Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steve Jobs / 1955-2011

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Steve Jobs / 1955-2011

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    Steve Jobs verdient zeker lof om wat hij bereikt heeft. Maar laten we aub niet overdrijven.
    Uiteraard ben ik dat met u eens. Maar mijn betoogje bestond niet om de man nog meer
    lof toe te zwaaien. Net zo min als om het tegenovergestelde te doen. Meneer Jobs heeft
    zijn verdienste en die was spraakmakend en charismatisch.
    Dat zoiets weerklank vindt in onze gemediatiseerde maatschappij, waar hij zijn eieren
    legde, lijkt me logisch. Daarvoor hoeft hij niet als een held te worden afgeschilderd,
    maar ook niet als een ordinaire oplichter of praatjesmaker.
    Respect voor een dynamische man die helaas te jong gestorven is, is voor mij alreeds
    meer dan voldoende.

Comment

Daar ben ik het heel graag mee akkoord
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Steve Jobs verdient zeker lof om wat hij bereikt heeft. Maar laten we aub niet overdrijven.
        http://gawker.com/5847344/what-every...out-steve-jobs

Comment

Steve Jobs ...... Zoals weingen hem kenden ..... : http://www.bloomberg.com/video/77060010/
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Gewoon, om het juiste perspectief te tonen. Dat andere mensen met een veel grotere verdienste een stille dood sterven, en dat we meer waarde hechten aan iemand die ons leuke gadgets bezorgt dan aan mensen die een échte, blijvende impact hebben gehad op de mensheid, dat is toch verkeerd?

Een hype over een slimme zakenman, niet meer of minder. Hij is dood en de Wereld draait door.
            Last edited by Franciskine; 9 oktober 2011, 11:58.

Comment

Toen ik enkele dagen gelden dit topic startte, was het enkel met de bedoeling om Steve Jobs even in 'the picture' te zetten. Niet meer of niet minder dan dat.
              Bij onze geboorte en in de dood zijn we allemaal gelijk. Het verschil zit hem in wat daartussen zit. Heel veel mensen op deze wereld hebben niet de mogelijkheden waar wij over beschikken, maar weten toch ieder op hun manier er het beste van te maken.
              Steve Jobs heeft er geheel op zijn eigen wijze het beste van gemaakt. En daarmee heeft hij toch een stempel gedrukt op de wereld zoals wij hem vandaag kennen. Ik wil geen afbreuk doen aan de verdiensten van Ghandi of moeder Teresa. Ook zij hebben een stempel gedrukt op onze wereld. Ieder op zijn of haar domein.

Je hoeft overigens van mij geen fan te zijn van Steve Jobs en zijn producten. Ieder zijn keuze. Maar hem, en in één weg Bill Gates, een varken noemen, dat gaat me toch te ver. Een klein beetje respect is wel op zijn plaats.

Ik las de voorbije dagen ergens de vraag of Steve Jobs eerder een Einstein was dan een Picasso. Wat ook het antwoord op deze vraag moge zijn, op één of andere manier heeft hij bijgedragen aan mijn leven...

Ik vind nog steeds dat Bram Vermeulen het prima verwoordt in De Steen:

Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde.
              Het water gaat er anders dan voorheen.
              De stroom van een rivier hou je niet tegen.
              Het water vindt altijd een weg omheen.

Misschien eens gevuld door sneeuw en regen,
              neemt de rivier mijn kiezel met zich mee.
              Om hem dan glad en rond gesleten,
              te laten rusten in de luwte van de zee.

Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten,
              ik leverde bewijs van mijn bestaan.
              Omdat, door het verleggen van die ene steen,
              de stroom nooit meer dezelfde weg kan gaan.

Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten,
              ik leverde bewijs van mijn bestaan.
              Omdat, door het verleggen van die ene steen,
              het water nooit dezelfde weg kan gaan.

Uiteindelijk geldt dit voor ieder van ons, groot of klein, arm of rijk,...

Paul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul4545 Bekijk bericht

Je hoeft overigens van mij geen fan te zijn van Steve Jobs en zijn producten. Ieder zijn keuze. Maar hem, en in één weg Bill Gates, een varken noemen, dat gaat me toch te ver. Een klein beetje respect is wel op zijn plaats.

