Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blikkenergernis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: blikkenergernis

Jarenlang woonde ik vlakbij een goedkope schoenwinkel. Ze verkochten ook andere goedkope producten. Deze winkel lag naast de ring, waar een brug over de spoorweg begint.
    Al die tijd was de berm naast de brug een stort gelijk, onbegonnen werk voor de stadsarbeiders om te blijven opruimen. Vooral lege schoendozen en oude schoenen maar ik heb er ook ooit een oude matras zien liggen. Toch is daar veel verkeer.
    Als ik wat ging wandelen of fietsen zag ik regelmatig afval uit de autovensters gegooid worden. Meestal "nieuwe belgen", maar ook anderen.
    Ook als ik op het fietsroutenetwerk ga fietsen is het verschil groot: in de schoolvakanties is het proper, gedurende het schooljaar is het op sommige plaatsen een vuilnisbelt van drankblikjes en petflessen.
    Dit is voor een groot deel gebrek aan opvoeding en fierheid, ook in de school wordt er geen aandacht meer aan besteed.
    Tja, in m'n fietsclub heb ik ook al medefietsers blikjes en koekverpakkingen zien weggooien. Nu gebeurt dat niet meer, zeker niet als ik erbij ben.

Comment

Ik geloof eerder in foute mentaliteit dan hoge kostprijs ...
      Dagelijks loop ik tussen 700 leerlingen. Die hoeven niet te betalen voor de opruim van hun (school)omgeving. En toch laten velen uit gewoonte de afval achter op de dichtst bijgelegen tegel, terwijl er op enkele meters ook vuilbakken staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
        Dagelijks loop ik tussen 700 leerlingen. Die hoeven niet te betalen voor de opruim van hun (school)omgeving. En toch laten velen uit gewoonte de afval achter op de dichtst bijgelegen tegel, terwijl er op enkele meters ook vuilbakken staan.
        Als je dat ziet, dan maak je toch ook een opmerking ?
        Het is nog altijd juist dat als ieder voor z'n eigen deur veegt, de ganse straat proper is.

Comment

Ik vind het heel triest.

Ons park is best wel mooi, maar wordt blijkbaar ook door hangjongeren gebruikt om te blowen en halve liters jupiler te drinken, wat je wel ziet aan het aantal lege blikken dat gewoon tussen de struiken ligt.

Natuurgebied Zinkval (Hemiksem) was blijkbaar ook een favoriete picknickplaats voor vertegenwoordigers, te zien aan het aantal verpakkingen van koffiekoeken, slaatjes etc ... Nu heeft men die weg afgezet voor auto's zodat ze er niet meer geraken, maar de buurtbewoners zijn wel mee de pineut.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            dat zou in strijd zijn met
            Ja, maar 50 of 150€ boete helpt niet hoor!
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Idem hier in Alken, wat ik hier allemaal tegenkom bij mij in de straat, en ik woon net niet in het natuurgebied mombeekvallei: porseleinen wc-pot, zakken met (volle)baby luiers, volledige zakken met lege drankkartonnen, lege blikjes bier, afgedankte koffiezet, enz.
              Dit wordt iedere week opgeruimd, en er staan om de 500meter bordjes met Alken, zwerfvuilvrij en er staan regelmatig vuilbakken die geruimd worden.

In het natuurgebied, en vooral na het weekend, overal verpakkingen van koekjes, drankblikjes ed. van wandelaars en fietsers. Dan denk ik mensen blijf aub binnen of wordt bewust van je persoonlijke voetafdruk en ga hier verantwoord mee om.
              Te dure vuilniszakken, containerparken, ... ? Ze moesten ze nog duurder maken, ik denk dat vandaag de dag iedereen een gsm heeft, 2 auto's, verschillende pc's, en ga zo maar voort. Dus kwestie van te duur gaat hier niet op, maar wel je mentale ingesteldheid.
              Mvg, Tin_tin
              Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Al een tijdje voeren ze actie in de media tegen dat sluikstorten en als voorbeeld geven ze aan dat een blikje buiten gooien u 50€ kan kosten.
                Als je dat op de baan doet en de motorrijder achter u heeft wat pech dat het mispakt ... dan ligt die wel op zijn gezicht! Zelfde met ladingverlies (uit aanhanwagens en zo).
                Maar ja ... daar denkt niemand aan!
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                  En daar begint het al, als je ziet wat leerlingen op weg naar of van school allemaal van zich afgooien!
                  Toen ik nog op school zat, heel lang geleden, werd er bij ons ingestampt dat dat niet mag!
                  Tegenwoordig krijg je een grote bek als je er iets van zegt!

