Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAMmen maar! (PC geheugen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Zomaar alles uit die MS-config gooien is trouwens niet verstandig. Als je weet waarvoor het dient is er geen probleem, maar anders. In die MS-config zitten ook de services, en daar zorg je best heel goed waar je mee bezig bent...
    Daar zitten geen services meer in. Het enige wat er bij mij van microsoft instaat is browserchoice.

    Hardware tools die erin staan zijn van: realtek (audio), catalyst (videokaart), usb 3.0 monitor en Kies van Samsung.

    Tot slot nog een paar software updaters.

    Comment


    • #17
      Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

      Net even proef op de som genomen met mijn Windows 7 en alles eruit gezwierd wat er nog instond.

      Ik krijg nu geen popup meer als ik mijn koptelefoon insteek of eruit haal, omdat die realtek software niet meer draait. Voor de rest werkt alles nog normaal.

      Comment


      • #18
        Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

        Nu weet ik niet welke software je gebruikt, maar met meer dan 3 Gb kom je toch alleen uit, voor meer snelheid bij dezelfde hardware, bij een 64 bits besturingssysteem.
        Dat kán natuurlijk Windows 7 zijn, maar als je niet afhankelijk bent van onder Windows draaiende applicaties, zou je eens naar Ubuntu Linux kunnen gaan kijken.

        O, ik zie dat je Windows 7 gebruikt.
        Gewoon die 2 oude geheugenreepjes erbij plaatsen.

        Rewaltek software is de software en driver voor je geluidskaart en/of netwerkkaart die op het moederbord zit.
        Dus gewoon weer installeren/laten opstarten.
        Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

        Comment


        • #19
          Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

          Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
          O, ik zie dat je Windows 7 gebruikt.
          Gewoon die 2 oude geheugenreepjes erbij plaatsen.

          Rewaltek software is de software en driver voor je geluidskaart en/of netwerkkaart die op het moederbord zit.
          Dus gewoon weer installeren/laten opstarten.
          Hij gebruikt een 32 bits versie van windows 7. Die latjes moeten er dus niet meer bij.

          En in msconfig zitten meestal niet echt drivers. Gewoon software. Mijn geluidskaart doet het gewoon. Alleen dat detectie ding niet. Ik kan het ook gewoon weer aanvinken.

          Comment


          • #20
            Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Hij gebruikt een 32 bits versie van windows 7. Die latjes moeten er dus niet meer bij.

            En in msconfig zitten meestal niet echt drivers. Gewoon software. Mijn geluidskaart doet het gewoon. Alleen dat detectie ding niet. Ik kan het ook gewoon weer aanvinken.
            Goed dan blijft overeind dat je meer dan 3 Gb allene gaat merken met een 64 bits besturingssysteem.
            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

            Comment


            • #21
              Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              De oude configuratie:
              - moederbord: Asus P5K-E S775 - P35/ICH9 PCI-E - SATA - Sound - GLAN -WIFI
              - processors: Intel Core 2 duo E6850 3.0 Ghz S775 FSB1333 4MB
              - RAM: in geheugenpoorten A1 en B1 elk 1 x 1024 MB DDR2 - PC800
              Hierop heb ik probleemloos Windows XP Pro gedraaid.

              Onlangs overgestapt naar Windows 7 (32 bit) en op aanraden van mijn PC dokter het geheugen verhoogd naar 2 x 2G (in poort A1 en B1).
              De prestatie-index in Windows 7 is gestegen van 5,5 naar 5,7.

              Of het sneller gaat, kan ik nu nog niet zeggen. 't Is nog maar net geïnstalleerd.

              Mijn vraag: heeft het zin de oude geheugenlatjes van 1G in de nog openstaande geheugenpoorten (A2 en B2) te steken?
              De antwoorden staan er al Jos
              De FSB-snelheid staat in relatie met RAM (-geheugen).
              Welk (nieuw?) geheugen heeft de pc-boer gebruikt?

              Een drastische snelheidsverhoging zie ik hier ook niet; dus van 32 bit naar 64.
              Als je dat toch wenst > SSD installeren.
              Last edited by theokus; 24 augustus 2011, 23:36.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                ... De FSB-snelheid staat in relatie met RAM (-geheugen).
                Welk (nieuw?) geheugen heeft de pc-boer gebruikt?. ...
                Deze doe-het-zelver heeft, na raadpleging van de handleiding van het moederbord (en enige raadgevingen van kenners), gekozen voor 2 x kingston KVR800D2N6/2G

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                ... Een drastische snelheidsverhoging zie ik hier ook niet; dus van 32 bit naar 64.
                Als je dat toch wenst > SSD installeren.
                Euh ... SSD zal voor een nieuwe configuratie zijn. Voorlopig ga ik hiermee nog een beetje verder tot ... het op m'n zenuwen begint te werken.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #23
                  Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Deze doe-het-zelver heeft, na raadpleging van de handleiding van het moederbord (en enige raadgevingen van kenners), gekozen voor 2 x kingston KVR800D2N6/2G



                  Euh ... SSD zal voor een nieuwe configuratie zijn. Voorlopig ga ik hiermee nog een beetje verder tot ... het op m'n zenuwen begint te werken.
                  Ik wist niet dat je last kon krijgen van zenuwen
                  Bekijk eens jouw moederbord en de cpu.
                  Elke P5K kan 1066 aan. (ipv. 800)

                  Zoek eens op de site van ASUS achter jouw bord.
                  Ik kan die (verdorie) niet vinden

