Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor de kenners : eerste groot onderhoud (eigen garage) €580

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraagje voor de kenners : eerste groot onderhoud (eigen garage) €580

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Bij BMW bvb. krijg je na elk garage bezoek een mail (vroeger was dat een telefoontje) om je bevindingen neer te schrijven en eventueel opmerkingen of klachten te formuleren. En dat wordt ernstig genomen. Je kan je klachten ook altijd anoniem laten vewerken.
    Dat doen ze inderdaad en vroeger per telefoon, nu per mail zoals je aanhaalt.
    Op de 16 jaar dat we daarop reageren hebben we één keer negatieve commentaar gegeven maar toch nooit een antwoord of reactie gehad ... of ze het altijd zo serieus nemen geloof ik nooit.
    En neen, nooit anoniem gedaan voor wie het vragen wil.
    Maar wat wel zo is, als je een bemerking hebt over de service en je contacteert BMW in Bornem, dan maken ze direct een afspraak voor een gesprek en proberen ze het op te lossen.
    Ik zie ze dit bij Midas nog niet doen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat doen ze inderdaad en vroeger per telefoon, nu per mail zoals je aanhaalt.
      Op de 16 jaar dat we daarop reageren hebben we één keer negatieve commentaar gegeven maar toch nooit een antwoord of reactie gehad ... of ze het altijd zo serieus nemen geloof ik nooit.
      En neen, nooit anoniem gedaan voor wie het vragen wil.
      Maar wat wel zo is, als je een bemerking hebt over de service en je contacteert BMW in Bornem, dan maken ze direct een afspraak voor een gesprek en proberen ze het op te lossen.
      Ik zie ze dit bij Midas nog niet doen.
      Midas is prima als ze een of andere aanbieding voor banden, uitlaten, batterijen hebben en voor auto's die wat ouder zijn met klassieke, lees ouderwetse mechaniek.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik rij al meer dan 20 jaar met mercedes en heb nog nooit zulke bedragen betaald in een mercedesgarage .Ik heb wel ooit eens remblokken laten vervangen in auto 5 en de auto trilde , behalve bij remmen en naar rechts draaien . Ik terug en weet wat, ze waren vergeten een wiel vast te zetten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Quasi alle garages werken met forfait-prijzen. Of die gast dus traag of snel werkt : de prijs voor de klant is dezelfde...
          .
          Daar zit het hem juist, die forfaits zijn dikwijls nogal krap berekend en er mag ook niet te veel mislopen. Uiteraard zal men dit op één of andere wijze wel trachten te recuperen. Als je weet dat een uurloon niet veel onder de 50€ zit. ( bij Mercedes toch)
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
            Als je weet dat een uurloon niet veel onder de 50€ zit. ( bij Mercedes toch)
            Ik denk dat we daar toch al een tijdje boven zitten.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik denk dat we daar toch al een tijdje boven zitten.
              Bij VW en Audi gebruiken ze 2 tarieven (eentje van een goeie 40€ voor de "eenvoudige" werkjes), en eentje net boven de 50€ voor het "moeilijke" werk").
              Maar je kan daar ook vooraf alle prijzen opvragen (want die prijzen zijn toch forfaitair). Niet dat ik me daar al ooit mee heb beziggehouden : de factuur moet je toch betalen... En een auto is een duur ding. Op alle vlakken.
              En dat die forfaitaire prijzen krap berekend zijn ? Heb ik toch mijn twijfels over... Hoe zouden ze dat dan moeten recuperen ? T'is zo al duur genoeg...
              Last edited by polleke_cgc; 11 oktober 2011, 11:54.
              Groeten,

Polleke

Comment

Ziehier eentje van BMW Service : Ik had gevraagd mijn olie te vernieuwen aangezien ik niet zinnens ben 2 jaar met dezelfde olie te blijven rijden.

1Prest.Eenh.= 5minuten

Shell olie 5w30 ap 1I 6.25 l (à19€) 118.75
                Helder zicht met antivries 1 stuk 2.04
                ______
                120.79

Service motorolie 3Prest. à 4.17€ 12.51
                Autotest 1Prest. 4.17
                ______
                16.68

Milieubijdrage

4.83
                ______
                142.30
                21% BTW 29.88
                ______
                172.12
                BTW in is het uurloon bij BMW 60.55€.

Alé mannen, hoe meer we naar de garage gaan hoe weer vadertje staat verdient...
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ziehier eentje van BMW Service : Ik had gevraagd mijn olie te vernieuwen aangezien ik niet zinnens ben 2 jaar met dezelfde olie te blijven rijden.

1Prest.Eenh.= 5minuten

Shell olie 5w30 ap 1I 6.25 l (à19€) 118.75
                  Helder zicht met antivries 1 stuk 2.04
                  ______
                  120.79

Service motorolie 3Prest. à 4.17€ 12.51
                  Autotest 1Prest. 4.17
                  ______
                  16.68

Milieubijdrage

4.83
                  ______
                  142.30
                  21% BTW 29.88
                  ______
                  172.12
                  BTW in is het uurloon bij BMW 60.55€.

Alé mannen, hoe meer we naar de garage gaan hoe weer vadertje staat verdient...
                  Is de prijs voor een volledig uur werk gelijk aan de prijs voor 12x 5 minuten werk?
                  M.a.w. Als je je wagen binnenbrengt en er is 1 uur werk aan, kost dat dan 60,55 euro?
                  Soms worden er duurdere uurlonen gerekend wanneer men korte periodes aan iets werkt.
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    Is de prijs voor een volledig uur werk gelijk aan de prijs voor 12x 5 minuten werk?
                    M.a.w. Als je je wagen binnenbrengt en er is 1 uur werk aan, kost dat dan 60,55 euro?
                    Soms worden er duurdere uurlonen gerekend wanneer men korte periodes aan iets werkt.
                    Ik stel vast dat de prijs per eenheid van 5min. schommelt naargelang het soort werk men aan de wagen moet doen.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik stel vast dat de prijs per eenheid van 5min. schommelt naargelang het soort werk men aan de wagen moet doen.
                      In principe is dat meer het geval tussen techniek en carrosserie.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Bij BMW hebben de meeste werkjes vastgelegde eenheden.
                      Als er 5 eenheden (5 x 5 minuten) voorzien is maar ze werken er 30 minuten aan, dan hebben ze pech want je betaald niet bij, maar als ze op 15 minuten al gedaan dan betaal je wel het forfait (als je dat zo mag zien).
                      Er zijn wel meer en meer merken die zo beginnen werken ofwel met een eenheidsprijs voor een onderhoud.
                      Doet BMW ook met een prijs per onderhoud maar op factuur staat alles afzonderlijk gespecifieerd.
                      Ik haal hier één merk aan omdat ik daar ervaring mee heb.
                      Laatste onderhoud wel minder betaald dan vooraf opgegeven was.
                      Last edited by VerSeg; 12 oktober 2011, 12:15.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Working...
                      X