Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Facebook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Facebook

Nog maar eens over Facebook...
    Ze hebben weer het één en ander veranderd, sommige handelingen/instellingen eenvoudiger gemaakt maar helaas andere veel moeilijker en onoverzichtelijk.

Wat fijn vond ik het om sommige 'vriendjes' een status te laten meelezen en andere dan weer niet.

Je kan nu via je status keer per keer invullen rechtsboven wie mee mag lezen en wie niet.... goed zo.... alleen kunnen nu de laatst toegevoegde 'vriendjes' al mijn oude schrijfsels meelezen en precies dát wil ik nu niet, daar zitten vriendelijke kenissen en mensen die voor mij werken etc. bij, zij moeten mijn bvb. ludieke opmerkingen niet lezen. Ik kan nu twee, drie jaar status stuk voor stuk gaan aanpassen....

Of heb ik het mis ?

Ook je helemaal van FB verwijderen (voor een tijdje) gaat niet meer zoals het altijd kon.... Of wel ?

Re: Facebook

Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
    Je kan nu via je status keer per keer invullen rechtsboven wie mee mag lezen en wie niet.... goed zo.... alleen kunnen nu de laatst toegevoegde 'vriendjes' al mijn oude schrijfsels meelezen en precies dát wil ik nu niet, daar zitten vriendelijke kenissen en mensen die voor mij werken etc. bij, zij moeten mijn bvb. ludieke opmerkingen niet lezen. Ik kan nu twee, drie jaar status stuk voor stuk gaan aanpassen....
    na een snelle check gezien dat bij mij alles nog prima staat qua privacy mbt de verschillende groepen.

Comment

Groepen maken. Collega's, naaste vrienden, verre vrienden, etc. Via account - privacy kan je dan perfect per ding instellen wie wat kan zien. De knop bij die statussen dient dan voor uitzonderingen.

Comment

Als ze iets kunnen pikken laten ze het toch ook niet hé, die facebook-schurken...
        Het nieuwe status systeem is vrijwel een exacte kopie van Google +.

Y.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
          Als ze iets kunnen pikken laten ze het toch ook niet hé, die facebook-schurken...
          Het nieuwe status systeem is vrijwel een exacte kopie van Google +.

Y.
          Dat is waar, maar Google+ wil ook wel een graantje meepikken van het facebook netwerk ...

Comment

Ik zie paar vooruitgangen en veel irraties.

De privacy-instellingen zijn gereduceerd. Er zijn dingen weggevallen.
            Zo kan je niet meer instellen dat persoon X of Y of een heel groep, je wall niet kan zien.

De vorige versie van privacyinstellingen kon je véél meer instellen en personaliseren.

Als je nu persoon X tijdelijk wilt afschermen, rest alleen de optie om die te blokkeren (en dus unfrienden). Is toch wel wat drastisch en onpraktisch in sommige gevallen.

Ook qua newsfeed, kan ik posts van pages die ik ooit gelike-d heb, niet meer verbannen uit mijn newsfeed. De "hide all posts by ..." is verdwenen. Dat is bijzonder irritant. Als ik fan word van een pagina, is dat meestal niét om elke post of update te willen lezen, maar meer om te tonen aan geďnteresseerden (en mensen die het mogen zien volgens mijn privacy-instellingen) waar mijn interesses liggen.

En ik ben niet iemand die honderden vind-ik-leuk pagina's heeft, dus ik kan mij inbeelden dat iemand met 500 fanpagina's die hij of zij volgt, nu overladen wordt met posts daaruit.

Ik snap Facebook echt niet. De vorige verandering was het hele chat-systeem. Wat nu ook compleet onpraktisch is. Gelukkig is er een onofficiële workaround.

Comment

Ben ook redelijk geďrriteerd, ze doen goeie aanpassingen maar je krijgt daar gratis bovenop een aantal wreed slechte.
              Zo vervelend dat iedereen alles kan meelezen, ik doe af en toe graag een beetje onnozel maar niet iedereen kan dat plaatsen en moet dus meelezen.
              Enfin, hopelijk veranderen ze het één en ander nog ten goede, zo moeilijk kan dat toch ook niet zijn.
              Die 'gelikede' berichten van pagina's kan je wel verwijderen en terwijl 'fan' blijven door op het kruisje rechtsboven te drukken.... tenzij dat ook veranderd is.

Een oplossing om tijdelijk even te verdwijnen vind ik ook niet meer... Iemand ?

Comment

Een nieuw profiel aanmaken en weer beginnen?

Comment

Ze foeffelen wel meer ... onlangs was er een nieuwe versie van de Android app ... op de 10.1 versie van mijn tablet krijg je dan plots dat die niet meer compatibel is.
                  Vie de Market met dit tablet ook niet meer te zien.
                  Dan maar de app overgezet van een ander toestel.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ik vond de vereisten van die facebook app iets te zwaar wegen om te installeren. Ik zit dus enkel op google+ op mijn android.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
                      Die 'gelikede' berichten van pagina's kan je wel verwijderen en terwijl 'fan' blijven door op het kruisje rechtsboven te drukken.... tenzij dat ook veranderd is.
                      Het is dus veranderd. Je kan die ene post die je beklikt wel verwijderen. En inderdaad vroeger had je de optie om a) alleen die post te verwijderen of b) alle toekomstige posts niet meer te ontvangen.

Optie B is nu gewoon wég.

Comment

Ergerlijk. Losers ! .... maar dat zijn wij zeker.

Comment

en er is weer wat veranderd dit kreeg ik vandaag en het is nog waar ook ik heb het nagekeken.

WAARSCHUWING !!!!!!!! Iedereen zijn telefoonnummer is nu op facebook ! Geen grap..... ga naar boven
                          rechts op je scherm, klik account dan vrienden bijwerken. Ga dan links
                          op je scherm en klik contacten ....Iedereen zijn telefoonnummer is nu
                          zichtbaar. Kopieer dit en laat het weten aan je vrienden zodat ze
                          dat van hen kunnen verwijderen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loena Bekijk bericht
                            en er is weer wat veranderd dit kreeg ik vandaag en het is nog waar ook ik heb het nagekeken.

WAARSCHUWING !!!!!!!! Iedereen zijn telefoonnummer is nu op facebook ! Geen grap..... ga naar boven
                            rechts op je scherm, klik account dan vrienden bijwerken. Ga dan links
                            op je scherm en klik contacten ....Iedereen zijn telefoonnummer is nu
                            zichtbaar. Kopieer dit en laat het weten aan je vrienden zodat ze
                            dat van hen kunnen verwijderen
                            Toch maar logisch dat je vrienden je gsmnummer kennen en lezen op Facebook?

En van diegene die je wilt dat ze het niet zien, moet je het maar instellen.
                            EDIT PROFILE (op profiel rechtsboven) ->CONTACT INFORMATION (links in kolom)-> TELEFOON -> zichtbaar voor: xxx

Bij mij staat het zichtbaar voor mij alleen, dus voor niemand op Facebook. Aangezien diegene die het dienen te kennen het sowieso al kennen via de pre-Facebook dynastie.

Het is niet dat je gsmnummer nu te vinden is op het internet. Tenzij je het expliciet "publiek" (openbaar) zet.

Comment

Op android (gsm besturingssysteem) kan ik contactpersonen importeren in m'n gsm en alle contacten met gsm nummer zichtbaar filteren zodat ik vanuit facebook hun tel nr heb, zeer handig!

Comment

Working...
                              X