                  32 bit <> 64 bit.
                  Ziet dit als een weg: 32 is een brede baan maar 64 is dus nog breder.
                  Laat dus meer data-verplaatsing toe.
                  Betekent niet direct winst in de snelheid.
                  Last edited by theokus; 25 augustus 2011, 00:31.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    ... Bekijk eens jouw moederbord en de cpu.
                    Elke P5K kan 1066 aan. (ipv. 800) ...
                    Dat had ik gelezen in de handleiding, maar dan moet je in de bios beginnen te veranderen, en dat gaat mij een beetje te ver. (Dan zouden deze nieuwe geheugenmodules ook compleet fout gekozen zijn. )

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    ... 32 bit <> 64 bit.
                    Ziet dit als een weg: 32 is een brede baan maar 64 is dus nog breder.
                    Laat dus meer data-verplaatsing toe.
                    Betekent niet direct winst in de snelheid.
                    Qua dataverkeer blijft het hier beperkt tot het uploaden van een foto, of het downloaden van een backup van onze website. Niks bijzonders.

                    Jij weet, beter als ik, dat dit een straatje zonder einde is.

                    Ik blijf met deze configuratie werken, tot een of ander vitaal component de geest geeft. Dan is het tijd voor nieuw denk- en zoekwerk.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #25
                      Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Dat had ik gelezen in de handleiding, maar dan moet je in de bios beginnen te veranderen, en dat gaat mij een beetje te ver. (Dan zouden deze nieuwe geheugenmodules ook compleet fout gekozen zijn. )



                      Qua dataverkeer blijft het hier beperkt tot het uploaden van een foto, of het downloaden van een backup van onze website. Niks bijzonders.

                      Jij weet, beter als ik, dat dit een straatje zonder einde is.

                      Ik blijf met deze configuratie werken, tot een of ander vitaal component de geest geeft. Dan is het tijd voor nieuw denk- en zoekwerk.
                      Kom voe voelee

                      Misschien met de nadruk op misschien:
                      SIW - System Information for Windows - Everything you ever wanted to know about your computer but were afraid to ask

                      SIW
                      Freeware
                      Kan je direct zien wat vlees er in de kuip van jouw pc zit
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

                        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        ... Wat betreft snelheid zou ik aanraden om te zoeken op performance tweaks voor windows. Persoonlijk zwier ik altijd alles uit de startup via "msconfig". Eventueel kan je je virusscanner laten staan, want die heb ik zelf niet. Al de andere brol kan geladen worden als je het nodig hebt. Je systeem zal een pak minder in het geheugen moeten laden bij het opstarten.
                        Mijn PC hou ik schoon met TuneUp Utilities. Via dat programma heb ik ook bepaald wat wél en níét moet opstarten.

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Die waarde van de prestatie-index moet je wel juist interpreteren.
                        Dat getalletje is gewoon de laagste waarde uit het lijstje van de verschillende waardes.
                        ...
                        Dat heb ik gedaan Pol.
                        De zwakste schakel was eerst het geheugen. Op dit moment is dat de harde schijf (score: 5,7). Daarna komen de processors (6,3) en dan pas de grafische kaart (6,8).

                        Voor "Jos Modaal" en de doorsnee BD-er zal dat wel voldoende zijn zeker?
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #27
                          Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

                          Windows 7 beheert het geheugen goed en optimaliseert die eens je die een paar weken in gebruik hebt, al wat niet gebruikt wordt haalt die ook uit het geheugen.

                          Alles uit die opstart gooien zal niet altijd echt zoveel uitmaken, ik heb nu net eens een test gedaan uit curiositeit en er 17 zaken uitgegooid ... maakt niet eens een seconde verschil in opstart.

                          Wat 32 of 64 bit alsook extra geheugen betreft ... eerst zien of je er wel nut aan hebt met uw pc-gebruik!
                          Gebruik eens de "Prestatiemeter" dat in Windows opgenomen is en laat die een tijdje registreren (niet een paar minuten maar een paar uur of dagen) ... als ge dan ziet dat ge altijd boven de 80% à 90% en vaak op 100% met iets bezig bent, dan kunt ge er beginnen aan denken dat het nuttig zou kunnen zijn om aanpassingen te doen.

                          Het meeste zit dikwijls in het bolleke.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            ... Misschien met de nadruk op misschien:
                            SIW - System Information for Windows - Everything you ever wanted to know about your computer but were afraid to ask

                            SIW
                            Freeware
                            Kan je direct zien wat vlees er in de kuip van jouw pc zit
                            Die freeware zegt o.a. dit:

                            Warning! Wrong values reported by BIOS
                            Maximum Capacity 2048 MBytes [Wrong value reported by BIOS]
                            Windows 7 herkent wel 4G geheugen.

                            Moet ik nu toch nog in de BIOS gaan prutsen?
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #29
                              Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Die freeware zegt o.a. dit:



                              Windows 7 herkent wel 4G geheugen.

                              Moet ik nu toch nog in de BIOS gaan prutsen?
                              Oei.... heb ik echt nog nooit gezien of gehad zolang ik SIW gebruik Jos.
                              Last edited by theokus; 25 augustus 2011, 04:08.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: RAMmen maar! (PC geheugen)

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Alles uit die opstart gooien zal niet altijd echt zoveel uitmaken, ik heb nu net eens een test gedaan uit curiositeit en er 17 zaken uitgegooid ... maakt niet eens een seconde verschil in opstart.
                                En het geheugen dat in gebruik is na het opstarten is ook niet verminderd???

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                                Die freeware zegt o.a. dit:
                                Windows 7 herkent wel 4G geheugen.

                                Moet ik nu toch nog in de BIOS gaan prutsen?
                                Normaal volstaat het in de bios te gaan en een save and exit te doen.

                                Comment

                                Working...
                                X