Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een NAS maar welke schijf moet er in?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik wil een NAS maar welke schijf moet er in?

    Vandaag op ibood een nas in de aanbieding echter maar met 2 schijven van 500Gb erin.
    Ik twijfel tussen deze nas of een Synology DS211 is wel een stuk duurder.

    Los daarvan welke schijven zou ik hiervoor gebruiken? Ik dacht aan WESTERN DIGITAL Harde schijf Caviar Green - 2 TB - 64 MB - SATA (WD20EARS) staat momenteel in promotie voor 60 euro per stuk.

    Ik heb totaal geen ervaring met een NAS dus alle info is welkom.

    De nas gaat dienen als backup voor mijn foto's muziek en films. Ook zal ik er via mijn media center (mac mini) media file's van af spelen. Zou dan ook mijn blu-rays er willen op zetten. (deze lopen steeds vast op mijn samsung blu-ray speler )

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Ik wil een NAS maar welke schijf moet er in?

    hier staat een netgear readynas duo!

    't is geen hoogvlieger! is ook maar voor thuisgebruik, dusja zo duur moet die ook niet zijn.

    500 gb is rap vol, da weet je waarschijnlijk ook wel.
    maar hier zitten er nu ook 2 2TB schijven in en dan merk je dat de nas nog trager wordt, met meerdere personen tegelijk is nu wel een ramp bij momenten.

    mss een leuke link: klikkie (zelf te laat gevonden)

    op de nas zelf zou ik niet besparen, snelheid van't bakske zit en vaak in de ingebouwde processor en geheugen.

    best op de site kijken van fabrikant welke schijven ondersteunt worden, maar normaal gaat iedere schijf erin
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Ik wil een NAS maar welke schijf moet er in?

      Op die van netgear (ibood aanbieding) zit een •Processor: 1.8 GHz Intel® Atom™ single-core

      op die synology DS211 een Intel Atom 1.6 GHz