Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom het nooit iets zal worden met tablets

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom het nooit iets zal worden met tablets

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Doet mij denken aan de uitspraak van de CEO van IBM die ooit beweerde dat er wereldwijd maar behoefte was 5 tot 10 computers. Hij doelde daarmee uiteraard op de mainframe want van een PC had men toen nog niet gehoord. Tot IBM die later zelf uitbracht.

Zo zie je maar de geschiedenis herhaalt zich.
    Yes, het ging mij over het feit dat Steve Jobs in het filmke zit te beweren dat er geen markt is voor een tablet (heeft iemand het eigenlijk bekeken?). Hij zegt dat Bill Gates aan het proberen was, maar vraagt zich af wie er dan een derde computer zou kopen naast de desktop en de laptop. Een markt exclusief voor de rijken, waarvan hij wel eens beschuldigd wordt om die aan te boren

En kijk, hij heeft een tablet gebracht dat als zoete broodjes verkoopt. Het topic gaat niet over het nut of de kwaliteit van die dingen. Ze verkopen, dat is zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      En kijk, hij heeft een tablet gebracht dat als zoete broodjes verkoopt. Het topic gaat niet over het nut of de kwaliteit van die dingen. Ze verkopen, dat is zeker.
      er is ook nooit een verband vastgesteld tussen hoe vlot iets verkoopt en hoe nuttig het is.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        er is ook nooit een verband vastgesteld tussen hoe vlot iets verkoopt en hoe nuttig het is.
        Er is maar 1 manier om iets verkocht te krijgen dat niet nuttig is : en dat is door er een hype van te maken. Dan creëren de marketingboys een nut...
        Dat Apple sterk staat qua marketing is een feit. Dat niet iedereen daarvoor valt ook...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Er is maar 1 manier om iets verkocht te krijgen dat niet nuttig is : en dat is door er een hype van te maken. Dan creëren de marketingboys een nut...
          Dat Apple sterk staat qua marketing is een feit. Dat niet iedereen daarvoor valt ook...
          Touwtje springen en knikkeren was in een ver verleden ook een hype en in diezelfde categorie zie ik ook de huidige Tablets. Aanvankelijk dacht ik dat ik zo'n ding nuttig kon gebruiken voor b.v. presentaties, maar met hun gebrekkige geheugenvolume is een tablet geen en veel te duur alternatief op de al bestaande apparatuur. Verder is het een plakkerige smeerboel met je vingers vegen over dat schermpje.
          Als ik nu in mijn omgeving zie door wie en waarvoor ze die speeltjes gebruiken ben ik blij dat ik enige weken geleden de drang nog net kon weerstaan om € 700 over de balk te smijten.

Comment

Oke Apple heeft een goede marketing machine maar dat is niet alles. Een product dat geen nut heeft kan de beste marketing machine niet met miljoenen laten verkopen.

Waarom zijn trouwens alle andere bedrijven steeds bezig om de Apple producten te klonen? Zou het dan niet eenvoudiger zijn om gewoon de marketing na te bootsen?
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Oke Apple heeft een goede marketing machine maar dat is niet alles. Een product dat geen nut heeft kan de beste marketing machine niet met miljoenen laten verkopen.

Waarom zijn trouwens alle andere bedrijven steeds bezig om de Apple producten te klonen? Zou het dan niet eenvoudiger zijn om gewoon de marketing na te bootsen?
              Dat klonen gaat in beide richtingen. Apple was blijkbaar niet de eerste met een tablet .
              De manier waarop apple op het ogenblik het bedrijf met op een paar na de meeste geregistreerde patenten (1 is IBM) probeert te verbieden nog zijn toestellen te verkopen, geeft toch aan dat de marketing wel werkt, maar toch nog niet voor de volle 100%. Want blijkbaar is het nodig de concurrentie op deze manier te verminderen.

