de wagen ... gelukkig niets aan.
                              Een collega heeft zijn iPhone van zijn nachtkastje geduwd door half in slaap de wekker te willen afzetten en pech dat hij beschadigd was!
                              Niet laten vallen is nog steeds best! Da's gelijk een auto, ook de beste kunt ge stuk rijden!

Maar een kleine aanbeveling dat ik nog zou doen ... als je een toestel wil, gewoon kopen is nog altijd beter dan in een bundel want uiteindelijk heb ge uw toestel volledig betaald en vaak nog veel meer dan dat je het in een keer zou betalen!
                              Of dacht je dat die providers het in uw voordeel berekenen?
                              Last edited by VerSeg; 31 oktober 2011, 03:00.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X