Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blikkenergernis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: blikkenergernis

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Ik heb ooit, als oppositie-raadslid, het voorstel gedaan om op hier en daar de zogenaamde blikvangers te plaatsen. Werd door de meerderheid afgedaan als totaal zinloos omdat men toch niet in dat net kan mikken, en bijgevolg de blikjes gewoon rond dat ding zouden liggen.
    Mijn tegenargument dat het makkelijker blikjes ruimen is op een kleine oppervlakte rond zo'n blikvanger i.p.v. verspreid over een 100-tal meter of meer, werd lachend weggewuifd. Mijn ander voorstel om, naar aanleiding van het toenemend aantal drank-, snoep- en andere automaten, vuilnisbakken te plaatsen in de gemeente, werd ook afgedaan als zinloos omdat wie een automaat heeft staan, er ook een vuilnisbakje moet bijplaatsen.
    Om maar eens aan te tonen hoe (sommige) besturen omspringen met dergelijke zaken.
    Het is wel zo dat vuilbakken vuilnis aantrekken met sluikstorten als gevolg.
    Kijk ook maar eens waar er blikvangers zijn. Als het nu nog enkel blikjes zouden zijn die er rond liggen, dan heb je een punt.
    Zwerfvuil heeft enkel te maken met gebrek aan discipline van de bevolking en die is ver zoek bij velen van ons.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
      ... een stapel beton terrastegels (50x50cm). Heel netjes op elkaar gestapeld, dat wel. Zo'n 30 stuks ...
      Spijtig dat Moerbeke zo ver ligt, ik moet hier nog een padje plaatsen en had er graag betonstenen 50-50 voor geplaatst :s
      Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Ik heb ooit, als oppositie-raadslid, het voorstel gedaan om op hier en daar de zogenaamde blikvangers te plaatsen. Werd door de meerderheid afgedaan als totaal zinloos omdat men toch niet in dat net kan mikken, en bijgevolg de blikjes gewoon rond dat ding zouden liggen.
        Mijn tegenargument dat het makkelijker blikjes ruimen is op een kleine oppervlakte rond zo'n blikvanger i.p.v. verspreid over een 100-tal meter of meer, werd lachend weggewuifd. Mijn ander voorstel om, naar aanleiding van het toenemend aantal drank-, snoep- en andere automaten, vuilnisbakken te plaatsen in de gemeente, werd ook afgedaan als zinloos omdat wie een automaat heeft staan, er ook een vuilnisbakje moet bijplaatsen.
        Om maar eens aan te tonen hoe (sommige) besturen omspringen met dergelijke zaken.
        De blikvangers worden soms ook gebruikt als gewone vuilnisbak !

En zelfs hondenpoepvuilbakken zitten vol met blikjes !
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          De blikvangers worden soms ook gebruikt als gewone vuilnisbak !

En zelfs hondenpoepvuilbakken zitten vol met blikjes !
          liever daarin dan gewoon op straat.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik keur sluikstorten niet goed maar zoals hier reeds geschreven ze moeten het allemaal nog duurder maken. Die vuilniszakken zijn toch overdreven duur? En wat steekt er in mijn vuilniszak, bijna 90% verpakkingsmateriaal. Afval die je dus niet kan vermijden. Als je iets koopt tegenwoordig is het meer verpakking dan inhoud .
            Vroeger vulde ik die vuilniszak zo vol mogelijk en kleefde deze dan dicht met breede tape. Mag niet meer je moet hem dichtbinden zodat de ophalers hem makkelijker kunnen optillen.

En dan heb je nog het containerpark, ga je met een aanhangwagen met 3 zakken steengruis betaal je 10 euro. Zet je die 3 zakken in je koffer betaal je enkel 1 euro aan de slagboom.

Wij belgen zitten aan de top als het op afvalsorteren aankomt toch een positief punt.

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ik dacht dat de inwoners van Molenbeek geld gaan krijgen om naar het containerpark te gaan om sluikstorten tegen te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Ik dacht dat de inwoners van Molenbeek geld gaan krijgen om naar het containerpark te gaan om sluikstorten tegen te gaan.
                Of : "De vervuiler wordt betaald".
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                X