En nogmaals : als die marketing de klant van dat "nut" kan overtuigen, dan zullen die dingen verkocht worden. Of ze voor de klant lange tijd nuttig zijn, is helaas iets anders.
              Ik ben ook blij dat ik zo geen ding nodig heb, want veel te duur. Mocht het nu nog de prijs van die knikkers kosten...
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Ik geloof echt wel dat jij Apple aandelen hebt of toch serieuze oogkleppen draagt.
                Mag ik geen link posten misschien? De iPad 2 ligt hier naast mij. Ik zou zeggen, zet die oogkleppen af en ga eens een deftige android proberen.
                Dit heet in vakjargon een fanboy. Die komt te pas en te onpas aanzetten met zijn niet-rationele voorliefde voor een bepaald product, een iPad in dit geval. Gewoon negeren.

Jan
                Last edited by schollaert; 3 september 2011, 14:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  Dit heet in vakjargon een fanboy. Die komt te pas en te onpas aanzetten met zijn niet-rationele voorliefde voor een bepaald product, een iPad in dit geval. Gewoon negeren.

Jn
                  Tuurlijk blijf maar lekker negeren en blijf maar lekker dom.
                  Ik ben geen fanboy maar ik geef de realiteit weer, dat jullie daar niet tegen kunnen moet je toch bij jezelf zoeken
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                    Ik heb die android tablet rotzooi allang geprobeerd, maar er is nog niks dat beter werkt dan de iPad 2 hoor.
                    Als je met die Android even leert werken, dan is dat helemaal niet meer zo'n rotzooi als jij aanhaalt, het is hoogstens wat anders.
                    De ene heeft nu eenmaal de voorkeur voor Apple en de andere voor een ander merk ... mocht iedereen dezelfde mening hebben, dan reden we allemaal in dezelfde wagen van dezelfde kleur en zouden we allemaal met dezelfde vrouw willen trouwen (ik beklaag de uitverkorene).

Gek hè dat er nog steeds 2x zoveel iPads verkocht worden i.p.v. andere tablets, behalve in België dan
                    Nog gekker is dat Apple daarom andere tablets moet verbieden.
                    Mocht hun product voor iedereen zoveel beter zijn, dan zouden ze niet eens moeten strijden om eerste te zijn of te blijven.

En ik heb verder niks met/van Apple, maar de iPad werkt perfect, natuurlijk kan het alijd nog beter, maar dat is met een mobieltje of TV en andere apparaten ook zo
                    Niets is perfect ... alles wordt door de mens gemaakt en alles bevat fouten.

En is het nu zo moeilijk te aanvaarden dat iemand iets anders goed vindt?
                    Tevreden zijn over een product is vinden dat het voldoet aan uw vereisten ... en dat kan voor iedereen anders zijn.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Als je met die Android even leert werken, dan is dat helemaal niet meer zo'n rotzooi als jij aanhaalt, het is hoogstens wat anders.
                      De ene heeft nu eenmaal de voorkeur voor Apple en de andere voor een ander merk ... mocht iedereen dezelfde mening hebben, dan reden we allemaal in dezelfde wagen van dezelfde kleur en zouden we allemaal met dezelfde vrouw willen trouwen (ik beklaag de uitverkorene).
                      Ik weet precies hoe Android werkt en ik heb ook niet gezegd dat Android niet goed is, maar wel de meeste tablets waarop het draait!

Nog gekker is dat Apple daarom andere tablets moet verbieden.
                      Mocht hun product voor iedereen zoveel beter zijn, dan zouden ze niet eens moeten strijden om eerste te zijn of te blijven.
                      Als iemand iets jat van een ander is het logisch dat dat veboden wordt, dan doen ze allemaal en niet alleen Apple.

Niets is perfect ... alles wordt door de mens gemaakt en alles bevat fouten.
                      Inderdaad het kan altijd nog beter, maar vergeleken andere Tablets is de iPad wel perfect.

En is het nu zo moeilijk te aanvaarden dat iemand iets anders goed vindt?
                      Tevreden zijn over een product is vinden dat het voldoet aan uw vereisten ... en dat kan voor iedereen anders zijn.
                      Nee iedereen mag goed vinden wat hij zelf wil, maar geen onwaarheden vertellen!
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                        Inderdaad het kan altijd nog beter, maar vergeleken andere Tablets is de iPad wel perfect.
                        Ik kan niet vergelijken, hoef dat ook niet, maar weet wel zeker dat ook de iPad niet perfect is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Ik kan niet vergelijken, hoef dat ook niet, maar weet wel zeker dat ook de iPad niet perfect is.
                          Je moet even goed lezen hè! Er staat vergeleken andere tablets. Ik zeg niet dat de iPad zelf perfect is!
                          Cybershot Photo Website!

