Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan dit ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kan dit ?

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    hoeveel van dat spul gebruik jij dan.
    zal niet zo,n grote firma zijn als ze alleen door jou al met leveringproblemen komen te zitten.
    of kopen jullie met meerdere in?
    grt,bouk.
    De firma in kwestie heeft mij toen naar het lotnummer gevraagd om na te gaan welk lot aangetast was.
    Dit product wordt door hen nog maar weinig verkocht wegens te duur.(al vóór de prijstijging werd het als te duur beschouwd in proportie tot de inhoud) Maar aangezien ikzelf dit product als van zeer hoge kwaliteit beschouw bleef ik dit nog kopen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      de klant betaalt steeds het gelach.
      Da's niet om te laggen

Ik zou ook alvast een andere leverancier zoeken, ik zou in zo'n firma na dit "fantasietje" geen vertrouwen meer hebben.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Punt is dat je een bepaalde prijszetting gewoon bent en zonder boe of ba word je voor het blok gezet.
        Nog nooit kreeg ik van een bakker te horen dat het brood vandaag iets duurder was dan vorige keer, nog nooit als ik cola kocht in dezelfde winkel kreeg ik te horen dat die opgeslagen was ... toch kennen ze mij daar heel goed.
        Feit is dat als je geen contract hebt, je zelf naar de prijs moet kijken of een offerte laat maken. Een offerte kan al een simpele vraag zijn zoals "hoeveel kost dat", het staat niet zwart op wit maar ge kunt klagen tegen die persoon als het niet juist blijkt nadien.
        Draai en keer het hoe ge wilt, alles slaagt op en ge moet zelf weten wat ge koopt.
        Bedrogen werd hier niemand!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik vermoed dat ze hier wel degelijk over de schreef gaan. Je hebt een bestaande handelsrelatie met die firma met de gekende voorwaarden. Indien de firma de prijzen wijzigt, hetgeen een essentieel element is van de overeenkomst dan moeten ze kunnen aantonen dat de klant daar voorafgaand aan de bestelling kennis van had (of rederijkerwijze van kon hebben). Vooral als een firma een ingrijpende wijziging willen doorvoeren moeten ze er voor zorgen dat de klanten op de hoogte en dit ook kunnen bewijzen. Ze kunnen er dan niet zo maar van uitgaan dat klanten dit maar moeten kunnen inschatten (wat bvb bij een kleine jaarlijkse verhoging wel zo kan zijn).

Veel hangt af van ondermeer de voorgeschiedenis (o.m.welke documenten je hebt, wat de normale bestellingswijze is, ...). Te veel om op te noemen en dus vaak heel verschillend va geval tot geval. In elk geval moet je minstens de mogelijkheid krijgen om de verkoop te annuleren zonder verdere kosten.

Het behouden van de producten aan de oude prijs is andere koek.
          Maar ik zou me in jouw plaats echt niet laten doen. Blijven klagen en zagen en ook eens laten vallen dat indien hier geen aanpassing van de prijs komt, je deze zaak zal voorleggen aan testaankoop, werkt vaak wonderwel goed.

Ik vind het heel erg om te moeten zeggen, maar het zijn tegenwoordig altijd de lastigste en veeleisende mensen die hun goesting krijgen (om er van af te zijn) en niet de mensen die gelijk hebben of in hun recht staan.

Dus niet te snel opgeven.

