Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Goddelijke Monster

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Goddelijke Monster

Allemalle juuste, d'er is zelfs ol u versjhil 't oorn os je van den Opex no 't Sas got...
    Trouwes in Ostende draagme sluffers in de plekke van savatten.

De start van de reeks kan misschien wat aarzelend genoemd worden, maar het verhaal moet eerst een beetje "gezet" worden.
    Dat niet alles correct Westvlaams is, doet er niet toe.
    Genieten maar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Goes Bekijk bericht
      Allemalle juuste, d'er is zelfs ol u versjhil 't oorn os je van den Opex no 't Sas got...
      Trouwes in Ostende draagme sluffers in de plekke van savatten.
      Den Opex = 't nègerkwartier van ostènde

Comment

Het raarste West-Vlaams hoor je wel in Wervik, 't is helemaal anders dan de rest.
        Kan het weten, heb er meer dan 20 jaar gewerkt in de "stoashe" (lees station) en ben zelf van Menen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eLDe Bekijk bericht
          Den Opex = 't nègerkwartier van ostènde
          Korreksje: naigerdorp, van ton dan de stokers op de visjherbakken doar weundeden (omda de visscherie uut 't centrum weg moest voe de toeriesten).
          Loater ên d'er u poar stroaten een Afrikoansjhe name gekreegn (Afrikalaan, Manitobalaan, Taboralaan, Congolaan = latere Edouard Moreauxlaan,...).

Mo me wieken of, 't Goddelijke monster, doar gieng et over. Stief goed!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Goes Bekijk bericht
            Dat niet alles correct Westvlaams is, doet er niet toe.
            Genieten maar!
            Voila.

Dat het geen correct dialect is maakt niet uit, het verhoogt toch de authenticiteit. Toch al beter dan de taal in Katarakt of De smaak van De Keyser.

Hét Westvlaams of hét Limburgs bestaat idd niet. Ik ben afkomstig van Beringen, het dialect van buurgemeente Paal verschilt hemelsbreed. En toen ik eens in Grote Spouwen moest gaan werken verstond ik de mensen bijna niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
              Voor niet Westvlamingen klonk het exotisch genoeg en als dat voor de Westvlamingen niet goed genoeg is, dan moeten ze maar meer goede acteurs kweken (maar dat zal dan wel voor een volgende generatie zijn).
              Er zijn niet minder WestVlaamse acteurs dan andere, alleen worden die noodgedwongen in het Antwerps geschoold.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
              X