Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VHS recorder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: VHS recorder

    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
    Vanaf woensdag in de Aldi.
    Wel niet goedkoop. Enfin, als je ziet wat winkels durven vragen om je vhs banden op DVD te zetten, heb je je aankoopprijs na 3 banden al uit...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #17
      Re: VHS recorder

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Kan goed zijn dat we dan dezelfde hadden, Theo.
      Ik had een van de allereerste modellen; iets met een "30" in het serienummer dacht ik...

      Jaren daarna vernam ik toevallig van een college dat ze nog een oude Betamax op de zolder had staan; heb hem toen overgenomen voor 1000 frank en een fles wijn dacht ik.

      Ikke blij, want mijn mooiste films staan op Betamax.
      Is nog een mooi toestel ook en niet zo'n "zwarte nest" van tegenwoordig, alsof ze maar één kleur kennen: zwart.

      En beter beeld dan VHS.
      Ik kocht toen vijf banden voor 1000 frank.
      Kon eens vragen bij VBD of zie die nog kunnen repareren
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: VHS recorder

        Ik geloof dat mijn eerste Sony Betamax 35.000 bfr. heeft gekost ( en de normale winkelprijs was iets van een 40.000 ...maar onze pa had relaties )

        Waren goede toestelletjes destijds hoor - toen kon een mens daar nog voor in bewondering staan.
        Ik had toen nooit kunnen denken dat ze een telesefie 3 cm dun konden maken... laat staan een tabletje zoals de iPad. Dat was toch iets uit Star Trek
        Star Trek, och ja, dat kennen ze nu ook al niet meer....
        ( Je wordt ouder papa ... )
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #19
          Re: VHS recorder

          Ha ja, ik had wel ne grijze, maar de donkerrode vond ik wel de mooiste, ik geloof dat ze ook in blauw bestonden...

          Ik was er de put van in, toen hij de geest gaf. ( Is uiteindelijk wel lang meegegaan hoor )

          Die van die collega was een Sanyo - toch een iets mindere kwaliteit, maar ik was al blij dat mijn banden niet verloren waren.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #20
            Re: VHS recorder

            als ik nog niet te laat ben met de info

            hier dus: http://www.robberechtsnv.be/

            al waar klank of beeld uit komt heb ik daar aangeschaft. Prima service, maar niet de goedkoopste.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • #21
              Re: VHS recorder

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Ik geloof dat mijn eerste Sony Betamax 35.000 bfr. heeft gekost ( en de normale winkelprijs was iets van een 40.000 ...maar onze pa had relaties )

              Waren goede toestelletjes destijds hoor - toen kon een mens daar nog voor in bewondering staan.
              Onze eerste VCR was een Philips met het Video 2000 systeem : zoals Betamax technisch beter dan VHS én met tapes die je kon draaien net als een audiocassette ; dit betekende tot 8 uur op één tape (zonder slow play). De VCR zelf was gebouwd als een tank (en zag er zo uit ook ). In de videotheken kon je films huren in het formaat van je keuze. Jammer genoeg heeft dit niet lang geduurd en is VCC2000 even snel als Betamax van de markt verdwenen (betamax werd nog professioneel gebruikt, denk ik).
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #22
                Re: VHS recorder

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Onze eerste VCR was een Philips met het Video 2000 systeem : zoals Betamax technisch beter dan VHS én met tapes die je kon draaien net als een audiocassette ; dit betekende tot 8 uur op één tape (zonder slow play). De VCR zelf was gebouwd als een tank (en zag er zo uit ook ). In de videotheken kon je films huren in het formaat van je keuze. Jammer genoeg heeft dit niet lang geduurd en is VCC2000 even snel als Betamax van de markt verdwenen (betamax werd nog professioneel gebruikt, denk ik).
                Met kerst 1981 had ik mij ook zo een aangeschaft . Wat een gewicht dat dat ding had
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment

                Working...
                X