Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom het nooit iets zal worden met tablets

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom het nooit iets zal worden met tablets

......
    Last edited by gert007; 6 september 2011, 12:14.

Comment

Ik wil de titel van dit topicje nog wel eens ophalen binnen een jaar of 2....
      Dan weten we of het al iets geworden is met die tablets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Ik wil de titel van dit topicje nog wel eens ophalen binnen een jaar of 2....
        Dan weten we of het al iets geworden is met die tablets.
        Ja ik ben ook benieuwd, voorlopig worden er nu meer tablets verkocht dan laptops
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
          Ja ik ben ook benieuwd, voorlopig worden er nu meer tablets verkocht dan laptops
          Ah ja, want iedereen heeft al 2 laptops ondertussen. Ik heb mezelf er ook al op betrapt dat ik toepassingsmogelijkheden aan het zoeken ben voor een tablet (ongelooflijk hoe creatief je kan zijn) en dan heb ik pas vorig jaar een klein netbookje gekocht waarmee ik heel comfortabel in de zetel kan surfen.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
            ...en dan heb ik pas vorig jaar een klein netbookje gekocht waarmee ik heel comfortabel in de zetel kan surfen.
            Een netbook is niks vergeleken een tablet, ten eerste is het scherm veel te klein voor Windows en is hij veel te traag
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

Comment

Kan je dat eens bewijzen met cijfers ? Als je netbooks bedoelt, zal het wel kloppen, maar laptops ???
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Kan je dat eens bewijzen met cijfers ? Als je netbooks bedoelt, zal het wel kloppen, maar laptops ???
                Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen maar er stond ergens dat sinds de introductie van de tablet de verkoop van laptops met 50% is gedaalt en dat in de eerste 6 maanden van dit jaar er meer tablets zijn verkocht dan laptops.
                Cybershot Photo Website!

Comment

Een netbook is niks vergeleken een tablet, ten eerste is het scherm veel te klein voor Windows en is hij veel te traag
                  So what? Ik ben nu niet zo iemand die zich blauw betaalt aan de laatste snufjes die dan enkele maanden later weeral achterhaald zijn. Rustig de kat uit de boom kijken en dan rationeel beslissen. Een tablet? Yeah, wellicht wel, maar voor 2013 zie ik die hier binnenkomen. Of misschien is er tegen dan al weer iets nieuws, kunnen we weer twijfelen/nadenken,...

Oh ja, in de zetel surfen met de netbook is een aangename bijkomende faciliteit, maar hoofddoel van dat spul was/is om onderweg (lees: low budget op reis) teksten te kunnen schrijven en als extra backup van de foto's. 2 dingen die me op een tablet net iets minder makkelijk lijken.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

En toch heb ik dit weekeinde ontdekt waarom ik wel mijn iPad in de zetel gebruik en niet mijn netbook ... het toetsenbord !

Nu ben ik de eerste om toe te geven dat 'typen' op zo'n iPad mij absoluut niet goed afgaat, sorry hoor, maar dat touch geval, ik krijg er de kriebels van, ik weet dat sommigen er beter en sneller mee kunnen werken dan met een gewoon klavier, maar ik dus niet

En toch heb ik zaterdag avond mijn netbook terug in de schuif gestoken en mijn iPad genomen om mee te werken ... wij hebben het graag een beetje gezellig binnen, en dan zijn de lichten wat gedimd ... als het wat donkerder is binnen dan zie je de toetsen dus niet hé, nu kan ik blind typen, daar niet van, maar toch het viel me op dat ik het iets moeilijker had met de netbook ... dus naar de ipad ... en zonder problemen, want de toetsen staan op het scherm en zijn perfect leesbaar.

Nu met mijn 17" draagbare desktop MacBook Pro is dit geen probleem ... de toetsen zelf geven licht

Maar : een voordeel voor de iPad tegenover een laptop/netbook ... eerlijk is eerlijk.
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      En toch heb ik zaterdag avond mijn netbook terug in de schuif gestoken en mijn iPad genomen om mee te werken ... wij hebben het graag een beetje gezellig binnen, en dan zijn de lichten wat gedimd ... als het wat donkerder is binnen dan zie je de toetsen dus niet hé, nu kan ik blind typen, daar niet van, maar toch het viel me op dat ik het iets moeilijker had met de netbook ... dus naar de ipad ... en zonder problemen, want de toetsen staan op het scherm en zijn perfect leesbaar.
                      Een beetje een vreemde redenering. Je kan blind tijpen, maar wil toch af en toe naar de toetsen kunnen kijken, waardoor een netbook niet praktisch is. Het zou me sterk lijken dat je op een tablet wel blind zou kunnen tijpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Een beetje een vreemde redenering. Je kan blind tijpen, maar wil toch af en toe naar de toetsen kunnen kijken, waardoor een netbook niet praktisch is. Het zou me sterk lijken dat je op een tablet wel blind zou kunnen tijpen.
                        Als je goed kan typen, dan kun je je ook blind typen op een iPad hoor, het gaat in iedergeval veel beter dan op een netbook
                        Cybershot Photo Website!

Comment

Als je goed kan typen, dan kun je je ook blind typen op een iPad hoor, het gaat in iedergeval veel beter dan op een netbook
                          Tom, ik ben tevreden van de iPad, maar nu gaan beweren dat je beter kan tijpen op iets waar je totaal geen idee hebt waar je vingers staan lijkt me toch wel erover.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Tom, ik ben tevreden van de iPad, maar nu gaan beweren dat je beter kan tijpen op iets waar je totaal geen idee hebt waar je vingers staan lijkt me toch wel erover.
                            Ja helemaal blind kan niet omdat je de herkeningstoetsen niet voelt, maar ik kan er nu net zo snel op typen als op m'n gewone toetsenbord, misschien even wennen
                            Cybershot Photo Website!

Comment

Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen maar er stond ergens dat sinds de introductie van de tablet de verkoop van laptops met 50% is gedaalt en dat in de eerste 6 maanden van dit jaar er meer tablets zijn verkocht dan laptops.
                              Lijkt me heel erg sterk. Zeker op je iPad gelezen

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                                Lijkt me heel erg sterk. Zeker op je iPad gelezen

Jan
                                Hier gaat het over desktopprocessoren : link.

Op pagina 3 kan je dit lezen :
                                Ter illustratie de omzetcijfers van 2010: Intel boekte ruim 43 miljard dollar, AMD behaalde 6,5 miljard dollar en ARM moet zich voorlopig tevreden stellen met 631 miljoen dollar.

Intel maakt (voorlopig) nog geen processoren voor mobiele toestellen (behalve netbooks), ARM des te meer.
                                Maar ze hebben toch nog een kleine achterstand .
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X