Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nordic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nordic

Mijn medeleven aan de Noorse mensen met hun "9-11". Weer teveel mensen die niet hadden moeten sterven .

Re: Nordic

Laten we van de nood een deugd maken en een hype creeëren rond het akkefie in Oslo.
    In deze vakantietijd/komkommertijd een welkom iets.
    Terwijl er elders mensen bij bosjes sterven vanwege honger, ziekte, etc. gaan we met z'n allen ach en wee kermen voor het handjevol in Oslo.
    Niet dat ik het niet erg vind hoor maar de verhoudingen zijn soms wel een beetje zoek.

Dus, hypen dat leed!!
    Geen beter vermaak dan leedvermaak en je kunt je er bovendien zo nobel bij voelen om je medeleven te betuigen.
    Hoera, een nieuwe aanleiding om mijn ego op te poetsen!

Comment

P.s.

Kan ik al ergens geld storten voor die arme Noren?

Comment

Tja, blijkbaar heb je geen vrienden die wonen in Oslo.
        Ja, in de Hoorn van Afrika is het situatie erger, véél erger, maar om dit Noorse leed nu te gaan minimaliseren getuigt van weinig, sorry GEEN, tact en voeling met de werkelijkheid.

PS: storten voor de mensen van Somalië kan je hier doen.
        Je lijf aanbieden voor Somalië kan je dan hier.

Comment

Als je de krant openslaat zie je veel berichten van gebeurtenissen waar 10 of meer mensen zijn overleden.
          Maar vaak is dat de ver-van-mijn-bed-show en heel veel staat al niet eens in de krant.
          Het is de gewoonste zaak van de wereld geworden.

En dan komt er een tsunami of nu een gebeurtenis in Noorwegen.
          Dat heeft dan alle aandacht en massaal kermen we ach en wee.
          Terwijl het in het niet valt bij het leed wat dag in, dag uit geleden wordt elders op deze planeet.

Geen voeling met de werkelijkheid?
          Zal wel meevallen zeker?
          Relativeren misschien.
          Het is namelijk niet zo dat het me niets doet.
          Ik vind het alleen niet goed dat zo'n gebeurtenis (vaak) aangegrepen wordt voor een hype en het poetsen van het ego.
          (huichelarij)

Comment

Gelukkig heb ik geen ego hoog te houden (vind ik toch van mezelf), ik reis beroepsmatig deze aardkl00t rond en heb in heel veel landen kenissen en soms zelfs vrienden, misschien daarom dat ik wat eomtioneler" reageer zoals je aangeeft (en gelukkig heb ik nog emoties).
            Na het werk met eigen ogen "on the ground" gezien te hebben in landen als Malawi of Zambia bv. van organistaties zoals AzG en het Rode Kruis kunnen deze jaarlijks op hulp van me rekenen.
            Ik ben me ook bewust dat het Amerikaanse 9-11 nu bijna 10 jaar geleden een rimpel was op het dagelijkse sterftecijfer door ondervoeding, het niet hebben van gezondheidszorg, bescherming tegen muggen om ziektes als alaria of engue tegen te gaan, ... net zoals de tsunami in indonesië en Thailand, nu recentelijk het drama in Japan of dichter bij huis de steekpartij door Kim De Gelder maar het menselijke drama in elk van deze gevallen is niet iets om ongevoelig voor te blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Kan ik al ergens geld storten voor die arme Noren?
              Jaja : 330-013....-..
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

er zijn ondertussen al 87 doden en de dader zou geen bindingen hebben met welke islamitische terreurbeweging dan ook. Dit is nog maar eens een kwakkel die de lucht ingestuurd werd. Desalniettemin is het een verschrikkelijk iets wat er gebeurd is.....
                Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                  er zijn ondertussen al 87 doden en de dader zou geen bindingen hebben met welke islamitische terreurbeweging dan ook. Dit is nog maar eens een kwakkel die de lucht ingestuurd werd. Desalniettemin is het een verschrikkelijk iets wat er gebeurd is.....
                  Integendeel, want volgens De Standaard Online:
                  "Uit wat de verdachte op het internet had gepost, kan worden afgeleid 'dat hij bepaalde politieke trekken heeft die naar rechts en tegen de islam neigen, maar het is te vroeg om te zeggen dat dit een motief was voor zijn daad', zei politiecommissaris Sveinung Sponheim op de openbare omroep NRK."
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Jaja : 330-013....-..
                    die is goed! zal de mijne ook sturen in pm! ge weet nooit

wel erg wat er gebeurt!
                    sterkte daar
                    Last edited by david_ve; 23 juli 2011, 10:07.
                    nikon stuff

Comment

Voor de zoveelste maal, zien we wat er met extremisme kan gebeuren, en het hoeft zeker niet altijd in verband te worden gebracht met de ISLAM.
                      Niet vergeten dat er in ons land ook een groot aantal mensen hun stem uitbrengen op partijen met extreme standpunten !!!!!!!!, waarmede ik niet wil zeggen dat dit moet leiden tot gebeurtenissen zoals er zich nu weer een voordoet in Noorwegen.
                      Maar toch, wanneer men vele zaadjes zaait, en deze altijd maar van de juiste mest blijft voorzien, kan er altijd eentje uitgroeien tot een reuzenplant, eentje die volledig ontspoort.
                      Met dit gezegd zijnde, wil ik ook mijn steun betuigen met alle getroffen families in Noorwegen, en hoop dit nooit te moeten meemaken.

Jan

Comment

Hoe erg dit gegeven ook is, maar gezien de richting waar deze topic naar toe dreigt te gaan, te weten: maatschappelijke discussies, vraag ik de moderator de nodige interventie(s) te nemen.
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                          Hoe erg dit gegeven ook is, maar gezien de richting waar deze topic naar toe dreigt te gaan, te weten: maatschappelijke discussies, vraag ik de moderator de nodige interventie(s) te nemen.
                          Tot hier toe blijft het toch vooral bij het tonen van medeleven, maar niets belet u het uitroepteken te gebruiken als het u niet bevalt.

In elk geval veel sterkte voor alle mensen daar!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ik zie nog niet direct een reden om dit topic nu al te sluiten, afwachten of die reden dus nog komt of niet ....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                              Voor de zoveelste maal, zien we wat er met extremisme kan gebeuren, en het hoeft zeker niet altijd in verband te worden gebracht met de ISLAM.
                              Niet vergeten dat er in ons land ook een groot aantal mensen hun stem uitbrengen op partijen met extreme standpunten !!!!!!!!, waarmede ik niet wil zeggen dat dit moet leiden tot gebeurtenissen zoals er zich nu weer een voordoet in Noorwegen.
                              Maar toch, wanneer men vele zaadjes zaait, en deze altijd maar van de juiste mest blijft voorzien, kan er altijd eentje uitgroeien tot een reuzenplant, eentje die volledig ontspoort.
                              Met dit gezegd zijnde, wil ik ook mijn steun betuigen met alle getroffen families in Noorwegen, en hoop dit nooit te moeten meemaken.

Jan
                              En gelijk heb je !
                              https://ggpics.be/

Comment

Working...
                              X