Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Google contacten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Google contacten

Ik probeer mijn contacten op de smartphone (android) voortaan in Google contaten op te slaan. Ik heb ze na wat zoekwerk vanuit Outlook kunnen importeren.

Als ik nu een Google contact toevoeg op de smartphone staat daar wel mooi dat het een Googke contact is, maar ik zie het niet verschijnen op mijn laptop.

Die contacten worden toch op een Google server bewaard ? Waarom synchroniseren ze dan niet ?
    Ik hoop niet dat de oplossing is "handmatig synchroniseren" ............

Ik verwachtte iets in de aard van Dropbox: als je daar iets wijzigt is dat automatisch zichtbaar in elk van je PC's waarop Dropbox geïnstalleerd is.

Wat me nog het meeste verbaast: het zijn allebei Google producten.
    Last edited by nete; 7 september 2011, 21:06.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Google contacten

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik probeer mijn contacten op de smartphone (android) in voortaan in Google contaten op te slaan. Ik heb ze na wat zoekwerk vanuit Outlook kunnen importeren.

Als ik nu een contact toevoeg op de smartphone staat daar wel mooi dat het een Googke contact is, maar ik zie het niet verschijnen op mijn laptop.

Die contacten worden toch op een Google server bewaard ? Waarom synchroniseren ze dan niet ?
    Ik hoop niet dat de oplossing is "handmatig synchroniseren" ............

Ik verwachtte iets in de aard van Dropbox: als je daar iets wijzigt is dat automatisch zichtbaar in elk van je PC's waarop Dropbox geïnstalleerd is.

Wat me nog het meeste verbaast: het zijn allebei Google producten.
    Afhankelijk van je instellingen zouden je contacten ofwel meteen (android 2.2 of hoger) ofwel in bepaalde intervallen (bijvoorbeeld 15 min) moeten synchroniseren. Dit vind je via settings, accounts and sync (of iets gelijkaardigs als je je toestel in het nl hebt staan).

Dan synchroniseer je je contactgegevens met gmail. Als je echter outlook gebruikt en je gmail ophaalt via imap, dan wordt enkel je mail gesynchroniseerd tussen outlook/gmail en niet je contactpersonen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
      Afhankelijk van je instellingen zouden je contacten ofwel meteen (android 2.2 of hoger) ofwel in bepaalde intervallen (bijvoorbeeld 15 min) moeten synchroniseren. Dit vind je via settings, accounts and sync (of iets gelijkaardigs als je je toestel in het nl hebt staan).

Dan synchroniseer je je contactgegevens met gmail. Als je echter outlook gebruikt en je gmail ophaalt via imap, dan wordt enkel je mail gesynchroniseerd tussen outlook/gmail en niet je contactpersonen.
      Bedankt voor de reply. Alles (behalve aandelen) staat hier aangevinkt zo veel als maar kan om te synchroniseren. Ik werk met Android 2.2. Maar het contact dat ik op de telefoon heb toegevoegd zie ik niet in de contacten van gmail op de laptop verschijnen. Smartphone hangt de ganse tijd aan het internet verbonden via 3G.
      Of werkt zo'n sync enkel in één richting ? Dat zou straf zijn.
      Last edited by nete; 7 september 2011, 22:55.

Comment

Weet niet wat voor toestel je gebruikt, maar als ik op mijn htc alles aangevinkt heb staan, moet ik ook de syncwidget aanzetten, anders doet ie helemaal niks (contacten, agenda, ..) Was ff prutsen, maar nu staat het altijd aan en synced ie bijna direct.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          Weet niet wat voor toestel je gebruikt, maar als ik op mijn htc alles aangevinkt heb staan, moet ik ook de syncwidget aanzetten, anders doet ie helemaal niks (contacten, agenda, ..) Was ff prutsen, maar nu staat het altijd aan en synced ie bijna direct.
          Ik gebruik een HTC Wildfire. Met "alles synchroniseren" zet hij wel een contact van de laptop naar de HTC, maar niet omgekeerd.

Wat bedoel je met de "syncwidget" Lennert ?

Comment

Htc heeft een aantal widgets om snel instellingen te veranderen (WiFi, Bluetooth, Schermhelderheid, ..). Bij mij wou em niet syncen als die widget uit stond (Ook al was alles bij instellingen-syncen aangevinkt).
            Misschien moet je daar even zoeken? Succes!

Comment

Working...
            X