Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GVD ik ben het kots beu

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GVD ik ben het kots beu

... je ingetypte tekst in wordt is weg.
    Schakel de automatische opslag in ?
    (Je kan zelf instellen om de hoeveel tijd )

grt

Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
      Schakel de automatische opslag in ?
      (Je kan zelf instellen om de hoeveel tijd )

grt

Jo(han)
      Ja inderaad en zeg als je die melding krijgt dat je nu niet opnieuw wilt opstarten of de update niet installeren als je met iets bezig bent.
      Bij Windows 7 is dat niet veel anders
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Klein voorbeeldje, je bent rustig aan het werken in word. De pc vraagt je vriendelijk of de beschikbare updates mogen geinstalleerd worden. Je klikt op ok en werkt verder in bvb een word document. Ondertussen staat er een kleine mededeling in je taakbalk dat je pc binnen 10 minuten gaat herstarten. Als je deze dus niet gezien heb je het zitten he pc herstart en je ingetypte tekst in word is weg.

Dat bedoel ik dus met een eigen leven. Je kan inderdaad op die melding klikken en herstarten tot max 4 u uitstellen maar als je deze niet hebt gezien heb je het zitten.
        Je kan je PC beter ZELF onder controle houden. Doe updates als het JOU past en niet automatisch dan heb je al die onzin niet.
        Eerste werk bij gelijk welke install hier is alle automatische dingen afzetten behalve update antivirus.
        Windows updates voer ik eerst uit op de laptop (manuele selectie van de onderdelen die ik wil updaten, afvinken wat niet van toepassing is, o.a. office) hou in het oog hoe die verlopen en doe daarna de updates op de desktop.

Veel mensen vergeten nogal eens dat een computer moet doen wat jij wil en niet wat de makers van software vinden dat die moet doen. Settings zijn er niet voor niets.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Snap de titel van dit topic nog altijd niet als ik zie dat alles waarover TS zich mateloos ergert perfect en probleemloos onder controle te houden is door "iemand die met een PC kan werken".
          Beveiligingswaarschuwingen, "automatische updates",... allemaal naar eigen keus en smaak in te stellen.
          Ik denk dat we er niet méér moeten achter zoeken dan wat TS ergens zegt: "Ik ben die Vista gewoon beu"...
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
            perfect en probleemloos onder controle te houden is door "iemand die met een PC kan werken"
            Dat is een beetje de essentie van PC's hé... Tegen dat Jan Modaal ( en daar ben ik zéker bij ) door al het gedoe is, door al de beveiligingen en instellingen en bijkomende **** heeft em op het einde van de dag NIETS gedaan , maar dan zal het wel werken.. Morgen natuurlijk ?nieuwe dag, nieuwe updates, nieuwe fire/virus/spyware/update/change/en andere downloads, ah...fotookes bewerken ? misschien 't eind van de week dan ... pfff

Comment

Nagel op de kop tommmm! Niet altijd simpel voor Jan Modaal (en zelfs voor Jan-Minder-Modaal)!
              Ik begrijp de ergernis (maar niet de woede) van TS, maar als ik er niet aan uit geraak start ik geen topic met een vloek in de titel maar zoek ik een ANTWOORD op mijn VRAGEN.
              Ik denk dat men met een "normale" topic titel en vraagstelling meer en betere reacties zou krijgen (zie trouwens hoger bij enkele reacties).
              En denken dat (zie openingsbericht) Win7 soelaas zal brengen... ik denk het niet want die doet zowat hetzelfde als Vista op het gebied van (instelbare) beveilgingswaarschuwingen.
              Maar het doet er eigenlijk niet meer toe want het probleem is al lang opgelost .
              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
              Oók wandelen met GPS?

Comment

Zonder rekening te houden met onze kennis van Vista en alle trammelant daarrond,
                kan ik alleen maar vaststellen dat Vista géén succes is geworden
                Anders zou Windows 7 nog voor geen meter verkocht zijn.