Comment

Ik zag het weer van ver aankomen ... de klassieke discussie, als het niet PC vs Mac is dan is het wel de tablet vs iPad zever.

Ik heb het filmke wel degelijk gezien ... en het is toch bijzonder grappig ... en je moet toch toegeven dat het klopt dat tablet/iPad kopers bij de 'rijken' horen met minstens een, maar dikwijls meerdere computers naast de tablet.

Bottom line : een tablet is een gadget, punt uit, handig en nuttig in sommige gevallen, maar ik zie mij geen post processing doen op een iPad, en web development al helemaal niet, want omdat hij zo netjes dicht gezet is door Apple kan je er geen virtuele webserver op draaien om even aan je klant te laten zien ... en neen, ik heb geen intresse in een jailbreak.

Ik heb in de week nog met zo'n transformer gewerkt ... met zijn klavier is dat ding gewoon veel te zwaar, waarschijnlijk door de extra batterij, maar toch, dan is een Samsung of een iPad wel veel lichter.

En typen op een iPad zonder bt klavier blijft een ramp vind ik, het touchscreen werkt wel prima hoor, maar dan zie je ineens een foutje midden in de tekst ... probeer daar maar eens te klikken ... veel plezier.

Nu ... dit is op mijn iPad ingegeven
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              Bottom line : een tablet is een gadget, punt uit, handig en nuttig in sommige gevallen, maar ik zie mij geen post processing doen op een iPad, en web development al helemaal niet, want omdat hij zo netjes dicht gezet is door Apple kan je er geen virtuele webserver op draaien om even aan je klant te laten zien ... en neen, ik heb geen intresse in een jailbreak.

Ik heb in de week nog met zo'n transformer gewerkt ... met zijn klavier is dat ding gewoon veel te zwaar, waarschijnlijk door de extra batterij, maar toch, dan is een Samsung of een iPad wel veel lichter.

En typen op een iPad zonder bt klavier blijft een ramp vind ik, het touchscreen werkt wel prima hoor, maar dan zie je ineens een foutje midden in de tekst ... probeer daar maar eens te klikken ... veel plezier.

Nu ... dit is op mijn iPad ingegeven
                              Misschien is de tablet wel een gadget maar wel een hele goede net als een mobiele telefoon.
                              En meer dan de helft van de computers gebruikers gebruikt nog niet 10% van hun computervermogen en doen dus ook niet aan post processing of development en voor deze mensen is een tablet juist een uitkomst!
                              De transformer werkt inderdaad niet goed en is ook veel zwaarder.

EN typen op een iPad gaat prima hoor, het is even wennen, net als je in een nieuwe auto stapt
                              En als je een foutje hebt gemaakt druk je een vinger op die plek, krijg je een vergrootglas en kun je de precies op de plek gaan staan om de fout te herstellen, net zo makkelijk als me een muis

Oja, alles wat ik hier heb geschreven is getyped op een iPad
                              Cybershot Photo Website!

Comment

Sommige mensen kunnen hier maar niet aannemen dat er zijn met een andere mening als deze van hun. Iemand heeft een iPad en zegt er moeite mee te hebben en het is niet waar ...
                                Ik heb zelf een iPad en voor mezelf is het inderdaad ook een ramp daar veel te moeten op typen. Idem met een smartphone met touchscreen. Ik krijg een touchscreen gewoonweg niet in de vingers ... en er mogen hier nog 10 mensen komen die zeggen dat het een kwestie van oefenen is etc, nee, dat is het niet.
                                Zelfde met een iMac, ik heb een Probook i7 gekocht, mijn eerste Mac. Na enkele maanden me terug een HP gekocht, ik had (en dit zal nu heel raar klinken voor Maccies) niet het idee de controle te hebben over de iMac.

Comment

Working...
                                X