Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als een vrouw een wens heeft...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Als een vrouw een wens heeft...

Ik heb jullie aandacht nu zeker? Goed!

Het is hetvolgende:
    Als zelfstandig copywriter wil m'n vriendin online on-the-road kunnen zijn.
    "Simpel" zeg ik dan: koop je een 3G-tablet...
    "Maar" zegt zij dan:

"Ik wil een volwaardig toetsenbord, ik wil kunnen werken met office-produkten en deze kunnen aanpassen bij klanten. Maar wil niet afhankelijk zijn van hotspots of wifi netwerken waar je de ene keer als "guest" simpel op kunt inloggen, en dat je de andere keer je paswoord en login moet ingeven"...

Owkeeej...

Eerst dacht ik aan een Eee-pad transformer met keyboarddock: klein, compact, usb, ... maar geen 3G beschikbaar. En draait ook op Android, dus wat is de uitwisselbaarheid met office-programma's?

Volgende stap: netbookje op windows... hmm... geen enkele (voor mij althans) compact toestel te vinden met 3G-modem...

Volgende stap: wat is portable en heeft wel 3G verbinding? Nja: de duurdere laptops... Maar die zijn dan weer zo portable niet meer en kan m'n vriendin dan beter haar huidige laptop gebruiken met zo'n 3G usb modem. Nadeel: ze moet dan bij Proximus zijn... (veronderstel ik)
    En wij willen nu net gebruik maken van Mobile Vikings...

Soit, het ideale zou zijn dat we een netbookje zouden kunnen hebben die op windows draait en waar je een sim-kaart kunt in foefelen om verbinding te kunnen maken met het 3G netwerk via Mobile Vikings.

Alvast bedankt moest je goeie tips hebben!
    Last edited by Vinnydizzy; 10 september 2011, 08:38. Reden: Foutjes gecorrigeerd: weer eens te snel getypt ;-)
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Re: Als een vrouw een wens heeft...

volgende link is misschien dan handig

het gaat dus om volgende 3G modem

hopelijk ben je daar wat mee
    groeten,
    Gert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
      het gaat dus om volgende 3G modem

hopelijk ben je daar wat mee
      groeten,
      Gert
      Bedankt voor je moeite. Jammergenoeg is aangegeven 3G usb modem niet meer leverbaar, maar ik zoek ook even op deze weg verder.

Liefst van al een netbookje waar zo'n 3G modem in geïntegreerd is.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

daar ben ik wat achter aan het zoeken geweest,
        die bestaan blijkbaar niet
        enkel een 14" lenovo en 13" sony toestelen
        en die vallen wel onder een dure prijsklasse

en die witte versie van die usb modem ervan is wel nog leverbaar , die zou op stock zijn

Comment

Mijn zoon heeft een I-Pad en als hij daar het scherm toetsenbord oproept kan ik toch weinig verschil merken met een "fysiek" keyboard.
          Neem je dan een 3G model met een 12 euro abbootje van MV, dan kan ze naar hartelust online zijn "on the way".
          Die ene kleine keyboard toegeving weegt volgens mij toch niet op tegen het geklooi met een USB stick in een netbook of aanverwante + een veelvoud aan datakosten.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Koop op ebay zo een 3G USB stickje kost bijna niks in China. Ik heb deze in combinatie met een EEE mini laptop gebruikt op reis en werkt super.

Keuze genoeg rond de 25 euro : http://shop.benl.ebay.be/i.html?_nkw....c0.m270.l1313

mir
            Last edited by mir; 10 september 2011, 11:33. Reden: link toegevoegd
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Mijn zoon heeft een I-Pad en als hij daar het scherm toetsenbord oproept kan ik toch weinig verschil merken met een "fysiek" keyboard.
              Neem je dan een 3G model met een 12 euro abbootje van MV, dan kan ze naar hartelust online zijn "on the way".
              Die ene kleine keyboard toegeving weegt volgens mij toch niet op tegen het geklooi met een USB stick in een netbook of aanverwante + een veelvoud aan datakosten.
              je kan dat ook anders zeggen, bij een pad zit je te klooien met een virtueel toetsenbord wat niet zo prettig werkt (ik heb al mee gewerkt)
              dan werk ik liever met een echt toetsenbord en een usb stick
              kwestie datakosten , dat blijft hetzelfde
              of je nu met een netbook werkt of met een ipad dat is knal hetzelfde als je zit te surfen of mails verstuurd kwestie dataverkeer/datakosten

Comment

Hallo,

Ik ben stilaan al m'n laptopwerk aan het "uitbesteden" aan m'n iPad.
                Na wat zoeken heb ik nu zo ongeveer alle applicaties gevonden die het van de laptop kunnen overnemen en de organisatie daarvan.
                Nu, als je Office-documenten moet bewerken, dan weet ik niet of de hele opmaak en dergelijke daar ook bij is, maar de Apple-tegenhangers (die ook Office bestanden openen en kunnen wegschrijven) doen prima hun werk.
                Voor mij is momenteel de iPad de beste "onderweg" oplossing (wifi+3G).

Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                  en een usb stick
                  kwestie datakosten , dat blijft hetzelfde
                  of je nu met een netbook werkt of met een ipad dat is knal hetzelfde als je zit te surfen of mails verstuurd kwestie dataverkeer/datakosten
                  Ik denk niet dat AldiTalk of MV via zo'n USB stick voor dataverkeer kunnen werken, je zal dan iets moeten kopen waar je een SIM kaart kan instoppen.
                  Tenzij geld natuurlijk geen probleem is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik denk niet dat AldiTalk of MV via zo'n USB stick voor dataverkeer kunnen werken, je zal dan iets moeten kopen waar je een SIM kaart kan instoppen.
                    Je steekt de SIM in de stick.....

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      Zéér interessant.

Comment

Eigen Wifi netwerk via smartphone?

Comment

Je kan bij proximus zo'n 3G stick krijgen.

Wij hebben er hier ook een en dat werkt wel leuk en handig.

Alhoewel denk ik dat een iPad toch een leukere en betere keuze is (ondergetekende is wel apple-fetijist dus misschien met een korrel zout nemen )

Ik zou een iPad 3G nemen en een apple wireless keyboard.
                          [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door felixg Bekijk bericht
                            Eigen Wifi netwerk via smartphone?
                            Leg uit, hoe werkt dat?

Jan

Comment

Dell heeft aan aantal kleine laptops (11"-12") waar je als optie een WWAN kaartje kan laten insteken.

Dus gewoon je 3G sim erin en internet overal

Comment

Working...
                              X