De politie moet gewoon harder en beter optreden, meteen 100 euro boete als je iets op de grond gooit, dit werkt ook perfect in Singapore en Malaysië, waar de straten wel schoon zijn!
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

Comment

Hey juppekes

Bij ons op het werk word ook regelmatig wat achtergelaten op de parking

Veel keer is het een zak met vuile luiers of bierblikjes

En als zo'n zak dan een paar dagen in de regen heeft gestaan, amai loodzwaar

Bij ons in Oostende is het containerpark nog altijd gratis.

Grof huisvuil komen ze na telefonische afspraak gratis ophalen.

Idem voor het snoeihout, gratis

Papier en karton, gratis,

PMD, gratis ophalen in een zak dat bijna niets kost

Glas kan je gratis naar een glasbol brengen, en er staan er genoeg.

Gewoon restafval dat kost nu iets €1.40/zak

Als je een klein beetje de moeite doet om te sorteren valt dat nog mee.

Wij hebben als gezin van 6 personen maar twee vuilniszakken op 3 weken
                    Bootjes

Comment

Vroeger hadden wij een klein gazonnetje voor ons huis. Regelmatig kwam een dame met haar prachtige siamese kat aan de leiband in onze straat wandelen. Ter hoogte van onze gazon liet ze haar kat naar hartelust rondsnuffelen op onze gazon. Later vonden wij daar telkens een paar drolletjes. Op een dag kwam ik toevallig buiten tijdens dit ritueel. De dame knikte mij vriendelijk toe, zich blijkbaar van geen kwaad bewust. Ik vroeg haar of ze dat normaal vond, haar kat op andermans gazon laten sch*ten. "Maar meneer toch," zei ze, "zo'n klein kakske, en 't is nog goeie mest voor uw gazon." Tja….

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        ...........
                        Onlangs aan mijn deur een wielerterrorist lekgereden, de restanten van de herstelling zijn voor mijn deur blijven liggen .

Comment

Omdat het blijkbaar een verloren strijd geworden is denk ik soms: "Laat het gewoon allemaal liggen".
                          Misschien valt op den duur hun nikkel: de in- en uitritten van de autosnelwegen slibben dicht en we kunnen de E999 niet meer op of af door het afval dat er ligt.

Kostprijs van de ophaling is m.i. een drogreden. Onze mentaliteit is de échte reden.
                          Er zitten overal sluikstorters: geel, groen, blauw, bruin of wit.

Het zijn mensen die er een probleem in zien die hier reageren. De daders lezen dit eens en doen lustig verder .

Gisteren nog in het natuurgebied Heidebos in Moerbeke gewandeld (VEEL fotografen gezien zeg!!!): een stapel beton terrastegels (50x50cm). Heel netjes op elkaar gestapeld, dat wel. Zo'n 30 stuks. Heb je al aangepast vervoer voor nodig om dat op te halen. En ZAKKEN zakjes met afval. Mooi langs de kant van de wandelweg gedumpt.

Dégoutant is het, niet gewoon ergerlijk !
                          Last edited by VIM; 24 oktober 2011, 08:16. Reden: Taalfout
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

Comment

Wij zijn ook één van de weinigen 'zotten' die samen met de hond en zijn poepzakjes op de weg gaan en deze indien nodig gebruiken .Op onze dagelijkse wandelingen zien we de restanten van andere honden altijd liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                              Op onze dagelijkse wandelingen zien we de restanten van andere honden altijd liggen.
                              Vooral de drollen van de nog niet ontwormde puppies kunnen ook voor de mens gevaarlijk worden. Gisteren was er een manneke op tv die daar aan één oog blind van was geworden. De hond zelf had geen last van die bepaalde parasiet.

Comment

Ik heb ooit, als oppositie-raadslid, het voorstel gedaan om op hier en daar de zogenaamde blikvangers te plaatsen. Werd door de meerderheid afgedaan als totaal zinloos omdat men toch niet in dat net kan mikken, en bijgevolg de blikjes gewoon rond dat ding zouden liggen.
                                Mijn tegenargument dat het makkelijker blikjes ruimen is op een kleine oppervlakte rond zo'n blikvanger i.p.v. verspreid over een 100-tal meter of meer, werd lachend weggewuifd. Mijn ander voorstel om, naar aanleiding van het toenemend aantal drank-, snoep- en andere automaten, vuilnisbakken te plaatsen in de gemeente, werd ook afgedaan als zinloos omdat wie een automaat heeft staan, er ook een vuilnisbakje moet bijplaatsen.
                                Om maar eens aan te tonen hoe (sommige) besturen omspringen met dergelijke zaken.
                                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Working...
                                X