Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom het nooit iets zal worden met tablets

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waarom het nooit iets zal worden met tablets

Grappig filmpje

http://www.edibleapple.com/steve-job...-back-in-2003/

Re: Waarom het nooit iets zal worden met tablets

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Lekker vol blijven houden, kan wel zien dat je zelf geen 'goeie' tablet hebt anders geloof je al die onzin niet!
    Wedden dat er over 10 á 20 jaar alleen nog maar tablets zijn i.p.v. lompe laptops en computers
    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
      Lekker vol blijven houden, kan wel zien dat je zelf geen 'goeie' tablet hebt anders geloof je al die onzin niet!
      Wedden dat er over 10 á 20 jaar alleen nog maar tablets zijn i.p.v. lompe laptops en computers
      Ik geloof echt wel dat jij Apple aandelen hebt of toch serieuze oogkleppen draagt.
      Mag ik geen link posten misschien? De iPad 2 ligt hier naast mij. Ik zou zeggen, zet die oogkleppen af en ga eens een deftige android proberen.

Comment

Ik durf zelfs te wedden dat over 10à20 jaar er nog nauwelijks tablets gebruikt worden.
        Dan is men alweer zoveel verder geëvolueerd naar andere technieken en tegen die tijd zal men enkel nog denken aan de onhandige tablets en zullen we lachen met het idee dat we "daar destijds al content mee waren"...zo'n beetje zoals we van het cassettebandje via de diskette naar de cd-rom gingen....en nu lachen met de nadelen van de cd-rom als drager (dat een rw toch ook niet zo handig was) en lustig de USB-stick overal inpluggen .

Ik durf ook te wedden dat over 10à20 jaar er nog steeds desktops verkocht gaan worden, en nog steeds een substantieël aandeel van de markt zullen vertegenwoordigen, maar waarschijnlijk wel kleiner dan nu door de komst van die nieuwe technieken.
        Tenzij men eindelijk een ergonomisch beter alternatief heeft, want op dit moment is voor mensen die langdurig aan de computer moeten werken er nog steeds geen beter alternatief dan een desktop die je (samen met stoel en bureau) helemaal naar wens kan instellen zodat je effectief ergonomisch goed bezig bent (naast houding en afwisseling).
        Al is dit laatste pas een issue als je RSI-lijder bent of nekklachten hebt...tot dan tokkelen we met kromme rug en geforceerde armen rustig door op de laptop, veel te lang en met veel te weinig afwisseling....en op het moment dat je het dan hebt zitten, besef je dat apple of weet ik veel wie absoluut niet bezig is met ergonomisch betere alternatieven, en weet je dat de desktop als trouw werkpaard nog wel een tijdje aanwezig zal blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Ik geloof echt wel dat jij Apple aandelen hebt of toch serieuze oogkleppen draagt.
          Mag ik geen link posten misschien? De iPad 2 ligt hier naast mij. Ik zou zeggen, zet die oogkleppen af en ga eens een deftige android proberen.
          Ik heb die android tablet rotzooi allang geprobeerd, maar er is nog niks dat beter werkt dan de iPad 2 hoor.
          Gek hè dat er nog steeds 2x zoveel iPads verkocht worden i.p.v. andere tablets, behalve in België dan
          En ik heb verder niks met/van Apple, maar de iPad werkt perfect, natuurlijk kan het alijd nog beter, maar dat is met een mobieltje of TV en andere apparaten ook zo
          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
          Cybershot Photo Website!

Comment

En we zijn weer vertrokken

2 bedenkingen
            hoelang voor dit draadje gewijzigd/gesloten wordt door de mods?
            zal er een ban volgen voor iemand als het weer te persoonlijk wordt?

Comment

Gek hè dat er nog steeds 2x zoveel iPads verkocht worden i.p.v. andere tablets, behalve in België dan
              Hoeveel er van iets wel of niet verkocht wordt heeft hoegenaamd niets met kwaliteit ervan te maken dan wel met timing, marketing, hype,... Dat is met alle producten zo, zelfs als ze geen concurrentie hebben. Ik ga er van uit dat Apple wel degelijk kwaliteitsproducten heeft, maar zonder de marketing en vooral de hype zouden ze die aan de straatstenen niet kwijtgeraken, zoals het (verre) verleden al heeft bewezen. En die hype gaat zo ver dat zelfs witte auto's weer hip zijn geworden, ongezien sinds de jaren '60.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Nou lijkt me echt onzin. De iPad verkoopt zichzelf hoor, ik zie er bijv. geen reclame voor op TV e.d.
                En men koopt iets omdat het goed is, toch niet omdat de buurman het ook heeft, maar omdat men weet wat wel en niet goed is
                Cybershot Photo Website!

