Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeten jullie ook tientallen ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moeten jullie ook tientallen ....

    paswoorden onthouden

    Soms weet ik de inlognaam niet meer, soms vergeet ik het password...pfff... en dan telkens die procedure om je password te recoveren of te resetten....

    Er bestaan programma's die dat managen zodat je maar 1 password moet onthouden; zoals dit onderstaande bv:



    Maar nu vraag ik me af: is zulk een programma op zich wel veilig ?

    Want ik kan me levendig voorstellen dat er malafide indivudu's zijn die zo iets schrijven en er een Trojan of zo inzetten...weektiveel ???

    Zo, iemand ervaring met
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Moeten jullie ook tientallen ....

    Cnet lijkt het toch goed te vinden.... :

    Fight malware and protect your privacy with security software for Windows, Mac, Android, and iOS. An antivirus app is a great place to start, but you should also look at VPNs for more private Web browsing, file encryption, secure messaging, password managers, and more.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Moeten jullie ook tientallen ....

      Ik hou het nog steeds op het oude systeem.
      Zelf heb ik ook een tiental paswoorden in gang en vergeet ik ze ook steeds.
      Iedere keer als ik er een nieuwe bij heb, hou ik dat netjes bij in een zwart boekske

      Groeten,
      wistofus
      Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
      iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
      Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

      Comment


      • #4
        Re: Moeten jullie ook tientallen ....

        Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
        Ik hou het nog steeds op het oude systeem.
        Zelf heb ik ook een tiental paswoorden in gang en vergeet ik ze ook steeds.
        Iedere keer als ik er een nieuwe bij heb, hou ik dat netjes bij in een zwart boekske

        Groeten,
        wistofus
        Zou een groen boekske ook gaan ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Moeten jullie ook tientallen ....

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Zou een groen boekske ook gaan ?
          Ik gebruik nog steeds het rode.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Moeten jullie ook tientallen ....

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Zou een groen boekske ook gaan ?
            Zolang ge geen groene pen gebruikt wel.

            Heb er ook last van, ik heb zo een paar standaard paswoorden dat ik vaak gebruik maar af en toe kom je dan weer op een site waar die niet aanvaard worden ... dan heb je er weer eentje meer.

            Het leukste is waar een slimme zich al voor mij geregistreerd heeft met mijn nickname en daar nog eens mijn naam aan gekoppeld heeft ook ... zijn van die plezanterikken die het niet beter vinden dan de mensen wat te kl*ten.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Moeten jullie ook tientallen ....

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Zolang ge geen groene pen gebruikt wel.

              Heb er ook last van, ik heb zo een paar standaard paswoorden dat ik vaak gebruik maar af en toe kom je dan weer op een site waar die niet aanvaard worden ... dan heb je er weer eentje meer.

              Het leukste is waar een slimme zich al voor mij geregistreerd heeft met mijn nickname en daar nog eens mijn naam aan gekoppeld heeft ook ... zijn van die plezanterikken die het niet beter vinden dan de mensen wat te kl*ten.
              Ok
              Firefox onthoudt paswoorden.
              En met SIW kan je ze "zien". ( S i W)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Moeten jullie ook tientallen ....

                Ik gebruik KeePass al verscheidene jaren. Heb momenteel 186 entries maar er zijn een heleboel accounts/paswoorden die ik beroepshalve nodig heb (ook toegangscodes voor gebouwen en pin-codes zijn handig opgeslagen).

                KeePass is zeer makkelijk in gebruik, je mag alleen niet het master password vergeten . Het bestaat voor vele platformen (Windows, OSX, Linux, iPhone/iPad, Android, Blackberry,...).
                De gegevens worden met AES versleuteld. KeePass bestaat voor verschillende platformen (Windows, Linux,...) en de portable versie is zeer handig op een memorystick.

