Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stress bij de douane?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stress bij de douane?

Als je bestelt buiten de EU moet je er de eventuele kosten maar bijnemen.

De berekening is iets anders dan wat jij hier meegeeft.
    Althans dat lees ik toch op een ander forum: zie: http://www.juridischforum.be/forum/v...p=69777#p69777

Aangezien dat u zending een waarde heeft van meer dan 22 eur moet deze zending aangegeven worden aan de douane met betaling van btw

Dus 127.51 usd (waarde goederen + transport )=85.25 eur
    Btw= 85.25 eur + 25 eur (dossierkosten verplicht aan te geven art 34 btw wetboek)= 110.25 eur
    X 6% = 6.61 eur

Dus btw 6.61 eur
    Vertollingskosten 25 eur
    Voorschotprovisie 0.25 eur

Totaal 31.86 eur
    In jouw geval kan dat 21% ipv 6% zijn.
    Mvg Tim

Comment

Administratie- en behandelingskosten betaal je aan de koerierdienst. Enige dat je aan douane moet betalen is wat je altijd zou moeten betalen: eventuele invoerrechten + BTW. En daar voegt die koerierdienst een factuur aan toe omdat ze voor jou een aangifte hebben moeten doen en iemand zijn tijd hebben betaald om de controle op jouw zending te helpen verwezenlijken. Ik begrijp nog steeds niet dat zo'n koerierdienst of de Post dan gewoon toestaat dat je de zending weigert zonder kosten te betalen. Voor de douane is 't wel logisch dat je niets betaalt als je pakje teruggezonden wordt. Een koerierbedrijf heeft er nog eens extra werk mee (aanbieden + nog eens terugsturen). En dan zeggen ze dat de overheid raar in elkaar steekt.

Ik denk dat je op jouw goederen 4,7% invoerrechten moet betalen. Dus factuurbedrag (verzendingskosten inbegrepen) X 1,047 en dat bedrag nog eens X 1,21 (de BTW)... en daarbij de administratiekosten.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

In mijn ervaring neem je best altijd een carrier als UPS, DHL, ... en vermijd zoveel mogelijk de gewone post.
        UPS & co handelen de douane intern af, geen wachttijd van een maand dus.

Wat taxen en douanekosten betreft: ik reken altijd op een toeslag van ongeveer 30-35%
        Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
          In mijn ervaring neem je best altijd een carrier als UPS, DHL, ... en vermijd zoveel mogelijk de gewone post.
          UPS & co handelen de douane intern af, geen wachttijd van een maand dus.

Wat taxen en douanekosten betreft: ik reken altijd op een toeslag van ongeveer 30-35%
          Dat gaat inderdaad beter... maar je kan dat niet altijd kiezen als je iets bestelt in het buitenland.
          www.musicinframe.be

Comment

Ook niet vergeten dat een exportagent van een freight forwarder zijn persoonlijk handtekeningrecht bij de douane kan verliezen als hij met teveel klanten afkomt die zich niet aan de regels houden. Als hij een goede reputatie heeft worden zijn zendingen minder streng en dus ook sneller gecontroleerd. Als hij nog geen handtekeningrecht heeft gekregen van de douane -dat is ten vroegste na een jaar regelmatig zenden- moet hij ook de dikke betrouwbare klanten laten wachten,... die alles reglementair verpakken, en niet liegen over de inhoud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              Ook niet vergeten dat een exportagent van een freight forwarder zijn persoonlijk handtekeningrecht bij de douane kan verliezen als hij met teveel klanten afkomt die zich niet aan de regels houden. Als hij een goede reputatie heeft worden zijn zendingen minder streng en dus ook sneller gecontroleerd. Als hij nog geen handtekeningrecht heeft gekregen van de douane -dat is ten vroegste na een jaar regelmatig zenden- moet hij ook de dikke betrouwbare klanten laten wachten,... die alles reglementair verpakken, en niet liegen over de inhoud.
              Zo was het, en zo hoort het in een degelijk risicobeheer te zijn. Over wat er zich vandaag tussen de door de EU gestelde eisen en de invulling daarvan door de Belgische overheid tot de op het terrein uit te voeren acties afspeelt... daar verbleekt Hazodi bij.
              www.musicinframe.be

Comment

Working...
              X