Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook pro... maar welke

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Macbook pro... maar welke

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Ik koop enkel qwerty US toetsenborden. Mijn netbook heb ik dus in Nederland gehaald. De douane is op zich niet een probleem. Gewoon alles via de post naar België sturen en de laptop al wat gebruikt in een draagtas.

Het systeem waarover sprake, kost 2900 USD of 2050 euro ongeveer, lijkt me toch niet slecht. Zonder apple care was het ongeveer 2550 USD of een 1800 euro, niet slecht lijkt me.
    Kijk, ik persoonlijk geef je 100% gelijk, ik ben dan ook een freak van de VS.
    Als je graag naar NY vliegt, en er een reisje aan knoopt, is het allemaal prima te doen. Dan beschouw ik de winst als extraatje voor het reisje.

Maar anders word het moeilijk zonder overnachting (zeker aan 500€, (je moet al bij 2 carriers gaan om binnen 1 dag te blijven met de terugvlucht, ik heb dat 1 x gedaan, voor iets dat begon met een i* ) Taxi van de luchthaven naar de Apple store, nog een mealtje of 2, en stress..
    En eens je overnacht, ja, dan gaat er weer een heel ander prijskaartje aan hangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Ik koop enkel qwerty US toetsenborden. Mijn netbook heb ik dus in Nederland gehaald. De douane is op zich niet een probleem. Gewoon alles via de post naar België sturen en de laptop al wat gebruikt in een draagtas.

Het systeem waarover sprake, kost 2900 USD of 2050 euro ongeveer, lijkt me toch niet slecht. Zonder apple care was het ongeveer 2550 USD of een 1800 euro, niet slecht lijkt me.
      Klinkt allemaal héél goed moet ik toegeven ... maar ik zie het gezicht van mijn boekhouder al als ik met een factuur uit NL of UK afkom ... laat staan met eentje uit de VS

Als je voor twee weken naar de US op vakantie gaat zie ik dit perfect zitten, maar om nu echt heen en terug op 1 (of zelfs 2 dagen) te doen om enkele 100-en Euro uit te sparen ... dat zie ik zo goed niet zitten.

Ik ga regelmatig naar de UK per vliegtuig : Zaventem - Heathrow (of Gatwick) en diezelfde dag nog terug, nu is dat maar een pruts vluchtje vergeleken met de VS, maar 's avonds is den deze toch uitgeteld hoor
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Klinkt allemaal héél goed moet ik toegeven ... maar ik zie het gezicht van mijn boekhouder al als ik met een factuur uit NL of UK afkom ... laat staan met eentje uit de VS

Als je voor twee weken naar de US op vakantie gaat zie ik dit perfect zitten, maar om nu echt heen en terug op 1 (of zelfs 2 dagen) te doen om enkele 100-en Euro uit te sparen ... dat zie ik zo goed niet zitten.

Ik ga regelmatig naar de UK per vliegtuig : Zaventem - Heathrow (of Gatwick) en diezelfde dag nog terug, nu is dat maar een pruts vluchtje vergeleken met de VS, maar 's avonds is den deze toch uitgeteld hoor
        Het ging er mij eigenlijk inderdaad om dat je een gratis vlucht hebt. Als je dan toch daar bent voor de eerste keer kan je er inderdaad best een vakantie van maken, wat het duur maakt, maar de vlucht is gratis. Je kan het nog duurder maken en hier een lensje gaan kopen
        http://www.bhphotovideo.com/

Wat Londen betreft gaat er toch niks boven de eurostar, dan kom je uitgerust aan.

Comment

Wat APP betreft of Applecare Protection Plan, daarvoor raad ik de mensen die me erom vragen het volgende aan:
          - eerder voor een laptop dan voor een desktop (door de mobiliteit is de kans op stukken groter)
          - eerder voor de duurdere modellen dan voor de goedkopere (logisch, denk ik)
          - alleszins wachten tot de 11e-12e maand na aankoop. Je hoeft immers niet meteen te beslissen, en die prijs van APP komt meteen bovenop de kostprijs van je Mac als je dat bij aankoop zou doen. Je moet nl dat contract niet meteen afsluiten (is dan ook niet goedkoper) dan vóór het toestel één jaar oud geworden is. En hier kunnen we nog een discussie krijgen over de 2jaar garantie die België zou hebben t.o.v. slechts 1jaar in andere landen.
          Dit gezegd zijnde: ik heb zowel APP genomen op mijn iMac 24" (en nodig gehad) als op mijn vrouw haar 17" MBP (en eveneens nodig gehad). Uiteindelijk heeft het 'kopen' van een APP me in beide gevallen waarschijnlijk toch voordeel geboden.
          Maar je kiest er uiteindelijk zelf voor.

