Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SMS Gedrag van dochters...grrrrr..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SMS Gedrag van dochters...grrrrr..

Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
    Hi,

Er zijn al duizenden boeken geschreven over opvoeden. Geen enkele heb ik er van gelezen

Hier moesten ze de GSM in de badkamer laten liggen alvorens ze gingen slapen. Af en toe controleerde ik of dat ze er nog lagen. Indien niet, het weekend daarop GSM in beslag genomen als het de eerste keer was. Bij een tweede maal was het de ganse week en zo kon dat oplopen.
    Resultaat: Bij de zoon is het 2x voorgevallen daarna nooit meer en bij mijn dochter nog maar 1 keer.

Tijdens het eten geen GSM aan tafel en tijdens de examens dienden ze die in te leveren.

Er waren van jongs af en aan heel duidelijke afspraken opgesteld voor hen, maar ook voor ons, met zowel positieve als negatieve gevolgen. En dit niet alleen voor de GSM maar ook voor computer, tv en wie wat van huishoudelijke taken moest doen. Is zelfs als huishoudelijk regelment op papier gezet. Werd ook soms tegen ons gebruikt moet ik toegeven, maar dat was wel leuk.

Zijn mijn kinderen nu getraumatiseerd. Bijlange niet. Mijn zoon is nu ook monitor voor 10 to 14 jarigen en begrijpt nu waarom wij dit deden.

Opvoeden wil ook zeggen dat je hen af en toe eens tegen de lamp moeten laten lopen. Daar leren ze ook heel veel van.

Streng en rechtvaardig is geen loos begrip.
    Denk er aan dat jouw kinderen (tot een bepaalde leeftijd natuurlijk) jou als ouder meer nodig hebben dan omgekeerd. Dat kan je dan gebruiken als hefboom om iets te bereiken.

mvg
    Marc
    Das !
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Comment

Pascal..................laat ze dit allemaal maar eens lezen!!!!!!!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        wat een onzin...
        de provider hoort toch je kinderen niet op te voeden!
        grt,bouk.
        Als ik ook mijn mening mag geven ben ik het hier wel mee eens , het wordt tijd dat we weer eens zelf gaan opvoeden i.p.v. anderen overal de schuld van geven.
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Respect afdwingen betekent ook grenzen stellen.
          Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

Comment

heb zelf een dochter van 16 jaar en begrijp je ergens wel,alhoewel Lisa geen moeite heeft de gsm opzij te leggen.

ze worden stilaan grote meisjes met de daarbij horend karaktertrekjes en kijken hoever ze kunnen gaan.

met dit bericht ga je een lawine krijgen van mensen die een diploma hebben van
            "hoe kinderen opvoeden" dat is zeker.

overleg met de madam des huizes...

Comment

wij vragen niet aan derden om te kids op te voeden ikzelf niet en schoonpikke niet ,dat is helemaal buiten de kwestie ,en als jullie kinderen allemaal zo perfect zijn des te beter of te wel sluiten jullie allemaal de ogen voor wat er gaande is .

En regels zijn er thuis maar als je de gsm afpakt moet je ook de computer afpakken en alle andere media toestellen zodoende ze dan helemaal niets meer hebben tijdens de zogezegde strafweek .

Vergeet ook niet dat de kinderen veel meer praat dan hebben dan onze generatie ,en dat ze nogal snel andere diensten inschakelen waar je dan echt van verstomd staat .

Tuurlijk dat je als ouder voor het onderhoud en zakgeld geeft aan je kinderen en vergeet niet dat het zakgeld en verworven recht is van het kind ,en zelfs als je dat afpakt kan je nare gevolgen hebben ,(en ik spreek echt uit ervaring ,en dit dank zij het clvb) op school .

Ga anders maar een ten rade bij het clvb wat de rechten zijn van een kind ,ga je nog een echte bult van schrikken wat je als ouder verplicht bent aan je kids .

Groetjes
              Ardesign
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duroc Bekijk bericht
                Er bestaat een klein toestel dat de GSM signaal tegenhoud, in sommige restaurant wordt dit gebruikt.
                Die spullen zijn illegaal. Wat als je tegelijk ook je buur zijn GSM blokkeert? Het toestel is een stoorZENDER en die signalen stoppen niet aan de de perceelgrens.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                  Als ik ook mijn mening mag geven ben ik het hier wel mee eens , het wordt tijd dat we weer eens zelf gaan opvoeden i.p.v. anderen overal de schuld van geven.
                  Anders moeten we de Lijn en NMBS verantwoordelijk stellen als de kinderen te laat thuis zijn van een fuif.
                  En de schooldirecteur als de kinderen niet aangenomen worden op een uni.
                  En de huisarts als de kinderen een soa oplopen.
                  Maak het lijstje maar af.

