Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verkeersagressie

Ik ben blij dat ik in 2 ploegen werk en zo nooit echt in het drukke verkeer ben want ik erger me dood aan sommige weggebruikers.
    Overlaatst heb ik wel het toppunt meegemaakt, situatie:

ik rijd naar huis op de autostrade, 3 rijvakken beschikbaar, ik rijd rechts met de cruisecontrol op 125, een afrit naderend het achterliggend verkeer wat in de gaten houden omdat ik sebiet vrachtwagens moest inhalen. Ik zie iemand met hogere snelheid in mijn zijspiegel naderen en dacht "als deze gepasseerd is schuif ik op". Wat doet deze persoon, hij blijft naast mij hangen terwijl er nog voor en achter mij plaats was. Doordat hij naast mij ging zag ik niet direct dat zijn pinker aanlag, eenmaal ik het zag vertraagde ik zodat hij kon opschuiven. Vervolgens haalde ik hem in omdat hij achter de camion ging om de afrit te nemen, bij mijn inhaalmanoeuvre begon hij te zwaaien met zijn armen naar mij. Ik vertraagde en wilde zien wat zijn probleem was, hij vertraagde ook zodat ik hem niet kon zien. Wel zag ik hem zijn gsm uithalen en foto's nemen van mijn auto, wie was hier nu verkeersagressief, ik of hij?

Een andere situatie in dezelfde week:
    Ik sta op de afrit op mijn voorsorteervak om naar links te gaan, zoals gewoonlijk kunnen er hier wel een paar wagens staan. Steekt er wel iemand niet heel die rij over op het rechtersorteervak om vervolgens naar links te gaan? Dan heb ik "de achtervolging" ingezet omdat ik die persoon eens goed mijn gedacht wilde zeggen. Na geluid- en lichtsignalen durfde die persoon niet om te kijken, maar hij raasde er vandoor, ik ben gestopt omdat hij 100+ reed wanneer we het centrum gingen binnenrijden en ik niet wilde dat er ongelukken zouden gebeuren.
    Misschien was ik hier wel "verkeersagressief" maar ik heb het schijt aan zo'n mensen.

Ik weet nu wel niet wat de bedoeling van mijn topic is, maar ik ben blij dat mijn hart eens gelucht is
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Re: Verkeersagressie

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
    ..........

Ik weet nu wel niet wat de bedoeling van mijn topic is, maar ik ben blij dat mijn hart eens gelucht is
    gelukkig dat er een BD is.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In beide gevallen lijk het me dat je verkeersagressie opwekt en ben ik blij dat je inderdaad niet al teveel in de file moet staan

Het probleem wordt door anderen veroorzaakt. Deze mensen zijn in fout, maar vertragen of achter iemand aan vliegen om je gedacht te zeggen maakt de zaken alleen maar erger of had je misschien gehoopt dat die mensen op hun blote knietjes vergiffenis zouden komen vragen? Voor zo een zaken is er politie, als je ze kan vinden tenminste.

Het komt wel eens voor dat ik een fout maak en dan steek ik mijn hand op om me te verontschuldigen. Als er een driftkikker domme dingen doet dan vloek ik eens hard, maar daar blijft het dan ook bij.

Comment

Idd, gelukkig van BD

Over verkeersagressie opwekken, maar in het algemeen ben ik een heer in het verkeer, ritsen, pinkers, rechts rijden, mensen laten oversteken, mezelf aan de snelheid houden, ...
        Ik weet dat ze niet op hun blote knietjes gaan smeken, maar ik ben er bijna zeker van dat die persoon het geen volgende keer zal doen (toch die van het rechts inhalen).
        Zijn reactie vond ik als een persoonlijke aanval. Als je in de supermarkt aanschuift aan de kassa, en wanneer het net uw beurt is steekt er iemand voort denk ik ook dat het merendeels dit niet laat gebeuren als ze het niet eerst eens vriendelijk vragen?

Het was wel de eerste keer dat ik zoiets deed, maar het was de figuurlijke druppel ...

De politie zou (meer) speciale agenten moeten hebben die undercover rijden op de snelweg, maar nu is er geen strafmaat en kan iedereen doen wat hij wil als er geen flitspalen staan.

Comment

...

De politie zou (meer) speciale agenten moeten hebben die undercover rijden op de snelweg, maar nu is er geen strafmaat en kan iedereen doen wat hij wil als er geen flitspalen staan.
          je moest eens weten!
          grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            je moest eens weten!
            grt,bouk.
            Verklaar u nader ...

Comment

Verklaar u nader ...
              tja.....dat mag ik niet sorry.
              grt,bouk.