(ik heb pas nog mijn jongste zoon, die een nieuwe iMac gekocht heeft, dezelfde raad gegeven. Wacht tot volgend jaar juli-augustus...)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

En dat pakt? eerst de 2 jaar standaard garantie laten lopen en dan de APP nemen? Zeer interessant!!

Comment

Dan denk ik dat ik dat ook ga nemen vanaf begin november . Bedankt voor deze waardevolle tip, Les .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                En dat pakt? eerst de 2 jaar standaard garantie laten lopen en dan de APP nemen? Zeer interessant!!

Hela, Hela! Eerst (bijna) één jaar laten lopen, hé. Je kunt APP nemen tot één jaar na aanschaf, waarmee je de garantieperiode verlengt tot drie jaar in totaal.
                Na twee jaar kun je echt niet afkomen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Hela, Hela! Eerst (bijna) één jaar laten lopen, hé. Je kunt APP nemen tot één jaar na aanschaf, waarmee je de garantieperiode verlengt tot drie jaar in totaal.
                  Na twee jaar kun je echt niet afkomen.
                  En wat is het nut juist van een jaar te wachten ? Die applecare is geldig tot 3 jaar na de datum van de aankoop van je computer (link). Of je die applecare nu neemt de eerste dag, of na net geen jaar : dat blijft toch 3 jaar ??? Of kan je "foefelen" met de dag van aankoop ?
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    En wat is het nut juist van een jaar te wachten ? Die applecare is geldig tot 3 jaar na de datum van de aankoop van je computer (link). Of je die applecare nu neemt de eerste dag, of na net geen jaar : dat blijft toch 3 jaar ??? Of kan je "foefelen" met de dag van aankoop ?
                    Het nut is m.i. tweeërlei:
                    1. je hoeft niet meteen dat extra bedrag neer te leggen bij aanschaf van je toestel;
                    2. je hebt bijna één jaar 'bedenktijd'. In die periode ken je je toestel voldoende goed (en weet je ook hoe misbaar/onmisbaar het is) om te beslissen of je die extra garantie wenst te nemen of niet. Zeker voor nieuwe gebruikers, die anders misschien overdonderd worden door een handige verkoper is dit een goeie manier om rustig de tijd te nemen...
                    Een contract voor extra garantie zoals bv Konijn aanbiedt (maar die mij ook ooit is aangesmeerd bij aanschaf van een wasmachine) dient bij aankoop afgesloten te worden en kan niet op een later tijdstip geregeld worden.

Nergens heb ik gesuggereerd dat er met je aankoopdatum te foefelen valt, of dat bij het nemen van APP op een later tijdstip je dekking langer dan drie jaar zou zijn.
                    Om precies te zijn: als je APP vanaf het begin neemt heb je drie jaar garantie, als je APP na één jaar neemt, heb je op dat moment één jaar wettelijke garantie achter de rug en nog twee extra te gaan, dus ook drie jaar. Niet meer, niet minder.

Eén zaak ben ik wel vergeten is dat, als je APP vanaf het begin neemt, dat je ook tijdens de drie eerste maanden recht hebt op gratis telefonisch support (vanaf een bepaalde tijdstip). Dat heb je uiteraard niet als je tot één jaar wacht om dat contract af te sluiten.
                    Ik heb in die 25 jaar dat ik met Mac werk nooit beroep gedaan op telefonisch support, omdat ik zelf voldoende Mac-kennis bezit, en bovendien -indien nodig- ook nog wel 'een mannetje' ken. Ik heb zelf wel ooit support geleverd aan anderen die mij als 'hun mannetje' beschouwden.

Last edited by LesC; 9 september 2011, 08:16.

Comment

Working...
                    X