Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raar probleemmet de LOGITECH M705....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Raar probleemmet de LOGITECH M705....

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    .........

Het aan/uit knopje herzetten doe ik niet, evenmin als al mijn "standby"apparaten volledig uitschakelen.
    denk om het zgn sluipverbruik!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      denk om het zgn sluipverbruik!
      grt,bouk.
      Inderdaad, ik haal alles van de stroom wat ik niet gebruik, zeker als we de deur uitgaan, scheelt toch ruim 100 euro aan stroom op jaarbasis
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
        Inderdaad, ik haal alles van de stroom wat ik niet gebruik, zeker als we de deur uitgaan, scheelt toch ruim 100 euro aan stroom op jaarbasis
        en wat te denken van brandgevaar.( zeker TV)
        grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          100 dagen - stond toch in mijn update post?
          Glad over gelezen
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

"standby" is voor mij een vorm van gebruiksgemak.
            Dat sluipverbruik valt wel mee hoor, dat mag imho best wat kosten.

Ik rij met een Prius, maar mijn airco gebruik ik wel - ook al kost me dat een beetje meer benzine.

Een Tv technicus heeft me trouwens ooit eens gezegd dat het veel beter is om je toestellen in standby te zetten dan geregeld de on-off knop te gebruiken.
            Last edited by Alfa Centauri; 19 augustus 2011, 00:53.
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

en wat te denken van brandgevaar.( zeker TV)
              grt,bouk.
              De kans op brandgevaar van een tv in soft-uit modus (zoals de meeste tv's als je ze zelfs met de knop op het toestel af zet) is niet groter dan die van een klokradio of frigo.
              Een tv kent het grootste brandgevaar als die aan staat en dan hebben we het vooral over de oude crt's. Natuurlijk zijn er altijd slimmekes die hun tv afdekken tegen het stof als die uit staat ... moet ge natuurlijk nooit doen want dan sluit ge de verluchting af.
              Ge kunt toch moeilijk alles afzetten wat een risico inhoudt? Dat is gewoon alles wat op elektriciteit werkt en onder spanning staat (zelfs uit).
              Ge kunt er natuurlijk overal een schakelaar tussen zetten ... hopelijk eentje dan zonder slecht contact want die vonkjes kunnen brand veroorzaken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                De kans op brandgevaar van een tv in soft-uit modus (zoals de meeste tv's als je ze zelfs met de knop op het toestel af zet) is niet groter dan die van een klokradio of frigo.
                Een tv kent het grootste brandgevaar als die aan staat en dan hebben we het vooral over de oude crt's. Natuurlijk zijn er altijd slimmekes die hun tv afdekken tegen het stof als die uit staat ... moet ge natuurlijk nooit doen want dan sluit ge de verluchting af.
                Ge kunt toch moeilijk alles afzetten wat een risico inhoudt? Dat is gewoon alles wat op elektriciteit werkt en onder spanning staat (zelfs uit).
                Ge kunt er natuurlijk overal een schakelaar tussen zetten ... hopelijk eentje dan zonder slecht contact want die vonkjes kunnen brand veroorzaken.
                Ik zet gewoon alles uit met de KlikAan/KlikUit schakelaars makkelijker kan niet en elk risico is er eentje minder
                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                Cybershot Photo Website!

Comment

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

grt,bouk.

Comment

En dan ... in elk toestel waar een elco in zit (bijna allemaal) kan een knal ontstaan als deze stuk gaat ... en dat is helemaal niets bijzonder.
                    Dat is nog niet de hele tv dat ontploft en waardoor de helft van uw huis weg is.
                    Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                    Ik zet gewoon alles uit met de KlikAan/KlikUit schakelaars makkelijker kan niet en elk risico is er eentje minder
                    De meesten die zoiets doen is niet voor de veiligheid maar om een paar cent elektriciteit per jaar uit te winnen.
                    Een ex-collega had enkele jaren geleden ook zo'n multi-fiche met schakelaar gekocht ... op een avond kwam hij thuis en had hij niets meer buiten enkele zwartgeblakerde muren zonder dak op. Na onderzoek bleek een slecht contact in die contactdoos de oorzaak te zijn!
                    Elke schakelaar kan vonkjes maken en in omgeving van stof en tapijt voor de nodige gevolgen zorgen.
                    Dus veiliger? Niet altijd dus!
                    De schakelaar op het toestel zelf gebruiken wij ook altijd, nooit in stand-by met de afstandsbediening (voor de toestellen waar dit een verschil maakt) ... echter zelfs met de schakelaar op het toestel blijven veel moderne toestellen nog steeds onder spanning staan.
                    Last edited by VerSeg; 21 augustus 2011, 20:44.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      De schakelaar op het toestel zelf gebruiken wij ook altijd, nooit in stand-by met de afstandsbediening (voor de toestellen waar dit een verschil maakt) ... echter zelfs met de schakelaar op het toestel blijven veel moderne toestellen nog steeds onder spanning staan.
                      Niet meer dan normaal zolang je de stekker niet uittrekt.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Niet meer dan normaal zolang je de stekker niet uittrekt.
                        Ja ... maar vroeger ging de spanning tot aan die schakelaar en dan niet verder tot de printborden als die af stond, nu dus meestal wel.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Working...
                        X