Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan dit ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan dit ?

Sedert jaren bestel ik geregeld massage produkten bij een gekend producent in kringen van revalidatie- en sportmiddens.
    Eind augustus deed ik telefonisch opnieuw een bestelling van een aantal lotions aan de eenheidsprijs van 9.97€. Vorige week doe ik opniew een bestelling en nu blijkt volgens de factuur dat de prijs van hetzelfde product ineens 13.89€ is geworden. Aangezien ik na al die jaren toch een vertrouwensrelatie heb opgebouwd met deze firma, vraag ik mij nu af op dit zo maar kan, de prijs van dit product met bijna 40% te verhogen zonder de klant daarvan op de hoogte te brengen vóór of tijdens zijn bestelling.
    Ondertussen heb ik ook telefonisch contact opgenomen met de firma en men vertelde mij doodgewoon dat de prijs sedert september verhoogd was. Ik heb mijn ongenoegen laten blijken omwille van het buitengewoon grote verschil en men zou de zaak bekijken. Tot nog heb ik geen reactie mogen krijgen en ben zinnens na te gaan of dergelijke praktijken zomaar kunnen.
    Hebben jullie ervaring met iets dergelijks en wat zou daar aan te doen zijn?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Kan dit ?

ja natuurlijk kan dat.
    of je moet al en contract hebben afgesloten bij die firma, waar de prijs voor een bepaalde tijd vaststaat.
    dat ze je niet van te voren hebben ingelicht over die prijsverhoging is alleen erg slordig van die firma.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Volgens mij is hier niks mis mee, maar je kan misschien wel duidelijk maken dat je naar een andere leverancier zal uitkijken.

Comment

Commersanten zijn commersanten en dat zou jij toch moeten weten?
        Nooit iets doen op vermoedens maar enkel op zekerheden ... als er geen contract bestaat voor een vaste prijs gedurende een vastgelegde periode, dan best de prijs eerst laten vastleggen in een offerte of een recente prijslijst opvragen.
        En als je telefonisch bestelt bij iemand dat je al jaren goed kent kan je evengoed zelf even vragen "De prijs is toch nog hetzelfde gebleven?".
        Eigenlijk hebben ze u ook niet bedrogen mits ze geen prijs beloofd hebben, jij hebt gewoon onvoorwaardelijk besteld.
        Dit is maar mijn visie hier op hé.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Commersanten zijn commersanten en dat zou jij toch moeten weten?
          Correctie, ik ben geen commersant maar wel een beoefenaar van een vrij beroep, meer bepaald in de zorgsector, afdeling kinesitherapie. Ik bedrijf dus op geen enkel moment handel en mijn erelonen worden bepaald door het RIZIV.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Sedert jaren bestel ik geregeld massage produkten bij een gekend producent in kringen van revalidatie- en sportmiddens.
            Eind augustus deed ik telefonisch opnieuw een bestelling van een aantal lotions aan de eenheidsprijs van 9.97€. Vorige week doe ik opniew een bestelling en nu blijkt volgens de factuur dat de prijs van hetzelfde product ineens 13.89€ is geworden. Aangezien ik na al die jaren toch een vertrouwensrelatie heb opgebouwd met deze firma, vraag ik mij nu af op dit zo maar kan, de prijs van dit product met bijna 40% te verhogen zonder de klant daarvan op de hoogte te brengen vóór of tijdens zijn bestelling.
            Ondertussen heb ik ook telefonisch contact opgenomen met de firma en men vertelde mij doodgewoon dat de prijs sedert september verhoogd was. Ik heb mijn ongenoegen laten blijken omwille van het buitengewoon grote verschil en men zou de zaak bekijken. Tot nog heb ik geen reactie mogen krijgen en ben zinnens na te gaan of dergelijke praktijken zomaar kunnen.
            Hebben jullie ervaring met iets dergelijks en wat zou daar aan te doen zijn?
            Persoonlijk vind ik dat erg...en zonder de minste verwittiging.
            Mensen die elkaar vertrouwen doen zoiets niet.
            En die verhoging van 40% is ook veel ineens.

Ze hebben precies een risico genomen.
            In augustus betaal je "normaal" en voor september pakken je ze jou bij jouw pietje.
            Allee, zo komt het toch over.
            Hoe zou dan een normale mens reageren? Kwaad he, natuurlijk en nog niet zozeer
            voor die prijsverhoging maar voor even die prijzen "aan te passen" zonder ook maar
            iets te zeggen.
            Risico? Ik zou zeker uitkijken voor een andere leveranciers en equivalente producten.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Persoonlijk vind ik dat erg...en zonder de minste verwittiging.
              Mensen die elkaar vertrouwen doen zoiets niet.
              En die verhoging van 40% is ook veel ineens.

