Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reacties op zoekertjes in koopjeshoek BD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reacties op zoekertjes in koopjeshoek BD

Misschien een gevoelig onderwerp, maar ik vind het enorm vervelend als niet gereageerd wordt op een reactie of een bod dat ik stuur op een zoekertje in "aangeboden".

Soms zijn er meerdere opties, en wil je echt wel weten of het bod realistisch is, of het object nog te koop is.... en vooral weten waar je staat...

En dan krijg je plots na een paar dagen, na 2 keer gevraagd te hebben of het bod wel OK is, te horen dat het verkocht is...

Een zoekertje plaatsen houdt niks in, maar het is toch de taak van de verkoper om zijn zaak op te volgen, en de mails te beantwoorden... allez, zo doe ik het toch...

Zo blijven we bezig nietwaar ?
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Re: Reacties op zoekertjes in koopjeshoek BD

Groot gelijk, is een van de ziektes van deze tijd.
    Weinig respect voor uwe medemens.
    leo.m.

Comment

Hier dezelfde negatieve ervaring.
      Groeten. Ronald

Comment

Danny, het eerste wat ik doe is kijken hoeveel posts de verkoper al heeft geplaatst en vooral in welk forum.
        Als die alleen maar BD nodig heeft voor zijn spullen te verkopen dan koop ik bij hem niet.
        Zulke verkopers hebben geen enkele binding met BD.
        Het zal hen worst wezen als ze iemand voor gek hebben gehouden.
        Ik heb hier al tamelijk veel gekocht en ben al altijd heel goed bediend geweest.
        Idem dito op Ebay, de verkoper moet een 100% positieve feedback hebben en ik verwacht een antwoord op mijn mail zeker binnen de twee dagen, anders blaas ik het af.
        Op biedingen die heel vaag omschreven staan reageer ik gewoon niet want je weet ook niet in welke staat het object die wil kopen zich bevind.
        Iets kopen op 2de hands of Kapaza zal ik pas doen als ik het object heb gezien en eventueel heb kunnen uittesten.

Wees gerust, zelf ben ik al meerdere keren in het kruis genomen geweest en nu ben ik heel achterdochtig geworden.

Grtz, RF

Een voorbeeld: iemand op BD verkocht een Pinnacle DC30Plus capture kaart.
        Ik kreeg prompt antwoord en de verdere ondehandelingen liepen vlot.
        Dit is aangenaam zaken doen en zo zou het altijd moeten zijn.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb op bd een mooi objectief gezien na een paar keer op en neer mailen.
          Met vragen die ik wil vragen voor een objectief van 1000+ euro's.
          Kreeg ik de melding van er staat genoeg info op internet en dat mailen zoek ik niet mijne is in top staat.

Ik vind dit een rare manier maar dat kan ook aan mij liggen.
          Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Je leert snel "lijstjes" aan te maken van mensen met wie je zaken wil doen (en dus ook van mensen die je beter mijdt). In andere topics geef ik zelf een "checklijst" die ik volg vooraleer ik de aanbieder zelfs al maar contacteer.

* De topic waarnaar ik link gaat eigenlijk over iets anders (bv waarom je niet kunt reageren op een topic in Aangeboden), maar je ziet toch in mijn post wat ik precies bedoel.

Nog een soortgelijk lijstje van mijzelf:
            Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
            Last edited by LesC; 1 oktober 2011, 10:17.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
            X