Comment

Nou lijkt me echt onzin. De iPad verkoopt zichzelf hoor, ik zie er bijv. geen reclame voor op TV e.d.
                  En men koopt iets omdat het goed is, toch niet omdat de buurman het ook heeft, maar omdat men weet wat wel en niet goed is
                  en aan welke reëel bestaande behoefte komt de iPad dan tegemoet?
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Om content aan te maken, kan je gewoon (nog niet ???) langs de gewone klassieke PC. Daarvoor heb je rekenkracht nodig, een muis en toetsenbord die toelaten snel te werken.

Om die content te bekijken, en kleine aanpassingen te doen kan je effectief met een tablet werken (of dat een ipad of een andere is doet geheel niets terzake).

Ik moet de eerste verkoper nog tegenkomen die z'n volledige offerte maakt met een ipad. En dan heb ik het niet over een webwinkel, maar een verkoper van bv. industriële installaties. Als ze me morgen verplichten op een ipad aan 3D ontwerp doen (op een schermpje van 10") mag je gerust zijn dat ik mijn ontslag neem . Ook op een scherm van 30" .

Op het scherm zitten slepen met je vingers is gewoon niet nauwkeurig genoeg om dergelijke taken te doen... Zelfs een gewone secretaresse kan met een ipad niets aanvangen om een briefje in te tikken, of in excel die tabel aan te vullen...

De klassieke PC zal het echt nog een tijdje uitzingen. Of dat een desktop of laptop blijft is weer iets anders...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      en aan welke reëel bestaande behoefte komt de iPad dan tegemoet?
                      Makkelijk in gebruik, voor op schoot en onderweg.
                      Cybershot Photo Website!

Comment

Makkelijk in gebruik, voor op schoot en onderweg.
                        Tja, wanneer dàt een behoefte is, ...
                        Mij niet gelaten.

Een netbook vind ik niks (jawel, al gebruikt). Voor op vakantie misschien, maar vakantie is ook geen werk, geen internet, geen beslommeringen ...
                        En een tablet (iPad) heb ik al gezien, maar nog niet echt gebruikt. Mooi gadget, maar niet meer dan dat in mijn ogen. Net zoals een smartphone. Ik zie de behoefte niet om 24/7 te kunnen surfen of mailen. Maar als je er niet zonder kan, ga je gang.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Om content aan te maken, kan je gewoon (nog niet ???) langs de gewone klassieke PC. Daarvoor heb je rekenkracht nodig, een muis en toetsenbord die toelaten snel te werken.

Om die content te bekijken, en kleine aanpassingen te doen kan je effectief met een tablet werken (of dat een ipad of een andere is doet geheel niets terzake).

Ik moet de eerste verkoper nog tegenkomen die z'n volledige offerte maakt met een ipad. En dan heb ik het niet over een webwinkel, maar een verkoper van bv. industriële installaties. Als ze me morgen verplichten op een ipad aan 3D ontwerp doen (op een schermpje van 10") mag je gerust zijn dat ik mijn ontslag neem . Ook op een scherm van 30" .

Op het scherm zitten slepen met je vingers is gewoon niet nauwkeurig genoeg om dergelijke taken te doen... Zelfs een gewone secretaresse kan met een ipad niets aanvangen om een briefje in te tikken, of in excel die tabel aan te vullen...

De klassieke PC zal het echt nog een tijdje uitzingen. Of dat een desktop of laptop blijft is weer iets anders...
                          Ook mijn mening.

Comment

Ik denk dat men voornamelijk iets koopt omdat men het nodig heeft. Een tablet heb ik voorlopig ook nog altijd niet nodig. Dat kan misschien morgen veranderen, maar ik vrees daar een beetje voor.
                            Heb wel al eens wat zitten brielen op zo'n ding : (zowel de android als apple versie). Het is prachtig speelgoed, maar voor mij ook niet meer dan dat...
                            Voor mij is een computer een werkinstrument, en op mijn werk mag ik helaas niet spelen...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Doet mij denken aan de uitspraak van de CEO van IBM die ooit beweerde dat er wereldwijd maar behoefte was 5 tot 10 computers. Hij doelde daarmee uiteraard op de mainframe want van een PC had men toen nog niet gehoord. Tot IBM die later zelf uitbracht.

Zo zie je maar de geschiedenis herhaalt zich.
                              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                              X