In Open Office maakte ik een rekenblad voor het uitrekenen en doorgeven van m'n gepresteerde uren.
In kolom C staat het aanvangsuur, gewoon in getalvorm. (bv 06:30 vul ik in als 6,5)
In kolom D staat het uur waarop ik gestopt heb, eveneens in getalvorm
in kolom E staat hoeveel middagpauze ik genomen heb.
Kolom F is telkens m'n dagtotaal met volgende formule: som=(d-c-e)
Aangezien ik onregelmatige uren presteer wil ik in kolom G per dag een soort dagsaldo maken van m'n uren. Een dag telt normaal 7.75 uren. Ik gebruik dus de volgende formule: =som(F-7.75)
Tot zover geen probleem. Wat ik nu wel heb is dat voor m'n niet ingevulde dagen (weekends of vrije dagen) telkens in kolom G toch -7.75 weergegeven wordt.
Hoe pas ik best m'n formule aan zodat hij die enkel uitrekent als er totaal staat in kolom F?
Alvast bedankt!
Mvg,
Frederic
In kolom C staat het aanvangsuur, gewoon in getalvorm. (bv 06:30 vul ik in als 6,5)
In kolom D staat het uur waarop ik gestopt heb, eveneens in getalvorm
in kolom E staat hoeveel middagpauze ik genomen heb.
Kolom F is telkens m'n dagtotaal met volgende formule: som=(d-c-e)
Aangezien ik onregelmatige uren presteer wil ik in kolom G per dag een soort dagsaldo maken van m'n uren. Een dag telt normaal 7.75 uren. Ik gebruik dus de volgende formule: =som(F-7.75)
Tot zover geen probleem. Wat ik nu wel heb is dat voor m'n niet ingevulde dagen (weekends of vrije dagen) telkens in kolom G toch -7.75 weergegeven wordt.
Hoe pas ik best m'n formule aan zodat hij die enkel uitrekent als er totaal staat in kolom F?
Alvast bedankt!

Mvg,
Frederic
Comment