Mijn vrouw zei naar de garage te gaan van ons eigen merk, daar andere garagisten hun computerapparatuur,... niet altijd afgestemd is op diverse merken.
Anders had ik waarschijnlijk Auto 5 of een andere gekozen (hebben toch iets van apparatuur en de details staan op de factuur geprint), Midas hebben we hier ook in de buurt, maar weet niet of die te vertrouwen is.
Ik ontving dit "factuurtje" van €580 voor het eerste groot onderhoud van onze break na 4,5j, had ik beter niet geluisterd naar m'n vrouw?
We rijden +-13000 km op een jaar, dus 58.000km was na 4,5j.
Een collega zegt vb dat olie maar een €20-€30 kost en ze daar flink doorrekenen.
Ik ken niets van wagenonderdelen, maar misschien zitten er hier kenners als er overbodige kosten ofzo werden aangerekend?
Kosten inclusief BTW:
--------------------------
Forfait verversen remolie : remvloeistof €60
Forfait aircoclean €39
Forfait onderhoud 5W 40 olie (oliefilter, ruitenwisservloeistof, 5W40G3 Ultron Synth (4L) €139
Filter verzeg. €59
Filterelement €20
Pollenfilter €20
Additief HDI €11
set 4 platen €45
Vervangen pollenfilter €9
Uit- en inbouwen luchtfilterelement €32.20
Uit- en inbouwen brandstoffilter compleet €23
Vervangen remblokken achter €41.40
De kleinere kosten van een enkele Euros heb ik niet in het detail hierboven vermeld.
Totaal €480 + €100 BTW = €580
Wat vinden jullie van zo'n factuur en hoeveel kost jullie groot onderhoud?
Vullen jullie de olie enzo zelf bij om geen buitensporige kosten hiervoor te krijgen?
Welke garage-keten (zoals Auto5,Midas,... of iets anders omgeving Oostende) zou aan te raden zijn als goedkoper alternatief?
Anders had ik waarschijnlijk Auto 5 of een andere gekozen (hebben toch iets van apparatuur en de details staan op de factuur geprint), Midas hebben we hier ook in de buurt, maar weet niet of die te vertrouwen is.
Ik ontving dit "factuurtje" van €580 voor het eerste groot onderhoud van onze break na 4,5j, had ik beter niet geluisterd naar m'n vrouw?
We rijden +-13000 km op een jaar, dus 58.000km was na 4,5j.
Een collega zegt vb dat olie maar een €20-€30 kost en ze daar flink doorrekenen.
Ik ken niets van wagenonderdelen, maar misschien zitten er hier kenners als er overbodige kosten ofzo werden aangerekend?
Kosten inclusief BTW:
--------------------------
Forfait verversen remolie : remvloeistof €60
Forfait aircoclean €39
Forfait onderhoud 5W 40 olie (oliefilter, ruitenwisservloeistof, 5W40G3 Ultron Synth (4L) €139
Filter verzeg. €59
Filterelement €20
Pollenfilter €20
Additief HDI €11
set 4 platen €45
Vervangen pollenfilter €9
Uit- en inbouwen luchtfilterelement €32.20
Uit- en inbouwen brandstoffilter compleet €23
Vervangen remblokken achter €41.40
De kleinere kosten van een enkele Euros heb ik niet in het detail hierboven vermeld.
Totaal €480 + €100 BTW = €580
Wat vinden jullie van zo'n factuur en hoeveel kost jullie groot onderhoud?
Vullen jullie de olie enzo zelf bij om geen buitensporige kosten hiervoor te krijgen?
Welke garage-keten (zoals Auto5,Midas,... of iets anders omgeving Oostende) zou aan te raden zijn als goedkoper alternatief?
Comment