Succes ermee,
          Ann
          Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

I kzit dan toch ook met mijn duimen te draaien tot de volgende afspraak.
            Zoals de patiënten ... hoeveel keer is het aan u op het uur van afspraak? Die zitten vaak lang in hun duimen te draaien hoor tot het hun beurt is "op afspraak".
            En neen, dat is geen verwijt naar u want bij een kinesist en zo is dat meestal redelijk goed geregeld. De keren dat ik in mijn leven minder dan een uur langer moest wachten dan het afgesproken uur kan ik op één hand tellen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Zoals de patiënten ... hoeveel keer is het aan u op het uur van afspraak? Die zitten vaak lang in hun duimen te draaien hoor tot het hun beurt is "op afspraak".
              En neen, dat is geen verwijt naar u want bij een kinesist en zo is dat meestal redelijk goed geregeld. De keren dat ik in mijn leven minder dan een uur langer moest wachten dan het afgesproken uur kan ik op één hand tellen.
              Afspraken bij dokters worden meestal (in klinieken althans) niet nageleefd. De agenda's worden door hun secretaresse bijgehouden en die gaat ervan uit (allicht op bevel van haar baas) dat de wachtzaal nooit leeg zit tijdens het spreekuur. Juist omdat de arts zich niet wil of kan permitteren te moeten wachten. Een afspraak is dus meestal geen afspraak. Ik weet ook bij ervaring dat heel wat patiënten nogal een loopje nemen met afspraken. Zelf heb ik mijn patiënten hierbij moeten opvoeden. Wie bij mij te laat komt, want ik werk zeer stipt, krijgt een behandeling die verkort wordt met de tijd van het retard. Dit om de volgend patiënt niet te benadelen. Maar als kinesist weet ik uiteraard ook heel precies hoelang ik met mijn patiënt bezig ben. Een dokter weet dit meestal niet.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mouseketeer Bekijk bericht
                Ik vermoed dat ze hier wel degelijk over de schreef gaan. Je hebt een bestaande handelsrelatie met die firma met de gekende voorwaarden. Indien de firma de prijzen wijzigt, hetgeen een essentieel element is van de overeenkomst dan moeten ze kunnen aantonen dat de klant daar voorafgaand aan de bestelling kennis van had (of rederijkerwijze van kon hebben). Vooral als een firma een ingrijpende wijziging willen doorvoeren moeten ze er voor zorgen dat de klanten op de hoogte en dit ook kunnen bewijzen. Ze kunnen er dan niet zo maar van uitgaan dat klanten dit maar moeten kunnen inschatten (wat bvb bij een kleine jaarlijkse verhoging wel zo kan zijn).

Veel hangt af van ondermeer de voorgeschiedenis (o.m.welke documenten je hebt, wat de normale bestellingswijze is, ...). Te veel om op te noemen en dus vaak heel verschillend va geval tot geval. In elk geval moet je minstens de mogelijkheid krijgen om de verkoop te annuleren zonder verdere kosten.

Het behouden van de producten aan de oude prijs is andere koek.
                Maar ik zou me in jouw plaats echt niet laten doen. Blijven klagen en zagen en ook eens laten vallen dat indien hier geen aanpassing van de prijs komt, je deze zaak zal voorleggen aan testaankoop, werkt vaak wonderwel goed.

Ik vind het heel erg om te moeten zeggen, maar het zijn tegenwoordig altijd de lastigste en veeleisende mensen die hun goesting krijgen (om er van af te zijn) en niet de mensen die gelijk hebben of in hun recht staan.

Dus niet te snel opgeven.

Succes ermee,
                Ann
                Mijn eerste reactie was ook : "dit kan niet!". Ik heb al jaren een relatie met deze firma en ben een afnemer van slechts een tweetal producten waarvan hetgeen waarover ik het hier heb in de grootste mate. Zoals ik hoger al vermeldde heb ik zelf voor een hoeveelheid van slechte kwaliteit, geen compensatie gevraagd, want ik was niet zinnens mijn tijd te steken in het opsturen van een tweetal slechte flacons.
                Een bestelling doe ik steeds telefonisch en meestal wordt er niet over de prijs gesproken juist omwille van de vertrouwensrelatie met de firma. Ik ben er ook van bewust dat een product kan opslaan (dit is in het verleden al meerdere keren gebeurd), maar niet in die mate.
                Aangezien men mij aan de telefoon had beloofd mij iets te laten weten aangaande de zaak en ik nog steeds geen antwoord heb gekregen, heb ik gisteren een mail gestuurd waarin in nogmaals mijn ongenoegen heb geuit. Ik wacht nu op een reactie.
                En inderdaad, bij negatieve reactie zal ik 'Testaankoop' wel eens venoemen.
                Alvast bedankt voor de genuanceerde reactie.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