                Ik heb er een gewoonte van gemaakt om de updates steeds te doen in de KeePass keyfile op mijn usb memorystick die ik altijd bij me heb. Dan stuur ik een copie naar een email account, zet een kopie op één van de pc's thuis, op de laptop van het werk en op een server op het werk. Zo kan ik ten allen tijde beschikken over de inloggegevens. Beetje overdreven? misschien wel maar in de praktijk toch al heel handig gebleken.
                Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                Comment


                • #9
                  Re: Moeten jullie ook tientallen ....

                  LastPass
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moeten jullie ook tientallen ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    paswoorden onthouden
                    geen probleem hier...heb er maar 1.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moeten jullie ook tientallen ....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      paswoorden onthouden

                      Soms weet ik de inlognaam niet meer, soms vergeet ik het password...pfff... en dan telkens die procedure om je password te recoveren of te resetten....

                      Er bestaan programma's die dat managen zodat je maar 1 password moet onthouden; zoals dit onderstaande bv:



                      Maar nu vraag ik me af: is zulk een programma op zich wel veilig ?

                      Want ik kan me levendig voorstellen dat er malafide indivudu's zijn die zo iets schrijven en er een Trojan of zo inzetten...weektiveel ???

                      Zo, iemand ervaring met
                      Met je Mac kan je dat toch : "1Password"
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moeten jullie ook tientallen ....

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Firefox onthoudt paswoorden.
                        En met SIW kan je ze "zien". ( S i W)
                        IE onthoudt ook paswoorden maar wat ben je ermee als je elders bent en eens van op een andere pc wil inloggen?
                        Of voor wie geen BU heeft en zijn schijf crasht ... cleane install een bye bye paswoorden.
                        Als het er te veel beginnen worden, die misschien toch best ergens bijhouden?
                        Last edited by VerSeg; 26 augustus 2011, 03:29.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moeten jullie ook tientallen ....

                          Heb dergelijke SW nog niet gebruikt omdat het een probleem is als je eens op een ander systeem wilt werken.

                          - dekstop thuis
                          - laptop werk
                          - iPAD
                          - Laptop dochter
                          ...


                          Daarom gebruik ik een zin die ik kan onthouden en zet er een letter in die per dienst anders is.

                          Niemand kent mijn Facebook paswoord => nKmfp (de xde letter is een hoofdletter, hier 2de).
                          Niemand kent mijn BD paswoord => nKmbp

                          De meeste diensten zullen vandaag wel om 8 characters in het PW vragen. Sommige sites zullen een cijfer of speciaal teken vragen.
                          Voor cijfers kan je speciale letters door een cijfer vervangen. bv een B=8 omdat ze op elkaar gelijken, of ik heb 3 kamera's dus f=3 (fotodirk=3).
                          Het kan dus voorkopen dat 2 diensten hetzelfde PW hebben omdat ze toevallig met diezelfde letter beginnen, maar dat is niet erg.

                          1 PW voor alles hetzelfde houden is ook gevaarlijk want men heeft al aangetoond dat de meeste mensen dat zo doen. Dus als een hacker je Hotmail PW weet te bemachtigen dan zal die dat ook proberen te gebruiken bij PayPal, Gmail....
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moeten jullie ook tientallen ....

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            geen probleem hier...heb er maar 1.
                            grt,bouk.
                            Ik ook. Om de zoveel tijd verander ik van paswoord. Maar dan ook op alle fora waar ik op zit.
                            Canon EOS 90D EFS 18-135

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moeten jullie ook tientallen ....

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              IE onthoudt ook paswoorden maar wat ben je ermee als je elders bent en eens van op een andere pc wil inloggen?
                              Of woor wie geen BU heeft en zijn schijf crasht ... cleane install een bye bye paswoorden.
                              Als het er te veel beginnen worden, die misschien toch best ergens bijhouden?
                              Elders? Ja juist.
                              Schijf die crasht? ok > image terug zetten.

                              Je kan ook een systeem opzetten en dit in het koppeke bewaren.
                              Zo doe ik het.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X