Comment

Er zijn aan dit soort verhalen steeds twee kanten. Het probleem is dat iedere partij steeds gelijk meent te hebben.

ik rijd naar huis op de autostrade, 3 rijvakken beschikbaar, ik rijd rechts met de cruisecontrol op 125, een afrit naderend het achterliggend verkeer wat in de gaten houden omdat ik sebiet vrachtwagens moest inhalen. Ik zie iemand met hogere snelheid in mijn zijspiegel naderen en dacht "als deze gepasseerd is schuif ik op". Wat doet deze persoon, hij blijft naast mij hangen terwijl er nog voor en achter mij plaats was. Doordat hij naast mij ging zag ik niet direct dat zijn pinker aanlag, eenmaal ik het zag vertraagde ik zodat hij kon opschuiven. Vervolgens haalde ik hem in omdat hij achter de camion ging om de afrit te nemen, bij mijn inhaalmanoeuvre begon hij te zwaaien met zijn armen naar mij. Ik vertraagde en wilde zien wat zijn probleem was, hij vertraagde ook zodat ik hem niet kon zien. Wel zag ik hem zijn gsm uithalen en foto's nemen van mijn auto, wie was hier nu verkeersagressief, ik of hij?
                Ik rijd zoals gewoonlijk op het linkervak met cruisecontrol op 135km/u omdat dan de relatieve snelheid met de tragere wagens groot genoeg is om elkaaar niet te hinderen.
                Omdat ik binnenkort een afrit moet nemen maar de borden door vrachtwagens niet zichtbaar zijn, vetraag ik en zet mijn richtingaanwijzer naar rechts aan. Tussen een vrachtwagen en een achterliggen invoegen leek mij niet netjes dus vertraag ik om achter in te voegen. Plots begint de wagen naast mij ook te vertragen, als was het om mij te pesten. Hoe meer ik vertraagde, hoe meer hij vertraagde. Ik deed nog teken met mijn armen maar hij wou van geen wijken weten.
                Ik heb vervolgens toch maar vóór hem ingevoegd. Pfff ik heb het schijt aan zulke chauffeurs…

Ik sta op de afrit op mijn voorsorteervak om naar links te gaan, zoals gewoonlijk kunnen er hier wel een paar wagens staan. Steekt er wel iemand niet heel die rij over op het rechtersorteervak om vervolgens naar links te gaan? Dan heb ik "de achtervolging" ingezet omdat ik die persoon eens goed mijn gedacht wilde zeggen. Na geluid- en lichtsignalen durfde die persoon niet om te kijken, maar hij raasde er vandoor, ik ben gestopt omdat hij 100+ reed wanneer we het centrum gingen binnenrijden en ik niet wilde dat er ongelukken zouden gebeuren.
                Misschien was ik hier wel "verkeersagressief" maar ik heb het schijt aan zo'n mensen.
                Ik moest die dag voor het eerst naar een klant waar ik nog niet was geweest. Doordat ik zonder navigatie reed, moest ik tot het einde van de afrit rijden om de wegwijzers te kunnen lezen.
                Toen bleek dat ik in de verkeerde voorsorteerstrook stond, werd ik er door de gebruikers van de linker strook niet meer tussen gelaten. Ik ben dan maar tot op het einde gereden en dan naar links gedraaid. Ik weet dat dat niet netjes is maar ik was al laat en rekende een beetje op de welwillendheid van mijn mede weggebruikers. Begint daar toch geen zot mij te achtervolgen en met zijn lichten te knipperen zeker ? Omdat ik me zorgen maakte over mogelijke verkeersagressie, heb ik gas gegeven en ben hem zo kwijtgespeeld. Man man man, wat zijn er gefrustreerde gekken op de baan…..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                  er zijn aan dit soort verhalen steeds twee kanten. Het probleem is dat iedere partij steeds gelijk meent te hebben.

Ik rijd zoals gewoonlijk op het linkervak met cruisecontrol op 135km/u omdat dan de relatieve snelheid met de tragere wagens groot genoeg is om elkaaar niet te hinderen.
                  Omdat ik binnenkort een afrit moet nemen maar de borden door vrachtwagens niet zichtbaar zijn, vetraag ik en zet mijn richtingaanwijzer naar rechts aan. Tussen een vrachtwagen en een achterliggen invoegen leek mij niet netjes dus vertraag ik om achter in te voegen. Plots begint de wagen naast mij ook te vertragen, als was het om mij te pesten. Hoe meer ik vertraagde, hoe meer hij vertraagde. Ik deed nog teken met mijn armen maar hij wou van geen wijken weten.
                  Ik heb vervolgens toch maar vóór hem ingevoegd. Pfff ik heb het schijt aan zulke chauffeurs…

