Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Steve Jobs in een toespraak tot studenten : "No one wants to die. Even people who want to go to heaven don’t want to die to get there. And yet death is the destination we all share. No one has ever escaped it. And that is as it should be, because Death is very likely the single best invention of Life. It is Life’s change agent. It clears out the old to make way for the new. Right now the new is you, but someday not too long from now, you will gradually become the old and be cleared away. Sorry to be so dramatic, but it is quite true."
"Stay hungry, stay foolish"
Een goede raad ook voor creatieve en passionele fotografie : "Stay hungry, stay foolish" !
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Wat heeft dit met heldenverering te maken.
Steve was een fantastische CEO onder wiens leiding Apple meer als 50 keer groter werd. En héél veel mensen houden van de Apple producten. Uiteraard werkt zijn marketing, maar dat probeert elk bedrijf.
Ik heb een paar producten en alhoewel ik toegeef dat ze niet goedkoop zijn, zijn ze me zeker waard wat ik er voor betaald heb.
Als Apple niet bestond was Windows 7 waarschijnlijk ook niet zo gebruiksvriendelijk als het nu is (en omgekeerd uiteraard).
Noem mij nog maar een paar van die mensen met dergelijk palmares...
En ja, ik durf toegeven dat Bill Gates ook in die lijst thuis hoort.
Vreemde houding; een man bekend om zijn volharding en eigen visie wordt hier afgeschilderd als een over het paard getilde held.
Nochtans toen Michael Jackson stierf liep er eveneens een draadje en werd er m.i. zelfs minder kritiek geleverd, ondanks dat deze toch wel minder fraaie kanten had.
Geen kritiek, gewoon de zaken in het correcte perspectief plaatsen: Jobs heeft zijn verdiensten, maar t.o.v. een Alexander Fleming, of zelfs een Paul Janssen is zijn impact op wereldvlak verwaarloosbaar. Toch kennen méér mensen de naam van Jobs dan die van Fleming of Janssen. Dat zegt veel over onze maatschappij.
Vreemde houding; een man bekend om zijn volharding en eigen visie wordt hier afgeschilderd als een over het paard getilde held.
Dit vind ik niet fair tegenover de mensen die het hele gebeuren als overdreven heldenverering bestempelen. Ik lees niet dat ze hem willen afschilderen als een over het paard getilde held, maar er zijn er die de absurditeiten die over de man geschreven en gezegd worden met open mond lezen of aanhoren.
De naam Steve Jobs zei me en mijn omgeving tot gisterenochtend NIETS!
En échte wereldverbeteraars kennen we meestal wél .
Met ALLE respect voor de verdiensten van mijnheer Jobs! Je moet het maar kunnen: een bedrijf leiden met zo veel innovatieve producten.
En met meevoelen voor de familie!
En met alle respect voor de mensen die hem een held vinden... maar overdrijf alsjeblief toch niet.
Een mens kan perfect leven zonder iPad, iPod, of weet ik wat nog allemaal. Het was 's mans verdienste van zo veel mensen te laten geloven dat dat niet het geval is en dat de nieuwe versie nóg beter is dan het perfecte toestel dat je al meende te hebben.
Het doet me helemaal denken aan wat er met onze vorige paus vlak na zijn dood gebeurd is: hij kan niet snel genoeg heilig verklaard worden...
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Comment