hou ons wel op de hoogte hè.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Afspraken bij dokters worden meestal (in klinieken althans) niet nageleefd. De agenda's worden door hun secretaresse bijgehouden en die gaat ervan uit (allicht op bevel van haar baas) dat de wachtzaal nooit leeg zit tijdens het spreekuur. Juist omdat de arts zich niet wil of kan permitteren te moeten wachten. Een afspraak is dus meestal geen afspraak.
                    Stedelijk ziekenhuis van Roeselare is daar dan zeker een uitzondering op, ik ben er de laatste weken een tiental keren op afspraak geweest, en nog geen enkele keer geen vijf minuten langer moeten wachten dan het afgesproken tijdstip.

Comment

Na een mail naar het bedrijf heeft mijn ongenoegen blijkbaar gehoor gekregen.
                      Ik kreeg antwoord dat, aangezien mijn laatste bestelling vrij kort na de vorige bestelling is gebeurd en ik nog geen weet had van de algemene prijstijgingbij al hun producten, zij voor deze keer de prijs van mijn voorlaatste bestelling zullen handhaven.
                      Bovendien willen zij mijn slechte levering van vorig jaar bespreken met de directie en naar een oplossing zoeken voor de slechte facons.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Stedelijk ziekenhuis van Roeselare is daar dan zeker een uitzondering op, ik ben er de laatste weken een tiental keren op afspraak geweest, en nog geen enkele keer geen vijf minuten langer moeten wachten dan het afgesproken tijdstip.
                        Dit behoort inderdaad bij de uitzonderingen. In het OLV ziekenhuis van Aalst is dit wel andere koek. Mijn vrouw is daar eens van 8 tot 12 nuchter moeten blijven wachten tot de bewuste dokter haar kon zien. Ikzelf zou daar zeker niet gebleven zijn en eerst nog een hartig woordje gesproken hebben met het sekretariaat van de bewuste arts.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

pol,
                          weet eigenlijk niet over welk merk het gaat maar dat maakt eigenlijk niet uit.
                          als ik het verhaal goed begrepen heb, is er met u voorlaatste bestelling wat mis gegaan met het product.
                          het product vertoonde de kwalitiet niet dat het zou moeten hebben.
                          volgens mij was het product niet meer verkoopbaar omdat het niet voldeed als voordien je had dit gewoon moeten mededelen aan de leverancier zodat je ander in de plaatst kreeg.
                          wat het product betreft kan te wijten zijn aan ouderdom, met andere woorden het product wordt niet voldoende afgenomen en blijft te lang staan.
                          en dat verhaal kan kloppen vermits ze een prijsstijging doorvoeren omdat ze nieuwe stock binnen doen.(maar 40% vind ik wel overdreven)
                          ze kopen nu een mindere hoeveelheid aan want hunne stock blijft te lang staan wat de prijs omhoog drijft voor aankoop bij mindere hoeveelheden per aankoop.
                          buiten het feit dat bepaalde ingrediënten afhangen op prijsschommenlingen op de internationale markten.
                          het zou me verwonderen dat dit product maar bij ene leveracier te verkrijgen is, of zou moeten zijn dat je rechtstreeks bij de invoeder aankoopt.
                          wat soms zeker geen prijsvoordeel oplevert als je aankoopt via leverancier soms zelfs een nadeel.
                          omdat sommige groothandels afspraken hebben bij leveranciers en deze dienen na te leven.
                          zou andere leveranciers aanschrijven voor een offerte van het zelfde product geef zeker te kennen hoeveel je ineens aankoopt want dit bepaalt de aankoop prijs per flacon.

grts
                          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                          www.korandoke.be

Comment

Working...
                          X