Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nordic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nordic

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Laten we van de nood een deugd maken en een hype creeëren rond het akkefie in Oslo.
    In deze vakantietijd/komkommertijd een welkom iets.
    Terwijl er elders mensen bij bosjes sterven vanwege honger, ziekte, etc. gaan we met z'n allen ach en wee kermen voor het handjevol in Oslo.
    Niet dat ik het niet erg vind hoor maar de verhoudingen zijn soms wel een beetje zoek.

Dus, hypen dat leed!!
    Geen beter vermaak dan leedvermaak en je kunt je er bovendien zo nobel bij voelen om je medeleven te betuigen.
    Hoera, een nieuwe aanleiding om mijn ego op te poetsen!
    In diezelfde gedachtengang hoef je dan ook geen medeleven te tonen met een sterfgeval binnen je eigen familie, want de verhouding blijft hoe dan ook volledig zoek.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      In diezelfde gedachtengang hoef je dan ook geen medeleven te tonen met een sterfgeval binnen je eigen familie, want de verhouding blijft hoe dan ook volledig zoek.
      Daar gaat die vergelijking totaal niet op. Familie zijn mensen die je per definitie kent en al lang kent. Of in het minst ken je mensen goed die deze mensen kenden.

Ik blijf het ook absurd vinden om bijvoorbeeld hier je "medeleven te betuigen aan de familie" over iets waar je zelf geen banden bij hebt. Het is alsof dat je denkt dat je de enige bent die het erg vindt of medeleven heeft en dat je het daarom maar eens gaat online zetten ergens en duidelijk gaat tonen. Of alsof je denkt dat mensen die wél iets hebben aan het medeleven, namelijk de naaste familie bijvoorbeeld, daadwerkelijk gaan kijken op internationale fora, of nog beter, op facebook, hoeveel fans er al zijn bij op de facebookpagina "Steunbetuiging voor de slachtoffers van de dubbele aanslag in Noorwegen". Dus waarom dan?

Dit is gewoon medeleven consumeren. Medeleven wordt een muisklik. Hop, ik wordt fan van die pagina en ik ga weer verder naar de Tour kijken of nog wat verder surfen op het internet en volgende week is het al oud nieuws.

En dan begin ik nog niet over de honderdduizenden onnodige en te voorkomen doden dagelijks. Die zijn al jaren oud nieuws, nog voor ze doodvallen. Maar daar is minder aandacht voor en dus daar kan/wil de modale mensen minder "medeleven" voor tonen. Geen hot-topic. In tegenstelling tot een wielrenner of een voetballer die een stom ongeluk meemaakt.

Nee, over de problematiek praten met mensen rond jou, praten met je eventuele kinderen, artikels lezen.... gewoon nadenken... getuigt van veel meer respect voor de slachtoffers en hun familie en brengt veel meer op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        En dan komt er een tsunami of nu een gebeurtenis in Noorwegen.
        Dat heeft dan alle aandacht en massaal kermen we ach en wee.
        Terwijl het in het niet valt bij het leed wat dag in, dag uit geleden wordt elders op deze planeet.

Relativeren misschien.
        Ik vind het alleen niet goed dat zo'n gebeurtenis (vaak) aangegrepen wordt voor een hype en het poetsen van het ego.
        (huichelarij)
        Toch is het goed dat zo'n gebeurtenis (met of zonder huichelarij) veel aandacht krijgt. Hopelijk gaan enkelen beseffen hoe gevaarlijk haat is.
        Dat zijn dingen die je ergens (hopelijk) zelf in de hand hebt - in tegenstelling tot aardbevingen, tsunami's of catastrofale droogtes.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
          ........... Hopelijk gaan enkelen beseffen hoe gevaarlijk haat is.
          ...
          maar niet verwarren met een andere mening of gedachtengang!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
          X