De vraag van Schoonspikke vind ik zo zorgwekkend.
                  Niet vanwege zijn 'probleem' maar omdat het tekenend is voor een wijd verbreid maatschappelijk verschijnsel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                    wij vragen niet aan derden om te kids op te voeden ikzelf niet en schoonpikke niet

Ik lees toch dat jij en Schoonspikke een derde (telecomprovider) aanwijzen voor een klusje dat jullie zelf niet kunnen klaren.
                    En dat klusje is inderdaad niet de gehele opvoeding, daar heb je gelijk in.
                    Last edited by heaucheneaudt; 4 september 2011, 12:21.

Comment

Wat een luxe probleem zeg, van wie krijgen uw kinderen die gsm's ?
                      Hetzelfde om u zoon een doos condooms te geven en bedingen dat hij ze niet mag gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        ........
                        Hetzelfde om u zoon een doos condooms te geven en bedingen dat hij ze niet mag gebruiken.
                        das geen goed advies hoor......!
                        grt,bouk.

In Kenia valt het niet mee om condooms uit de taboe sfeer te halen, maar deze reclame zal zeker helpen..
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik ben er zeer van bewust en denk ook de andere mensen hier dat we degelijk en luxe probleem hebben met onszelf en de kinderen ,en dat wij hen die cadeau's geven ,en natuurlijk ook en groot deel zelf verantwoordelijk zijn voor het gedrag met deze toestellen ,maar dat laat niet weg dat ikzelf en schoonpikke en nog veel andere mensen in dezelfde boot zitten met pubers van kinderen .

En hier over dit (probleem) eens te praten krijg je ook en ander beeld dat het zich niet alleen bij je thuis zit maar ook bij andere mensen .

En het is natuurlijk altijd makkelijk te zeggen bij mij gebeurt dit niet ,maar weet zeer goed dat het en niet ver van mijn bed zou kunnen worden .

Groetjes
                          Ardesign

Wat een luxe probleem zeg, van wie krijgen uw kinderen die gsm's ?
                          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

In elk geval niet tijdens het eten.

Comment

Koop die dames een HTC touch (den eerste).
                              Een ware nachtmerrie om berichten mee te sturen

Comment

Awel ik zie hier toch allemaal reacties waar ik iets mee kan.

Zal eens even de situatie schetsen in ons samengesteld gezin...Wat al iets heel anders is dan een "normaal gezin" als je het zo mag noemen.

De 1 is de andere niet en daar kan je weinig aan veranderen.
                                als je iets al 1000 herhaald hebt en als menig straf hebt uitgesproken dan krijg je snel de naam van "Grumpy" opgespeld..
                                Ik vind straffen niets van deze tijd en het wederzijds respect wat je vroeger moest hebben t.o.v je ouders heeft iets te maken met de periode waarin we leven....Integendeel zelfs.
                                Je kan wel de schuld op je zelf nemen maar het zijn nog steeds die kids die je zelf hebt verwekt en opvoed.
                                Dat de omgeving waar ze in opgroeien goed of slecht is voor hun ontwikkeling daar spreek ik me ook niet over uit want daar kan je ook uuuuuuuuuren over discussiëren.

Volgens mij hebben we 1 groot Luxe probleem tot onze eigen gemak en dat in de multimedia...En dat begint al heel vroeg vanaf ze klein zijn.

Kind van 2 jaar zeurt....Zet een pixar film of een spelconsole en ze zijn happy.
                                Kind van 14 jaar.....Je moet ze een GSM en een laptop met internet of ze zijn de ongelukkigste kinderen van de wereld.
                                Zo gaat dat...of ze terroriseren je tot het behangpapier van de muren valt..Verwend?????
                                Als je het mij vraagt wel....

Onomkeerbaar als je het mij vraagt.
                                Op laatste mag je zelfs niet meer reclameren want dan ben je de boeman...

Ik sta er zelfs niet mee stil om de GSM van mijn dochter voor een maand af te nemen maar aan de andere kant is dat wat anders.

Mijn internet staat geblokkeerd op Mac adressen op bepaalde tijdstippen en dat vooral voor bij de schooldagen..
                                Jammer dat de providers op vraag van de ouders dat niet kunnen verwezenlijken...
                                Het zal dan voor hun ook een flink pak inkomsten minder zijn.

Doudeke bedankt voor deze handige tip.

Je hebt trouwens de nagel op de kop...
                                Er is maar 1 probleem...
                                Als er eentje de boodschap heeft begrepen en de andere niet dan heb ik een andere probleem.Juist !!!!
                                Wat als ze onder elkaar de afgunst of de straf niet kunnen verdragen?
                                Dan krijg je op hun gebied weer competitie en gekibbel...en geloof me..dat wil ik niet meemaken. ..toch niet nog eens...
                                Last edited by Jacobs Pascal; 4 september 2011, 13:56.
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                                X