ik moest die dag voor het eerst naar een klant waar ik nog niet was geweest. Doordat ik zonder navigatie reed, moest ik tot het einde van de afrit rijden om de wegwijzers te kunnen lezen.
                  Toen bleek dat ik in de verkeerde voorsorteerstrook stond, werd ik er door de gebruikers van de linker strook niet meer tussen gelaten. Ik ben dan maar tot op het einde gereden en dan naar links gedraaid. Ik weet dat dat niet netjes is maar ik was al laat en rekende een beetje op de welwillendheid van mijn mede weggebruikers. Begint daar toch geen zot mij te achtervolgen en met zijn lichten te knipperen zeker ? Omdat ik me zorgen maakte over mogelijke verkeersagressie, heb ik gas gegeven en ben hem zo kwijtgespeeld. Man man man, wat zijn er gefrustreerde gekken op de baan…..

lol....

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

sta voor een stoplicht te wachten.
                    naast me staat ook een auto met een mooie dame erin.
                    ik kijk naar haar en zij kijkt terug en maakt wat vreemde gebaren.
                    stoplicht gaat weer op groen en ik rij achter haar aan, ga naast haar rijden en maak gebaren van...wat moet je nou!!
                    iets verderop stop ze (ik ook) en stapt uit de auto en komt op mij af.
                    ik draai het raampje open en vraag wat ze wil.
                    blijkt dat ze mij wel leuk vond en vraagt of ik een kopje koffie met haar zou willen drinken.
                    nou....ik had geen haast, dus zo gezegd zo gedaan.
                    we hebben nog steeds contact met elkaar.
                    zo kan het dus ook hè.
                    grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      sta voor een stoplicht te wachten.
                      naast me staat ook een auto met een mooie dame erin.
                      ik kijk naar haar en zij kijkt terug en maakt wat vreemde gebaren.
                      stoplicht gaat weer op groen en ik rij achter haar aan, ga naast haar rijden en maak gebaren van...wat moet je nou!!
                      iets verderop stop ze (ik ook) en stapt uit de auto en komt op mij af.
                      ik draai het raampje open en vraag wat ze wil.
                      blijkt dat ze mij wel leuk vond en vraagt of ik een kopje koffie met haar zou willen drinken.
                      nou....ik had geen haast, dus zo gezegd zo gedaan.
                      we hebben nog steeds contact met elkaar.
                      zo kan het dus ook hè.
                      grt,bouk.
                      Handleiding voor een vrediger verkeer.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik ben blij dat ik in 2 ploegen werk en zo nooit echt in het drukke verkeer ben want ik erger me dood aan sommige weggebruikers.
                        Overlaatst heb ik wel het toppunt meegemaakt, situatie:

...

uw hart is gelucht, maar u hebt wel sterk de indruk gewekt een tamelijk onverdraagzaam type te zijn.
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                          Er zijn aan dit soort verhalen steeds twee kanten. Het probleem is dat iedere partij steeds gelijk meent te hebben.

Ik moest die dag voor het eerst naar een klant waar ik nog niet was geweest. Doordat ik zonder navigatie reed, moest ik tot het einde van de afrit rijden om de wegwijzers te kunnen lezen.
                          Zo is dat ... Het niet kennen of inschatten van de intensie van de andere chauffeur leidt nogal eens tot onnodig overreageren.
                          Maar dit neemt niet weg dat de agressiviteit in het verkeer heden ten dage soms niet meer te aarden is. Iedereen is overtuigd van zijn eigen gelijk en laat dit ook zien.
                          De maatschappij is inderdaad egoïstisch en onverdraagzaam.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik werk ook in ploegen en maak dit soort zaken zelfs om 5 u s morgens mee ! Als de mensen eens 5 min vroeger zouden opstaan ...
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ik denk dat jij hier gewoon wat verkeersinzicht mist. Die andere chauffeur wou naar alle waarschijnlijkheid achter jou invoegen. Want als jij 125km/u rechts reed dan was het voor jou kiezen om de vrachtwagen in te halen of af te remmen naar 90km/u.
                              Ga jij dan afremmen als hij naast je rijdt dan moet hij nog meer afremmen (tot 70km/u?) om achter je in te voegen.
                              Enfin, lijkt me vooral een misverstand van beide partijen.

Da's idd verkeersagressie van uw kant alsook een "wanna-be-police" eenmansactie van u...

Ik zit (bijna) dagelijks op de baan en maak me in die dingen niet meer druk hoor. heeft geen zin, lokt alleen nog agressie uit ook. Laat verkeersidioten maar doen, des te sneller zijn ze weg van je. En op een dag komen die toch hun ongeluk tegen hoor.
                              Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Working...
                              X