Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook pro... maar welke

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Macbook pro... maar welke

ik heb zopas een mac book air met 4ram en 256 SSD gekocht

ongelooflijk hoe snel dit snel opstart en vlot overschakelt in programma's.
    bovendien ultra dun en licht ...

eindelijk geen aparte zak met laptop mee meesleuren en 15 wachten voor ik kan beginnen
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik zit ook met het idee mij een macbook air aan te schaffen i.p.v een macbook pro.
      (Ik studeer volgend jaar fotografie aan het KASK.)
      Maar ik twijfel nog over de snelheid van de macbook air :
      Ik vraag mij af of de macbook air snel genoeg is voor lightroom/photoshop en dergelijke (RAW-bestanden !).
      En als die nog even snel blijft als ik hem bijvoorbeeld bevestig aan een extra scherm.

Comment

Als je toch besluit om voor de MB Pro 13 inch te gaan is de beste upgrade die je jezelf kan doen een SSD steken ipv een HD. Ga je meer van merken dan 8 Gb geheugen.
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

MacBook Air 11" : 1366 x 768px, de 13" versie : 1440 x 900px terwijl de MacBook Pro 13" maar 1280 x 800px heeft, de 15" komt met 1440 x 900px voor de dag terwijl de grote 17" de volle 1920 x 1200px geeft ... daarom heb ik voor de 17" versie gekozen.

Maar dit zou ik nu niet meer doen eerlijk gezegd, dat ding is te groot, zo simpel is het, maar de MacBook Pro 13" heeft dan weer te weinig resolutie vind ik, dus is de 15" de winnaar.

Maar MacBook Pro 15" met 2.0 Ghz i7, 4 Gb ram, 256 Gb SSD en het hoge resolutie scherm (want dat kan je ontspiegeld krijgen, en dan 1680x1050px) komt op 2550 Euro

De MacBook Air 13" 1.8 Ghz i7, 4 Gb met 256 Gb SSD komt dan 'maar' op 1680 Euro ... da's 870 Euro verschil hé, kan je mooi de Thunderbolt 27" display erbij kopen, en een MacBook Air is echt ultra draagbaar ... iets minder in specs, maar volgens mij véél handiger, zeker met een groot display thuis.

Loop effe binnen bij een Media Markt, Fnac of Apple reseller, daar staan beide toestellen meestal netjes te blinken, kan je ze even in real life bekijken ... en verbaasd zijn hoe dun zo'n MBA eigenlijk is.

Ik weet in elk geval dat mijn grote 17" Pro niet vervangen zal worden door een 17" model meer, maar mooi door zo'n 13" Air met dan een Dell UltraSharp erbij (die zijn iets goedkoper dan de Apple schermen )
          Last edited by LamboCars; 6 september 2011, 15:28.
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Nog even op de tanden bijten en wachten tot de nieuwe macbook pro's komen, hopelijk einde van't jaar.
            This page provides a product summary for each Apple model. The intent is to provide our best recommendations regarding current product cycles, and to provide a summary of currently available rumors for each model. This page is based on rumors and speculation and we provide no guarantee to its accuracy.

Comment

Eerste ding dat je je moet afvragen, wil je met max osx Lion werken? Heb je daar al ervaring mee?

Als dit 2x ja is, dan pas denken aan een MB.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Eerste ding dat je je moet afvragen, wil je met max osx Lion werken? Heb je daar al ervaring mee?

Ik wil gaan werken, heb ik al werkervaring? Nee...
                Nou dan zal ik maar nooit gaan werken

Ik snap je redenering niet goed, hoe kan ik er ervaring mee hebben als ik geen macbook heb Ik heb er ooit wel eens mee gewerkt ja, maar niet lang of uitgebreid ofzo... Was toen ook nog geen Lion

Yannick

Comment

lion is zo eenvoudig en voor de handliggend
                  ik kan me niet inbeelden dat dit voor iemand een obstakel kan zijn om niet op mac te werken
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    ik kan me niet inbeelden dat dit voor iemand een obstakel kan zijn om niet op mac te werken
                    Ik ben daar heel voorzichtig mee geworden, met die uitspraak, ik ken toch ook heel wat mensen die er maar niet aan kunnen wennen. (of het nu Lion of een eerdere variant is)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      Alles wat je kent is logisch, makkelijk, voor de hand liggend, ......

