Ik ga proberen een lang verhaal kort te houden . . . mijn tante is 85 jaar en gebruikt een Pay en go kaart. Ze kent eigenlijk niks meer dan bellen en telefoontjes ontvangen en gebruikt amper 50€ per jaar. Nu krijgt ze over 14 dagen telefoon van een verkoopster van Proximus die haar aan de telefoon wijsmaakt dat als ze haar adres en bankrekeningnummer opgeeft, 2 jaar gratis mag bellen. Verder geen uitleg en wanneer mijn tante vraagt of het echt wel gratis is antwoordt de verkoopster in kwestie : absoluut, er is geen enkele kost aan verbonden. Wat gebeurt er natuurlijk . . . helemaal gratis klinkt als muziek in de oren bij iemand van 85 jaar en ze trapt er in.
Nu krijgt ze een abonnement aan haar been met domiciliëring gedurende 24 maanden voor 15€/maand.
Vandaag ziet ze haar eerste uitreksel en vraagt me om uitleg . . . het verdere verhaal staat dus hierboven.
Strafste van de hele zaak is nog dit : ik vraag om die bedrieglijke praktijk direct te annuleren maar dat gaat dus niet tenzij je 150€ boete betaalt voor contractverbreking.
Ik ga nog even nadenken hoe ik dit verder ga aanpakken want dit is een echte schande . . . . ik ben lid van testaankoop dus mijn eerste brief gaat alvast die richting uit.
Nu krijgt ze een abonnement aan haar been met domiciliëring gedurende 24 maanden voor 15€/maand.
Vandaag ziet ze haar eerste uitreksel en vraagt me om uitleg . . . het verdere verhaal staat dus hierboven.
Strafste van de hele zaak is nog dit : ik vraag om die bedrieglijke praktijk direct te annuleren maar dat gaat dus niet tenzij je 150€ boete betaalt voor contractverbreking.
Ik ga nog even nadenken hoe ik dit verder ga aanpakken want dit is een echte schande . . . . ik ben lid van testaankoop dus mijn eerste brief gaat alvast die richting uit.
Comment