Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blikkenergernis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: blikkenergernis

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    en ik draag het als een last met me mee)(.
    grt,bouk.
    Het zijn niet uitsluitend de rijken die gratis dumpen, bouk. Armen heb op welleenswaar langere duur ook soms een onherstelbaar kapotte bureaustoel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Het praat natuurlijk niks goed, maar hoe meer men moet betalen voor het containerpark en hoe duurder de vuilniszakken worden, hoe erger deze situatie zal worden vrees ik...
      daar zit zeker iets in. Schrijf het op, beste Voltigeur, ik ben het met je eens.

In steden merkt men wel (onderzoek naar gebeurd) dat het na-aap gedrag van mensen zo sterk is dat men in propere straten heel weinig sluikstort en in vuile straten duidelijk meer. Bij ons in Gent worden de straten flink schoon gehouden en dat geeft als reflex eerder dat men zijn boel in de vuilbakken smijt dan dat men, wetende dat de kuisploeg toch komt, zijn troep laat vallen waar hij valt.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        daar zit zeker iets in. Schrijf het op, beste Voltigeur, ik ben het met je eens.

Uitgeprint en ingekaderd. Ik ben morgen in Gent, misschien kan je 't voor me signeren?
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
          Ik versta de mensen niet die dit doen, als er per ongeluk een papiertje wegwaait uit de boodschappenmand voel ik mij al schuldig. Een tijdje geleden was er een marokkaanse collega met mij mee in de wagen, zijn blikje vloog ook door het raam. Ik vroeg, vind je dat wel normaal. Reactie: "Ik betaal mijn belastingen in België, ik mag dat doen, ze komen dat wel opkuisen". Discussie gedaan :s
          Als die blikgooiende collega bij mij in de auto had gezeten dan ging hij dat blikje achterna. Blikje ophalen of hij kon zijn weg te voet afleggen.

Comment

Ik versta de mensen niet die dit doen, als er per ongeluk een papiertje wegwaait uit de boodschappenmand voel ik mij al schuldig. Een tijdje geleden was er een marokkaanse collega met mij mee in de wagen, zijn blikje vloog ook door het raam. Ik vroeg, vind je dat wel normaal. Reactie: "Ik betaal mijn belastingen in België, ik mag dat doen, ze komen dat wel opkuisen". Discussie gedaan :s
            Oei.. Dat zou bij mij niet pakken.
            Ik had gewoon gestopt en die collega kon zijn blikje terug gaan halen, anders ging de rit niet verder.
            __Romain______________________________________________..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              mee eens , als je ziet wat die wielrenners allemaal weggooien een schande gewoon.
              bedoel niet de koers hoor maar de recreanten.
              grt,bouk.
              Daar kan ik je toch geen gelijk geven: Ik rij wekelijks 2x een wielertocht (MTB) en daar zie ik geen afval liggen dat wegegegooid is door de wielrenners.
              __Romain______________________________________________..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Romain Bekijk bericht
                Daar kan ik je toch geen gelijk geven: Ik rij wekelijks 2x een wielertocht (MTB) en daar zie ik geen afval liggen dat wegegegooid is door de wielrenners.
                Doe geen moeite Romain.
                Bouk begreep mijn wink hierboven niet, hij zal jou vast ook niet begrijpen...
                (en dat de "............." onder de door mij aangepaste quote er alléén staan omdat ik minstens 5 karakters moest neerpennen vooraleer ik kon opslaan, ontgaat hem blijkbaar)
                Last edited by dréten; 17 oktober 2011, 19:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Als die blikgooiende collega bij mij in de auto had gezeten dan ging hij dat blikje achterna. Blikje ophalen of hij kon zijn weg te voet afleggen.
                  Mja, misschien verkeerd uitgelegd, het was m'n eerste dag (ambulancedienst (=taxi)). Ikzelf reed niet maar was mee met hem. Tevens was hij 2x zo groot, 2x zo breed en een paar tinten bruiner (niet racistisch bedoeld maar je verstaat wel ...).
                  Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    (en dat de "............." onder de door mij aangepaste quote er alléén staan omdat ik minstens 5 karakters moest neerpennen vooraleer ik kon opslaan, ontgaat hem blijkbaar)
                    Het verminkt citaat is ons niet ontgaan. De uitleg dient er vooral in dat geval niet alléén te staan omdat je anders niet kan opslaan.