Voor werk en spel kan je qua pc niets beter hebben.
                Zelfs XP Pro doet het nog goed.

Vorige week heb ik nog Windows 98 SE geïnstalleerd op een ouder pc van mij.
                Totaal geen problemen ondervonden in gebruik, drivers enz. enz.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Dat virus is vanzelf ontstaan?
                  En dat virus is op de PC gekomen dankzij ... ?
                  Weet ik het begot; je moet aan de TS vragen op welke websites hij allemaal rondneust
                  en welke e-mails hij allemaal binnen laat en niet aan mij.
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Wees gerust er staan geen beestjes op de pc.
                    Ik ben van een commodore 64 overgegaan naar pc, ik heb alles zien voorbijkomen vanaf dos 5.0. naar windows 3.0 3.11 enz...Gisteren was ik het gewoon even beu, ik koop een nieuwe nas en internet explorer begint van zijn neus te maken dat de pagina niet veilig is. Maar goed dat hebben we dan opgelost door dat certificaat te installeren.

mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Weet ik het begot; je moet aan de TS vragen op welke websites hij allemaal rondneust
                      en welke e-mails hij allemaal binnen laat en niet aan mij.
                      ???? rare reactie

Jij bent begonnen over een virus, niet TS, niet iemand anders.

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Doet ie wel wanneer je met een virus geconfronteerd wordt...

Comment

Heb je geen interesse in Linux?

Comment

Linux is niet slecht, maar probleem is dat je zelfs nog meer moet instellen en je weer terug mag grijpen naar die console-toestanden...
                          Dat laatste is zeker in linux zeer krachtig, maar niet bijster gebruiksvriendelijk.

De meest windows gerichte distributie is Mint, dus als je wil proberen kan je altijd daar eens mee starten. Ik gebruik linux onder virtualbox, omdat ik geen bootloaders meer wil gebruiken, maar er bestaan ook (trage) live CD's...

Maar of je linux gemakkelijker gaat vinden dan windows of OS X is zeer de vraag...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Wat Mir schreef 'Ik erger me er gewoon aan dat windows zijn eigen leven gaat leven' was voor mij jaren geleden de reden dat ik met Linux ben gaan werken.
                            Vandaar mijn suggestie.

Linux niet slecht?
                            Ik denk dat je niet in termen van goed of slecht moet denken wanneer je Linux vergelijkt met Windows of een ander OS.
                            Gewoon anders, met voor- en nadelen.

Je hoeft toch niet met een Linux-distro te beginnen die veel op windows lijkt?
                            Dan heb je dezelfde nadelen die windows kent, het 'eigen leven leiden'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Je hoeft toch niet met een Linux-distro te beginnen die veel op windows lijkt?
                              Dan heb je dezelfde nadelen die windows kent, het 'eigen leven leiden'.
                              Die overdaad van linux-distro's is volgens mij 1 van de redenen dat linux niet doorbreekt : er zijn er gewoon veel te veel. Voor een starter wordt meestal Ubuntu aangeraden, persoonlijk zou ik Mint aanraden aan een starter.
                              Het lijkt qua interface redelijk op windows, maar het is uiteraard geen windows. Ik zie dus ook geen reden, waarom Mint "z'n eigen leven zou moeten leiden".

Je hebt uiteraard ook Fedora, die nu met de nieuwe Gnome 3 interface langs geen kanten op windows, of gelijk welk ander besturingssysteem lijkt.

Je kan je keuze maar doen, hé : hier is al een goed begin .
                              Groeten,

Polleke

Comment

Veel gezaag over internet explorer feature en ineens komen we bij linux uit, vreemd topic. Het probleem is toch opgelost met dat certificaat? Een andere browser die wat toleranter is, kan ook een oplossing zijn. Direct alle veiligheid van windows overboord gooien door UAC uit te schakelen is niet echt een goed idee.

Comment

Working...
                                X