Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkeersagressie

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Fout dus!

Van rijstrook veranderen en de parkeerplaats verlaten zijn maneuvers. De persoon die een maneuver uitvoert is een fout, ook als ze in die zijn gat rijden. In die zin heb je wel gelijk.
    Als er iemand plots remt zonder reden, moet je wel hopen dat er getuigen zijn die dat bevestigen, anders ben jij toch nog in fout. Anders zegt die gewoon dat hij lichtjes afremde en dat jij op hem inknalde.
    Dat is inderdaad het probleem als je geen getuigen hebt : als de tegenpartij liegt, hang jij eraan.
    Je kan perfect in fout gesteld worden, als je zelf door het groen rijdt en de tegenpartij van rechts door het rood rijdt en dus tegen je botst.
    De enige voorwaarde is dat er geen getuigen zijn. Als beide partijen beweren dat ze beiden door het groen zijn gereden (waarbij 1 dus liegt), dan speelt dat groen licht geen rol meer, want de politierechter kan niet uitmaken wie de waarheid spreekt. Uiteindelijk geldt op dat ogenblik (normaal) voorrang van rechts en wordt degene die door het groen reed dus in het ongelijk gesteld...
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc
      ...hopen dat er getuigen zijn...
      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      ...als de tegenpartij liegt, hang jij eraan...
      Maar als de getuigen OOK liegen... dan hang je zeker.
      Meegemaakt en 't gebeurt dikwijls dat één van de partijen (al dan niet) toevallig een getuige hebben die ze goed kennen.
      Blijf dán maar eens kalm!
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

Comment

Deze morgen kwam ik uit het metro station van Maalbeek in Brussel. Er stopt een bestelwagen om auto's door te laten aangezien het file is bij een kruispunt zonder verkeerslichten. Uiteindelijk duur dat eventjes en kunnen er 8 auto's het kruispunt oversteken. De auto voor hem was 100 meter verder weer tot stilstand gekomen. De bestelwagen was slechts 1 plek kwijt, maar die mensen achter hem waren aan het toeteren. Mooi voorbeeldje hoe je het verkeer vlotter kan laten gaan met een beetje hoffelijkheid, maar dat wordt dus niet door iedereen op prijs gesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Deze morgen kwam ik uit het metro station van Maalbeek in Brussel. Er stopt een bestelwagen om auto's door te laten aangezien het file is bij een kruispunt zonder verkeerslichten. Uiteindelijk duur dat eventjes en kunnen er 8 auto's het kruispunt oversteken. De auto voor hem was 100 meter verder weer tot stilstand gekomen. De bestelwagen was slechts 1 plek kwijt, maar die mensen achter hem waren aan het toeteren. Mooi voorbeeldje hoe je het verkeer vlotter kan laten gaan met een beetje hoffelijkheid, maar dat wordt dus niet door iedereen op prijs gesteld.
          Inderdaad, moesten de toeteraars van de andere kant komen zou de witte bestelwagen plots een "gentleman" zijn.

Zo zijn er nog een paar voorbeeldjes die mij te binnen schieten:
          - zeer dicht op een vrachtwagen rijden die aan het manoeuvreren is zodat deze vast komt te staan
          - Als het groen wordt aan de verkeerslichten eerst in 1ste steken, dan de handrem lossen, dan nog eens goed kijken en vertrekken, ipv vlot vertrekken zodat er meer mensen door het groen kunnen.
          - Gisteren nog wat gezien, ik weet niet welke soort overtreding dit is, ik stond aan te schuiven aan een druk kruispunt, in mijn zijspiegel zag ik een moto afkomen, ik ging uiterst rechts om deze door te laten, hij passeerde mij en ging voor mij verder op het fietspad rijden omdat hij niet meer tussen de verkeersgeleider en de auto's voor mij kon. Zo was hij wel als eerste weg maar dit is toch misbruik maken van de situatie ...
          Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Working...
          X