Comment

Als een mooie vrouw naar mij een blik gooit ben ik meestal blij
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Men heeft het vaak over de honderden blikjes die langs wegen liggen maar niet vaak over de duizenden sigarettenpeukjes dat je overal ziet!

Aan bijna elk grootwarenhuis staat buiten een asbak maar toch gooit bijna iedereen zijn peukje op grond.
                        Op een terras hetzelfde, asbakken op tafel maar peukjes op grond.
                        Het is al iets beter met de rookvrije café's maar vroeger gooiden ze die daar ook gewoon op grond ... binnen dan.
                        Elke dag zie je bestuurders hun sigaret buitengooien en de uitzonderingen die de asbak gebruiken zie je dan aan het rood licht de asbak uitkieperen!

Welk respect hebben mensen dan voor anderen als ze alles zomaar op grond gooien ... wat het ook is?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Men heeft het vaak over de honderden blikjes die langs wegen liggen maar niet vaak over de duizenden sigarettenpeukjes dat je overal ziet!

Aan bijna elk grootwarenhuis staat buiten een asbak maar toch gooit bijna iedereen

Welk respect hebben mensen dan voor anderen als ze alles zomaar op grond gooien ... wat het ook is?
                          wat te denken van kauwgom!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Discussie gedaan? Die kon, als hij bij mij had gezeten meteen uitstappen, het blikje oprapen, of zijn weg te voet verder zetten. Marokkaan of niet!!

en zoals iemand anders al aanhaalde; hoe duurder containerparken, huisvuilzakken en huisvuilophaling word des te meer zal je dergelijke taferelen zien.
                            Als je ziet hoe ze in sommige gemeenten moeten sorteren, voor elke soort afval een aparte sorteerbak, en dan nog zoveel betalen aan milieutaks(en).
                            Ik praat sluikstorten zeker niet goed en ben er radicaal tegen maar ergens werken ze (de overheid) het zelf in de hand.

Ik heb onlangs nog 1300km Franse autostrade gedaan, éénmaal de Franse grens over is het allemaal proper wat de klok slaat (terwijl iedereen steeds beweerd hoe vuil Fransen wel zijn), hetzelfde geldt voor Nederland en Duitsland.
                            Waaraan ligt het dan dat je in België over het zwerfvuil struikelt? Volgens mij aan de mentaliteit en kortzichtigheid van de Belgen.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              [FONT="Comic Sans MS"]hoe duurder containerparken, huisvuilzakken en huisvuilophaling word des te meer zal je dergelijke taferelen zien.
                              Hier ben ik het volledig mee eens maar het heeft ook vaak niets met betalen te maken.

Geregeld zie ik dit aan de Quick in Korbeek-Lo, de mensen rijden door de Drive, eten hun hamburgerke op in de wagen op de parking voor de deur (hun recht natuurlijk), ze vertrekken en ... ze gooien hun zak met afval uit het raam of doen in stoemmelings hun deur open en zetten het naast hun wagen om snel te vertrekken.
                              Op de parking staan echter om de zoveel meter vuilbakken om dergelijke in te gooien maar even uitstappen is er te veel aan! Een schande noem ik dit!

Ander voorbeeld is de parking van de Ikea of Brico ... mensen kopen iets dat niet in de wagen kan en doen de verpakking er af om het te verdelen in de wagen, de verpakking laten ze natuurlijk gewoon op de parking liggen.
                              Nu is het ook wel zo dat ge meestal nergens een vuilbak hebt ... containers zijn meestal op slot met een ketting.

