Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steve Jobs / 1955-2011

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Steve Jobs / 1955-2011

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Ik heb meer geluk....
    Mijn ouders en de familie langs vaderszijde zijn vereeuwigd in een paar lijvige boeken.
    Het is wel zo dat de boeken niet in hun geheel zijn gewijd aan hen he.
    Er staan ook 2400 foto's in.
    Eerlijk gezegd: vind dat "heerlijk"
    Er gaat hierbij niets verloren en niets zal vergeten worden.
    Detail: het kostte vier jaar aan opzoekwerk en verwerking.
    gelukkig is er voor sommigen nog de "Book of Fame"

greetz
    Cheeta
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Ja, maar er waait toch een andere wind als een Kadhaffi omkomt dan een Libiër uit een
      voorstad van Tripoli. Dat kun je betreuren of niet, maar sommige mensen drukken toch
      hun stempel wat steviger op de samenleving dan anderen. Steve Jobs is wat anders dan
      Steve Jacobs.
      We zouden toch geen moeite moeten hebben om dat te onderkennen.
      't Is een bekend iemand doudeke maar of die als mens bekend stond betwijfel ik
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik heb Windows computers , een IMac ( sinds begin dit jaar )
        Beiden hebben hun voor en nadelen ( ja ja , iMac is ook al enkele malen vastgelopen )
        3 zaken storen mij echter enorm:
        1) de personenverering van Steve Jobs. Mensen verdienen respect, geen verering)
        2) het ongemotiveerde superioriteitsgevoel van veel Mac gebruikers
        3) het steeds vergelijken met en afkraken van alles en iedereen wat niet Apple is, ,via tendentieuze artikels in tijdschriften en fora.
        Zielig en pathetisch gewoon want Apple producten zijn goed en kunnen gerust zonder dit soort kleinzieligheid.
        Jo(han)
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Ja, maar er waait toch een andere wind als een Kadhaffi omkomt dan een Libiër uit een
          voorstad van Tripoli. Dat kun je betreuren of niet, maar sommige mensen drukken toch
          hun stempel wat steviger op de samenleving dan anderen. Steve Jobs is wat anders dan
          Steve Jacobs.
          We zouden toch geen moeite moeten hebben om dat te onderkennen.
          Kijk hé Doudeke; mij interesseert het geen moer hoe iemand noemt, van mij kan en mag Augustijnken Den Bultenaar evengoed een mijlpaal in de geschiedenis schrijven.

Ik vind het gewoon not done dat ze bepaalde personen zodanig ophemelen, in dit geval Steve dinges, alsof zij het warme water hebben uitgevonden.
          Ja, het is uiteraard erg wanneer iemand sterft maar er sterven dagelijks honderden, misschien zelfs duizenden mensen aan honger, ziektes, ontberingen, verdriet en noem maar op maar daar word amper over geschreven en/of gesproken.
          Terwijl ook deze mensen zeker zoveel betekenen en minstens even belangrijk zijn als bovenvermeld personage.

Ik bedoel maar, niemand is onsterfelijk en alles is vervangbaar.

en ook zonder dienen Steve zou ons leven eruitzien zoals het momenteel is
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

En nog een nuancering

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              misschien zelfs

Comment

Er zijn mijn inziens mensen gestorven die veel belangrijker waren en meer ingrijpende dingen hebben gedaan dan bovenvermeld persoon en, ik val in herhaling, waarbij niemand heeft stilgestaan.
                En het leven aangenamer maken? door die bepaalde bepaalde persoon? dan ben je niet goed bezig imho, enkel jij en jij alleen bent diegene die jou leven aangenamer maakt en niet één of andere "uitvinder" die met een totaal nutteloos gadget op de merkt komt.

Ik heb een link gepost naar een artikel wat jij waarschijnlijk niet gelezen hebt. Het interessante deel van dat artikel ging over een boek dat Jobs gelezen had. In het kort komt het erop neer dat elke business school je leert om winsten te maximaliseren. De visie van jobs was dat het produkt belangrijker was dan winsten. Ze hebben de focus weggehaald van winst en zijn daardoor in staat geweest om 'coole' produkten te ontwerpen. Er zijn slechts zeer weinig bedrijven die erin geslaagd zijn deze weg te bewandelen.

Het is dus ook mijn gedacht dat teveel bedrijven poberen winsten te maximaliseren door te saneren, delocalisering, etc. Ze groeien en ze groeien tot ze eigenlijk teveel produceren wat bij een recessie heel hard aankomt. Gisteren trouwens nog eens naar de film Roger and me gekeken van Michael Moore over GM in Flint. Wat Jobs betreft, dat is zoals uit een post blijkt best wel een naar mannetje. Ik denk trouwens dat hij persoonlijk niet al teveel inbreng gehad heeft op bepaalde produkten, maar blijkbaar had hij wel een goede strategie wat betreft het leiden van het bedrijf.

Comment

Ja, het is uiteraard erg wanneer iemand sterft maar er sterven dagelijks honderden, misschien zelfs duizenden mensen aan honger, ziektes, ontberingen, verdriet en noem maar op maar daar word amper over geschreven en/of gesproken.
                  One person dies and thousands mourn. Thousands die and nobody gives a sh*t...
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Er zijn er zelfs die er geld aan verdienen, "de ene zijn dood is de ander zijn brood".
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Wassen met de washandjes die je hebt, gemiddeld zo’n 40 kilometer per week lopen, Er altijd voor andere zijn, tegen alle luchtjes kunnen, Concentratie bij medische handelingen, je sterk houden bij wonden, weggelopen patiënten opzoeken, water en uitscheiding opdweilen, Aan alle noden van je patiënt moeten voldoen, Een zoen krijgen van een vrouw van 81, met de feestdagen de nachtdienst ingaan, net d............oen alsof je flink bent, mensen uitzwaaien, bezoek te woord staan, dankbaarheid ontvangen, een lichtje zijn voor andere mensen, houden van, geduld hebben en geduld ontvangen, leren waarderen dat je zelf gezond bent, mobiliseren en activeren, geen onderscheid maken. Het gevoel hebben dat je machteloos bent, hopen dat je de juiste woorden zegt, niets meer kunnen zeggen, soms moeite hebben met jezelf, twijfelen en zeker zijn, medelijden en medeleven, je afvragen “waarom”, samen hopen en samen geloven, je collega’s bemoedigen, jezelf proberen te blijven, fouten maken, de grenzen van het leven leren kennen, tot het laatste toe er zijn... Lang leve alle verzorgenden, zorgkundigen, verpleegsters en opvoedsters .

Dit zijn de mensen die we moeten bewonderen, niet Steve jobs

Comment

Working...
                      X