Ze hebben precies een risico genomen.
              In augustus betaal je "normaal" en voor september pakken je ze jou bij jouw pietje.
              Allee, zo komt het toch over.
              Hoe zou dan een normale mens reageren? Kwaad he, natuurlijk en nog niet zozeer
              voor die prijsverhoging maar voor even die prijzen "aan te passen" zonder ook maar
              iets te zeggen.
              Risico? Ik zou zeker uitkijken voor een andere leveranciers en equivalente producten.
              Eigenlijk is hier nog een precedent aan dit verhaal Theo.
              Een levering van het product van vóór augustus voldeed helemaal niet aan de normen. Het bevatte klonters en had een ergerlijke stinkende chemische geur. Toen ik mijn klacht hierover meedeelde heeft men de zaak onderzocht en een nieuwe lading locion moeten laten aanmaken. Allicht heeft men hierdoor een groot aantal flacons uit de reserve moeten dumpen, waarvoor ik nu de rekening gepresenteerd krijg bij mijn recentste bestelling. Dit is mijn sterk vermoeden over de ware toedracht van het verhaal, aangezien de firma mij zelf heeft verteld dat ze een gans nieuwe lading hebben moeten laten aanmaken. Moraal van het verhaal : de klant betaalt steeds het gelach.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Eigenlijk is hier nog een precedent aan dit verhaal Theo.
                Een levering van het product van vóór augustus voldeed helemaal niet aan de normen. Het bevatte klonters en had een ergerlijke stinkende chemische geur. Toen ik mijn klacht hierover meedeelde heeft men de zaak onderzocht en een nieuwe lading locion moeten laten aanmaken. Allicht heeft men hierdoor een groot aantal flacons uit de reserve moeten dumpen, waarvoor ik nu de rekening gepresenteerd krijg bij mijn recentste bestelling. Dit is mijn sterk vermoeden over de ware toedracht van het verhaal, aangezien de firma mij zelf heeft verteld dat ze een gans nieuwe lading hebben moeten laten aanmaken. Moraal van het verhaal : de klant betaalt steeds het gelach.
                't Is gelijk een slechte mop
                Ze zeggen jou wat er scheelde en sturen jouw de rekening...
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

hoeveel van dat spul gebruik jij dan.
                  zal niet zo,n grote firma zijn als ze alleen door jou al met leveringproblemen komen te zitten.
                  of kopen jullie met meerdere in?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Correctie, ik ben geen commersant maar wel een beoefenaar van een vrij beroep, meer bepaald in de zorgsector, afdeling kinesitherapie. Ik bedrijf dus op geen enkel moment handel en mijn erelonen worden bepaald door het RIZIV.
                    Ik beweer het tegendeel toch niet ... maar als professionele aankoper bij zo'n bedrijf zou je toch moeten weten dat commersanten steeds commersanten zijn.
                    En de zorgsector is ook een beetje commerce op zich ... (algemeen bekeken en niet voor u persoonlijk bedoeld) ... als bijvoorbeeld een dokter of tandarts u twee keer kan doen komen wat eigenlijk ook in één keer kan, dan doet die dat ook hoor!
                    Zorgsector of niet, het blijft een inkomen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      hoeveel van dat spul gebruik jij dan.
                      zal niet zo,n grote firma zijn als ze alleen door jou al met leveringproblemen komen te zitten.
                      of kopen jullie met meerdere in?
                      grt,bouk.
                      Eén type of soort product is toch al genoeg bouk.
                      Stel dat van de tien producten er negen goed zijn maar jij krijgt & treft die slechte.
                      Content dan?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Moraal van het verhaal : de klant betaalt steeds het gelach.
                        Ik ga er niet achter zoeken maar verwijs naar een topic dat u vermoedelijk iets zal zeggen ... onlangs een paar keer terug moeten gaan naar de dokter omdat hij iets verkeerd voorgeschreven had ... hij verwittigde mij zelf dat ik moest terugkomen voor een nieuw voorschrift, ik heb toen toch ook het bezoek terug moeten betalen.
                        Het gebeurt overal dat de klant de dupe wordt ... maar nog niet vaak zie je het omgekeerde dat de klant minder moet betalen omdat de "leverancier" een meevaller heeft gehad.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Ik beweer het tegendeel toch niet ... maar als professionele aankoper bij zo'n bedrijf zou je toch moeten weten dat commersanten steeds commersanten zijn.
                          En de zorgsector is ook een beetje commerce op zich ... (algemeen bekeken en niet voor u persoonlijk bedoeld) ... als bijvoorbeeld een dokter of tandarts u twee keer kan doen komen wat eigenlijk ook in één keer kan, dan doet die dat ook hoor!
                          Zorgsector of niet, het blijft een inkomen.
                          VerSeg.....daar gaat het niet om.
                          Bedrogen word je vooraf en niet achteraf....
                          Pol wist toch niet wat hem zou overkomen.
                          Punt is dat je een bepaalde prijszetting gewoon bent en zonder boe of ba word je voor
                          het blok gezet. En de vermoedelijke reden kennen we nu ook.
                          Zo ga je niet met klanten om, wat is me dat nu.