Geregeld zie ik dat ze de bermen langs de snelweg opkuisen, een paar keer per jaar wordt dit gedaan. Handenarbeid waarbij elk papierke en blikje met de hand of grijper wordt opgeraapt (hopelijk een gestrafte sluikstorter) en tegen dat ze gedaan hebben staat er minstens om de twintig meter een volle vuilzak. Op het stuk E19 (naar Wallonië) dat ik doe hebben ze met één vuilkar niet genoeg om alles van een opkuis te kunnen ophalen! Schandalig wat er dus door het raam gekieperd wordt!

Ik zwijg dan nog maar over mensen die met hun vuil speciaal naar een afgelegen plekje rijden om te gaan storten ... als ge tot daar kunt rijden kunt ge ook tot het containerpark rijden! OK dat het voor sommigen om het geld te doen is maar ik heb ook al rijke mensen weten sluikstorten en ze zijn dan soms nog fier als ze het kunnen vertellen.

Waaraan ligt het dan dat je in België over het zwerfvuil struikelt? Volgens mij aan de mentaliteit en kortzichtigheid van de Belgen.
                              Inderdaad vooral aan de mentaliteit en zeker niet specifiek aan dat van de nieuwe Belg. Maar niet alleen de mentaliteit van de vervuiler, soms ook aan diegene dat niet zorgt voor een mogelijke oplossing ... het plaatsen van voldoende vuilbakken.

Als je dan naar een evenement gaat zoals een kermis, een braderie, ... dan valt het ook dikwijls voor dat er gewoon nergens vuilbakken geplaatst worden, de mensen eten dan eens een braadworst, karikollen, pakje friet, ... terwijl ze daar rondlopen en kunnen er dan nergens mee naartoe. Wat doen ze dan, ze leggen het ergens neer op een dorpel, in een hoekje of wat dan ook en eens er eentje ligt volgt de rest heel snel ... dikke fout van de organisatie en gemeente vind ik. Het is misschien maar een excuus maar dergelijke afval kunt ge moeilijk in uw zakken steken, blijven mee rondlopen of wat dan ook.

Ander voorbeeld zijn de glasbakken. Het kan eens gebeuren dat die vol geraken maar op de meeste plaatsen zijn die elke week overvol en geraakt de mens niet meer van zijn glas af. Daar zijn maar twee oorzaken mogelijk, ofwel maken ze die niet tijdig genoeg leeg ofwel staan er te weinig! Mensen doen dan de moeite om tot daar te rijden, wat voor velen soms al een mooie afstand is want ze staan niet op elke hoek van de straat, en dan is die bak vol ... gevolg is dat ze het glas naast de glasbak plaatsen.
                              Men verplicht de mensen glas te sorteren en naar de glasbak te doen maar als je daar komt is er geen plaats, toch wat bizar dat dit op veel plaatsen mank loopt.

Men moet de vervuiling eigenlijk in twee categorieën delen ... die dat er bijna toe gedwongen worden omdat er geen voorziening is, dan zou men de organisator of gemeente moeten beboeten.
                              Ofwel de mensen die alles overal maar weggooien ook al staan er vuilbakken (spijtig genoeg de meest voorkomende vorm) ... die zouden ze naast een boete ook eens een paar maand in onderbroek langs een snelweg de bermen moeten laten opkuisen!
                              Of een plakkaat in hun tuin plaatsen met "Ik ben sluikstorter, gooi uw afval ook maar in mijn tuin".
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Ofwel de mensen die alles overal maar weggooien ook al staan er vuilbakken (spijtig genoeg de meest voorkomende vorm) ... die zouden ze naast een boete ook eens een paar maand in onderbroek langs een snelweg de bermen moeten laten opkuisen!
                                Of een plakkaat in hun tuin plaatsen met "Ik ben sluikstorter, gooi uw afval ook maar in mijn tuin".
                                dat zou in strijd zijn met

Universele Verklaring van de Rechten van de Mens

Artikel 5

Niemand zal onderworpen worden aan folteringen, noch aan een wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing.
                                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                                X