Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe harde schijf crash

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• externe harde schijf crash

De nachtmerrie van velen, mijn externe harde schijf is gisterenavond gecrasht.
    Vele fotos van mijn 2 zoontjes.. foetsie
    Ik krijg als melding "bestand of map is beschadigd en onleesbaar"

Valt er nog iets te redden. Wss niet zelf aan prutsen via een recovery software? Maar zijn die recovery service te betrouwen? Ik lees dat die niet goedkoop zijn. De fotos zijn mij veel waard maar 700 euro of meer algelijk niet.
    Moet ik de hoop opgeven?

Re: externe harde schijf crash

Wordt de schijf nog herkend door de pc? Of kan je hem ook niet meer opstarten?
    Als hij nog herkend wordt door de pc maar je er niet in geraakt kan je steeds proberen met van die gratis recovery-tools (Recuva e.d.).
    Als hij bij opstarten gewoon een klik geeft en weer uitvalt, kan je als allerlaatste redmiddel de diepvriestruck proberen.
    Is bij mij eenmaal gelukt, een andere keer hielp ook dat niet.

Yannick

Comment

Ik kan hem nog aansluiten en zie hem verschijnen op mijn laptop, maar als ik er op klik dan komt er van beschadigd en niet te lezen

Comment

mijn computer is twee jaar geleden gecrasht en ik had geen enkele externe backup.
        een firma heeft voor 120 euro al mijn foto's kunnen recupereren.
        nu staat bij mij alles op de computer plus op een externe harde schijf.
        en binnenkort ga ik nog een tweede externe schijf kopen, van een ander merk.
        zodoende staat dan alles op drie plaatsen.
        voor de prijs hoef je die zekerheid niet te laten.
        mij gaan ze niet meer hebben.
        hiermee help ik je natuurlijk niet vandaag.
        maar 't is een tip naar de toekomst toe.

Comment

welke firma was dit, want voor die prijs wil ik het nog laten doen

Comment

ik weet niet van waar je bent.
            het was DEZE firma.
            Maar wellicht zijn er nog een hele boel andere die dat voor je kunnen doen.
            succes ermee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              een firma heeft voor 120 euro al mijn foto's kunnen recupereren.
              Das goedkoop(maar de vraag is natuurlijk op welke basis zij hun prijzen maken)
              datarecover is stukken duurder(Prijzen worden bepaald door de capaciteit van de harde schijf, niet door de hoeveelheid aan data die op de schijf staat.).is te Aalst
              Never resist temptation or it could go away...
              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, halelujaaaaa
                Deze middag es 2 recovery softwares er op los gelaten maar zonder resultaat.
                Ik naar de communie van mijn metekindje, de mama gaan meedelen dat ik al de fotos van haar shoot kwijt ben.
                Kom thuis en start de laptop op met de externe harde schijf aangesloten (normaal is die niet aangesloten bij opstarten)
                Hij begint een soort van schrijfcontrole te doen (zegt mijn ventje want ik ken daar niks van)
                Ik check mijn externe schijf en en en ...... ik zie een voor een alle mapkes te voorschijn komen
                jihaaaa
                Dus nu ben ik bezig de map met fotos van de kindjes aan het kopieren naar een andere schijf, voor het geval.
                Ge kunt niet geloven hoe gelukkig ik ben.
                Ik zat al in gedachten al de fotos die ik op FB gepost had af te halen (weliswaar zullen ze dan verkleind zijn, maar beter dat dan niets)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  ik weet niet van waar je bent.
                  het was DEZE firma.
                  Maar wellicht zijn er nog een hele boel andere die dat voor je kunnen doen.
                  succes ermee

ga dit onthouden, voor het geval. Ik ben van eeklo maar voor zoiets zou ik wel het land rondrijden
                  Merci

Comment

Allé : mooi dat je je zaken terug hebt. Denk dat vanaf vandaag het begrip backup meer betekenis zal hebben .

De meeste harddisks gaan stuk wegens te hoge temperatuur. Voor een harddisk gaat dat gewoonlijk over 50°C. Langere tijd aan die temperatuur moet je harddisk stuk krijgen. 55°C is helemaal nefast...
                    In de huidige harddisks zit trouwens een temperatuursensor waarmee je die temperatuur kan meten (en met software uitlezen). Alles tot 40-45°C is veilig, maar lager is hier altijd beter.
                    Harddiskfabrikanten zijn zich van die zaken zeker bewust. Heb ooit een Maxtor diamondmax 9 gehad (160 GB) die in mijn PC altijd flirtte met die 50°C : die harddisks hielden het ook maar een goed jaar uit (altijd vervangen in garantie).
                    De volgende serie (de 10 dus), was in dezelfde PC 10°C kouder (en die werken nog altijd...). Die 9 is 1 van die series, waar Maxtor zijn slechte naam aan heeft overgehouden (gelukkig dateert dit al van redelijk wat jaartjes terug).

Dat die harddisk terug werkt, als hij juist aanligt, zal mijns inziens meer te maken hebben met het feit dat hij dan z'n "hoge" temperatuur nog niet bereikt heeft, dan omdat je die harddisk mee hebt opgestart met je computer.
                    In heel wat gevallen kan je data van een defecte harde schijf terug recuperen (indien nodig in meerdere keren), door telkens die harddisk terug te laten afkoelen, dan aan te sluiten en dan zo snel mogelijk zoveel mogelijk data over te sluizen...
                    Helaas werkt dat niet altijd ! Een schijf die echt defect is, zal je ook zo niet meer aan de praat krijgen.

Backups nemen, of wegschrijven op een externe harde schijf is trouwens niet hetzelfde. Een backup nemen, is een kopie nemen op een 2e medium (en uiteraard laat je alles staan op het 1e), maar waarschijnlijk is er weinig kans dat je dit nog eens zal voorhebben .
                    Groeten,

Polleke

Comment

hier een extra schijf intern (pc) als opslag en een nas met 2 keer 2TB (mirrored) in geval van!

straks nog es de derde schijf erin om ergens anders te bewaren

mss iets over te top, maar wil geen enkel risico pakken en geen foto's verliezen
                      nikon stuff

Comment

idd deze ezel(in) zal zich hopelijk geen 2 keer aan dezelfde steen stoten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brienemien Bekijk bericht
                          idd deze ezel(in) zal zich hopelijk geen 2 keer aan dezelfde steen stoten
                          En nu "allemaal": "Mien waar is mijn feestneus....."
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            hier een extra schijf intern (pc) als opslag en een nas met 2 keer 2TB (mirrored) in geval van!

straks nog es de derde schijf erin om ergens anders te bewaren

mss iets over te top, maar wil geen enkel risico pakken en geen foto's verliezen
                            Ikke eentje intern en eentje extern.

En als de prijzen wat redelijker worden > flash-geheugen of SSD voor opslag.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ikke eentje intern en eentje extern.

En als de prijzen wat redelijker worden > flash-geheugen of SSD voor opslag.
                              zal nog effe duren denk ik maar inderdaad.

als't betaalbaar wordt dan komen die ook binnen hoor.
                              nikon stuff

Comment

Working...
                              X