Paul.
                Ik heb geen respect voor CEO's die aan het andere eind van de wereld mensen die geen andere optie hebben met levensgevaarlijke producten laten werken. Als ik dat bekijk als 'er sterft een mens, dan is dat een en al tragiek' Als ik dat bekijk als een man die op zijn kerfstok heeft wat Jobs op de zijne heeft dan denk ik 'ik hoop dat t veel zeer deed'. Ik heb geen compassie met dat soort mensen. Hij was in de positie om te zeggen dat een Apple product in waardige omstandigheden gemaakt moesten worden, maar koos voor nog meer winst. Dan spreek ik over varken.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Dan ben ik blij dat er varkens rondlopen op deze wereld.

Wie niets doet doet ook niets verkeerd. Door zijn bedrijf zo te laten groeien zorgde hij ook voor werk voor een hele hoop mensen. Waarmee ik niet goedkeur dat mensen in onmenselijke omstandigheden werken. Maar dat schrijf ik meer toe aan de leiders van een land dan van een bedrijf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Dan ben ik blij dat er varkens rondlopen op deze wereld.

Wie niets doet doet ook niets verkeerd. Door zijn bedrijf zo te laten groeien zorgde hij ook voor werk voor een hele hoop mensen. Waarmee ik niet goedkeur dat mensen in onmenselijke omstandigheden werken. Maar dat schrijf ik meer toe aan de leiders van een land dan van een bedrijf.
                    Tommie1,
                    Daar is niets maar ook niets dat mensenleed kan vergoelijken....
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      Ik heb geen respect voor CEO's die aan het andere eind van de wereld ...

...Dan spreek ik over varken.
                      China "leeft" bij de gratie van onze investeerders/bedrijfsleiders (op zoek naar goedkope produktie) en bij de gratie van de westerse consument (op zoek naar een goedkoop produkt). We hebben allemaal boter op ons hoofd. We zijn allemaal varkens. Jij zo goed als ik, zo goed als Steve Jobs.

Je verdient dus ook geen respect. En nog minder omwille van je mening die niet meer is dan goedkoop vingerwijzen. "l'Enfer c'est les autres" zei Sartre.

J.
                      http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                        "l'Enfer c'est les autres" zei Sartre.
                        Die moet ik onthouden Jochen... 'n goeie !
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                          China "leeft" bij de gratie van onze investeerders/bedrijfsleiders (op zoek naar goedkope produktie) en bij de gratie van de westerse consument (op zoek naar een goedkoop produkt). We hebben allemaal boter op ons hoofd. We zijn allemaal varkens. Jij zo goed als ik, zo goed als Steve Jobs.

Je verdient dus ook geen respect. En nog minder omwille van je mening die niet meer is dan goedkoop vingerwijzen. "l'Enfer c'est les autres" zei Sartre.

J.
                          da's waar. Denk er wel aan dat wij als consument weinig keuze hebben. De grote crisissen (te beginnen bij die van 1927) zijn allemaal (op de oliecrisis na) overproductiecrisissen geweest. We worden allemaal gestuurd om zoveel mogelijk te consumeren en zelfs om zaken die nog perfect functioneren te vervangen.

Producenten hebben wereldwijd een veel grotere invloed op de beleidsvoering dan de consument. Als consument kan je wat biolabel producten kopen of fair trade toestanden, maar er zijn geen of nauwelijks bio- of fair trade electronica. De Nikon fabriek in Wuxi doet het ook geen haar beter dan waar de iPad ineen wordt gestoken. In heel het productieproces worden op grote schaal kosten geëxternaliseerd. Dat betekent niet dat ik moet stoppen met fotograferen, maar dat ik wat ik beroepsmatig doe nog beter moet doen.
                          The Knight That Says Ni...kon

Comment

De i-Phone4S verpulvert het record van de 4. In de eerste 24 uur werden heeft Apple al 1 miljoen bestellingen ontvangent. De dood van Steve Jobs zal allicht niet vreemd zijn aan het buitengewoon succes van het hebbeding.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

l'Enfer, c'est les autres.

De komma moet hier wel degelijk staan. U neemt mij die opmerking beslist niet kwalijk ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Tommie1,
                                Daar is niets maar ook niets dat mensenleed kan vergoelijken....
                                Doet me denken aan naaikie (Nike) kinderarbeid en een basketter die veel verdiende om er reklame voor te maken ( voor die schoenen of whatever)
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X