En als dit de manier is van commerçanten om commercie te doen....
                          Dan klopt het weer perfect wat ons moeder zei 50 jaar geleden:
                          "Eerlijke en rijke zakenlui bestaan niet" .

Het pijnlijke is dat je weet en beseft wanneer je bedrogen werd.
                          En dan zouden wij als klanten het maar moeten pikken "omdat dit nu eenmaal commercie is....", "die zijn zo nu eenmaal".
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Verzoek de firma om zich in de toekomst aan de volgende Marketingregels te houden.

Jan

================================================== ==================
                            Een klant probeert in eerste instantie altijd een prijsverhoging te blokkeren. U zult dan ook uw aankondiging van uw prijsverhoging goed moeten voorbereiden. Doe dit op de volgende wijze om ervoor te zorgen dat de klant de prijsverhoging daadwerkelijk betaalt.

• Bereid uw klant in een vroeg stadium voor op een prijsverhoging.

Hanteer hierbij de vaste volgorde van eerst aankondigen en vervolgens de prijs verhogen en niet andersom! Informeer uw klanten tijdig over uw prijsverhoging en biedt uw klant het tijdelijke voordeel nog één keer voor de oude prijs te kunnen bestellen.

Op deze manier krijgt hij de gelegenheid om nog voor de oude prijs te bestellen. U geeft hem of haar tevens het gevoel nog even te kunnen profiteren van de oude situatie.

• Communiceer uw prijsverhoging als prijsaanpassing.

Met het woord prijsaanpassing geeft u aan dat u hiervoor een plausibele reden hebt. Bijvoorbeeld verhoging van de koers van de dollar, stijging van de energieprijzen of grondstofprijzen.

• Zorg voor een geloofwaardige aanpak

Als u zorgt voor een geloofwaardige aanpak, dan krijgt u uw prijsverhoging er eerder door. U kunt bijvoorbeeld kiezen voor het doorvoeren van zowel prijsverhogingen als een paar prijsverlagingen. Laat dit in dat geval aan de klant weten, ook al betreft het producten die hij of zij helemaal niet afneemt.

Wat u ook kunt doen is met uw klanten communiceren dat u tijdelijk een deel van uw gestegen kosten voor uw rekening neemt en een deel zult doorberekenen naar de klanten. Bijvoorbeeld bij een totale prijsverhoging van 8% betaalt de klant per 1 januari van het volgend jaar de eerste 4% en per 1 juli de volgende 4%.

Comment

Ik ga er niet achter zoeken maar verwijs naar een topic dat u vermoedelijk iets zal zeggen ... onlangs een paar keer terug moeten gaan naar de dokter omdat hij iets verkeerd voorgeschreven had ... hij verwittigde mij zelf dat ik moest terugkomen voor een nieuw voorschrift, ik heb toen toch ook het bezoek terug moeten betalen.
                              Het gebeurt overal dat de klant de dupe wordt ... maar nog niet vaak zie je het omgekeerde dat de klant minder moet betalen omdat de "leverancier" een meevaller heeft gehad.
                              Onlangs bij mijn tandarts geweest voor een reparatie van een tand. Na enkele dagen lost de reparatie. Tand werd volledig gratis hersteld. Dus geen getuigschrift, niks, nada...
                              IK denk dat u dringend naar andere zorgverstrekkers moet uitzien. Ik heb je dat toen in een ander topic allicht wel aangeraden. Niet iedereen ziet het commercieel. Als er bij mij iemand niet komt opdagen reken is ook geen afspraak, alhoewel dit mag en dan nog zonder tussenkomst van de verzekeringsinstelling. I kzit dan toch ook met mijn duimen te draaien tot de volgende afspraak. Maar de realiteit is gans anders. Je bekijkt geval per geval.. Me dunkt dat u eenogal laagdunkend neerkijkt op de medici.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X