Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Om maar te zwijgen van hoe het zou klinken als een West-Vlaming
dit moet uitspreken.
Hasselnaere, Hasselnaers ! Nie moeilijk toch ?!
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Spreken heb ik gezegd, niet schrijven.
Geloof me... het schrijven was me lastiger
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Het is Doudeke. En niet Doedeke, zoals de meesten me aanspreken. Dat vind ik toch wel
belangrijk, want het is een waar verhaal en hier al verteld.
(Dus seniors eventjes overslaan. En sorry voor het ongemak.)
Doudeke was de straathond uit de dorp van mijn jeugd. Soms liep hij een eindje met
je mee en duwde het harde, stekelige haar van zijn kop tegen je dijen. Maar meestal
liep hij alleen, gewoon waar hij wilde. Hier en daar gaven ze hem wat te eten. Soms
werd hij ook met een riek van het erf verjaagd of gewoon geslagen en geschopt. Het
leek Doudeke allemaal niet zo veel te deren. Daags nadien was hij er weer. Liep hij
weer met je mee of negeerde je.
Ik zat aan de Maas toen ik van een vriendje hoorde dat Doudeke was doodgereden.
Door een Opel Manta, wat ik best wel een toffe auto vond. Niemand heeft hem ooit
begraven. Niemand heeft nog over Doudeke gepraat.
Toen wist ik dat ik mijn dorp ooit voorgoed zou verlaten. ik zou alles achterlaten en
nooit achterom kijken. Maar Doudeke zou ik meenemen. Voorgoed. Waar ik ook ga,
waar ik ook sta, zijn vrijheid is de mijne.
Mijne Nick is ontstaan uit twee delen...
Niet schoon als schoon zijn maar van schoonzoon van Spikkenesior
-Schoonbroer van Spikke
-Gehuwd met Miss Spikke.
Voila.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
ik had ooit twee schildpadden en sloeg een latijns woordenboek open om een goede naam te vinden. Eerste woord waar mijn oog op viel was putore: stinken, rotten. Ik vond dat wel treffelijk voor een schildpad. Paar jaar later schildpadden terug naar winkel gebracht wegens verhuis en de naam als nickname gebruikt op heel wat fora.
de mijne slaat op het feit dat ik, in mijn ogen, overbodige inspanningen tracht te vermijden. Dat wordt nogal eens als lui gebrandmerkt door sommigen. Vermits zij dat zo zien en ik lui niet negatief bekijk maar positief was Lazy Charles een voor de hand liggende keuze. Wanneer je voor het ene deel het engelse woord gebruikt dien je dat ook voor het andere te doen
Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Comment