Ik ben daar heel voorzichtig mee geworden, met die uitspraak, ik ken toch ook heel wat mensen die er maar niet aan kunnen wennen. (of het nu Lion of een eerdere variant is)
                      Zo is het.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Ik weet in elk geval dat mijn grote 17" Pro niet vervangen zal worden door een 17" model meer, maar mooi door zo'n 13" Air met dan een Dell UltraSharp erbij (die zijn iets goedkoper dan de Apple schermen )
                        Die dingen zijn inderdaad niet echt draagbaar, hoogstens van de zetel naar de tafel. Een voordeel van zo een grote behuizing is wel dat er goeie speakers inzitten. Ik heb nog geen laptop gehoord die beter klinkt. En ze zijn ook wel stevig, mijn dochter van 30 maanden heeft slechts twee toetsen kunnen afbreken

Comment

MacBook Air 11" : 1366 x 768px, de 13" versie : 1440 x 900px terwijl de MacBook Pro 13" maar 1280 x 800px heeft, de 15" komt met 1440 x 900px voor de dag terwijl de grote 17" de volle 1920 x 1200px geeft ... daarom heb ik voor de 17" versie gekozen.

Maar dit zou ik nu niet meer doen eerlijk gezegd, dat ding is te groot, zo simpel is het, maar de MacBook Pro 13" heeft dan weer te weinig resolutie vind ik, dus is de 15" de winnaar.

Maar MacBook Pro 15" met 2.0 Ghz i7, 4 Gb ram, 256 Gb SSD en het hoge resolutie scherm (want dat kan je ontspiegeld krijgen, en dan 1680x1050px) komt op 2550 Euro

De MacBook Air 13" 1.8 Ghz i7, 4 Gb met 256 Gb SSD komt dan 'maar' op 1680 Euro ... da's 870 Euro verschil hé, kan je mooi de Thunderbolt 27" display erbij kopen, en een MacBook Air is echt ultra draagbaar ... iets minder in specs, maar volgens mij véél handiger, zeker met een groot display thuis.

Loop effe binnen bij een Media Markt, Fnac of Apple reseller, daar staan beide toestellen meestal netjes te blinken, kan je ze even in real life bekijken ... en verbaasd zijn hoe dun zo'n MBA eigenlijk is.

Ik heb de air 11 (instapmodel) een poosje als vervanger voor mijn ipad gekocht. Maar helaas, een ipad kan het niet vervangen natuurlijk.
                          Moestts ik nu een nieuwe config in Apple kopen, zou het waarschijnlijk de sterkste air van de laatste generatie zijn (11 of 13, persoonlijke voorkeur), en de thunderbold display, vanwege de perfekte integratie met een apple notebook (usb / lader enzovoort)

Comment

In de VS kost hetzelfde ding met 3 jaar apple care 2056 euro.
                            Voor 500 euro kan je heen en terug naar New York (alhoewel daar wel 8% sales tax is).

You do the math

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              In de VS kost hetzelfde ding met 3 jaar apple care 2056 euro.
                              Voor 500 euro kan je heen en terug naar New York (alhoewel daar wel 8% sales tax is).

You do the math
                              Ik spring ook wel eens over de plas om eens iets te kopen, maar toch een paar bemerkingen:

In de VS heb je niet exact dezelfde MB, de Belgen gebruiken een Azerty keyboard.
                              State tax moet je inderdaad altijd bijrekenen.
                              Doaune moet je ook nog altijd voorbij.
                              En de koersverschillen... We krijgen weer wat minder $$$ voor onze €€€

Comment

Ik spring ook wel eens over de plas om eens iets te kopen, maar toch een paar bemerkingen:

In de VS heb je niet exact dezelfde MB, de Belgen gebruiken een Azerty keyboard.
                                State tax moet je inderdaad altijd bijrekenen.
                                Doaune moet je ook nog altijd voorbij.
                                En de koersverschillen... We krijgen weer wat minder $$$ voor onze €€€
                                Ik koop enkel qwerty US toetsenborden. Mijn netbook heb ik dus in Nederland gehaald. De douane is op zich niet een probleem. Gewoon alles via de post naar België sturen en de laptop al wat gebruikt in een draagtas.

Het systeem waarover sprake, kost 2900 USD of 2050 euro ongeveer, lijkt me toch niet slecht. Zonder apple care was het ongeveer 2550 USD of een 1800 euro, niet slecht lijkt me.

Comment

Working...
                                X