Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BIV op basis van CO2 uitstoot!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: BIV op basis van CO2 uitstoot!

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Mensen met vier kinderen lopen nogal veel rond ja
    Wie heeft er nog vier kinderen vandaag de dag?
    Nieuw samengestelde gezinnen, zo zijn er genoeg.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      2400cc met 86PK onder de motorkap.

@ foto4fun; 'k snap wat jij bedoeld maar €585,34 per jaar voor een 22 jaar oud krel??

er ZWAAR over volgens mijn bescheiden mening...
      Het heeft niks met leeftijd te maken maar met je fiscale pk. Die wordt berekent op je cilinderinhoud(cc) of van de maximaal toegelaten massa van het voertuig.
      ------cc------------Fiscale PK------------VB------------Opcentiemen------------VB benzine+opc.
      2351 >2550------------13--------------€446,04-------------€44,60-----------------------€490,64(te betalen)
      VERKEERBELASTING (VB) - van toepassing van 1.07.2005 tot 30.06.2006
      Wanneer heeft de leeftijd wel een rol dat is bij BIV.
      http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=309(opgelet is niet up-to-date.)
      Kom alles te weten over belasting op inverkeerstelling. Informatie over BIV op nieuwe en tweedehandswagens. (c) Autogids

Btw kirsten_dl ik snap niet waarom zo reageert omdat je veel VB moet betalen? ik klaag niet met mijn 2l had ook een diesel 1.6 en daar was de VB bijna zo duur als mijn 2L dan pas klaag je.
      ----
      Bereken de Ecoscore
      Last edited by foto4fun; 19 juli 2011, 12:58.
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Hoe men het ook draait en keert, in mijn ogen is het gewoon zakkenvullerij voor de staat!!!
        De gewoone werkmens kl. langs alle kanten.
        Ze willen de wagen van de straten weg, dus op die manier proberen ze het gewoon voor sommigen onbetaalbaar te maken zodat er mensen zijn die het niet meer kunnen betalen en geen wagen meer kunnen aanschaffen.
        De politiekers hebben er zelf geen last van want waarschijnlijk hoeven ze het zelf niet uit eigen zak te batelen.
        En als ze het toch zo overdreven duur willen maken he, dat ze eens zorgen dat de wegen er overal eens goed bij liggen. we betalen wel taxen enz... maar de wegen zijn op vele plaatsen alles behalve goed!
        Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
          Deze nieuwe regeling is gewoonweg pervers punt. Het enige dat dit gaat teweegbrengen is
          A. een hele hoop mensen die hun oude auto niet verkocht krijgen en
          B. een grote groep mensen die gewoon geen auto meer kan betalen (en neen openbaar vervoer is geen serieus alternatief)

In ieder geval gaan mensen niet minder gaan rijden. Dat is gewoon onrealistisch om dit te verwachten.
          Gisteren op het nieuws gehoord dat de mensen minder gereden hebben (minder km/kop). De belangrijkste reden zou de sterk gestegen brandstofprijs zijn.
          Hoe je de zaak ook bekijkt : als autorijden niet wordt ontmoedigd, staan we binnenkort overal constant in een file. Hoe los je dat dan op?
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
            Ja want alle zelfstandigen zijn zwartwerkers en rijden met dikke auto's. Niet dus. Ondernemers worden al zo onvoorstelbaar veel afgeperst door de overheid dus laat ons aub iets. Aftrekbaarheid van auto bepaalt men trouwens al op basis van CO2...
            Frituuruitbater 1 rijdt hier met een Touareg, frituuruitbater 2 rijdt ook met een Touareg, frituuruitbater 3 met een Q7, uibater van taverne 1 met een RAM, uitbater taverne 2 met een Cayenne, uitbater schoenwinkel met een Q7, consultant met een Range Rover Sport, ...
            En zeggen dat geen enkele de auto gebruikt voor leveringen, enkel nodig om onkosten te hebben. Maar ze worden nu nog eens bevoordeeld.
            Waarom moeten ze allemaal zo een milieu-onvriendelijke wagens hebben als ze met een dure BMW Efficient Dynamics ook onkosten kunnen hebben maar wel milieuvriendelijk?
            Juist, omdat het ander meer show is en de nek primeert op het hoofd!
            Dat een marktkramer een dikke jeep nodig heeft om zijn kot te slepen is best verantwoord maar om gewoon voor uw deur te zetten en naar uw frituur te rijden aan de kerk is toch wat overdreven. SUV's genoeg die wel zuiniger zijn maar ja, dat heeft een ander ook.
            Zo een plakkerke V8 of 8000cc vanachter is chic natuurlijk.
            Maar dan wel klagen dat ze veel kosten hebben.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
              Hoe je de zaak ook bekijkt : als autorijden niet wordt ontmoedigd, staan we binnenkort overal constant in een file. Hoe los je dat dan op?
              Zoals ze bezig zijn ... maak het onmogelijk voor de werkende mens om nog een auto te kopen en laat enkel de rijken nog bollen.
              Zo keren we 100 jaar terug in de tijd.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Gisteren op het nieuws gehoord dat de mensen minder gereden hebben (minder km/kop). De belangrijkste reden zou de sterk gestegen brandstofprijs zijn.
                Vind jij dat nog normaal met de brandstofprijzen??? ik niet hoor

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Zoals ze bezig zijn ... maak het onmogelijk voor de werkende mens om nog een auto te kopen en laat enkel de rijken nog bollen.
                Zo keren we 100 jaar terug in de tijd.
                Zoals ze nu bezig zijn, en dan bedoel ik wel met alles dan word het inderdaad terug zoals 100jaar geleden
                Ik ben arm, jij bent rijk
                de armen horen er niet bij, de rijken horen erbij.
                Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

Ik heb het ook gelezen ja, een echt bewijs is er niet dat de brandstofprijs de echte reden is maar goed. Zoals je kan zien is het verschil niet enorm en staan we nog altijd in de file ondanks de obscene brandstofprijs. Voeg daar aan toe dat een zéér groot deel van de werkende bevolking die elke dag naar een grootstad gaat voor het werk een tankkaart heeft, dus de prijs van brandstof is irrelevant voor deze mensen. En ze gaan dus niet minder rijden.

Wat wel een structurele verbetering kan zijn is iets zeer eenvoudig: werkgevers VERPLICHTEN om hun personeel aan thuiswerk te laten doen voor alle jobs waarbij dit mogelijk is. De meeste werkgevers zijn daar te bang voor wat compleet belachelijk is. Geef de mensen werk en laat ze thuis afwerken. Als het werk af is, is het af. Waar of hoe dat ze werken is irrelevant. Er is een onvoorstelbare hoeveelheid mensen die verplicht is om elke dag naar hun werk te rijden om daar op een bureau te zitten. Vergaderingen kunnen makkelijk via teleconferentie gebeuren en email werkt even goed thuis als op je bureau.

Als men dit doet ga je denk ik een ENORME daling van het verkeer zien. Veel meer dan de mensen straffen omdat ze naar hun werk moeten rijden. Het idee van dicht bij huis werken is voor velen een utopie. Zo werkt het nu eenmaal niet. Mensen hebben vaak niet de keuze en moeten wel naar grootsteden rijden.

En het zou niet alleen het fileprobleem enorm verlichten het zou ook de levenskwaliteit van de mensen bevorderen. Meer tijd voor kind en gezin etc.
                  Bedrijven kunnen er ook uit winnen: hun personeel geen auto meer geven maar hun internet thuis betalen bijvoorbeeld. Dat zou enorm veel kosten besparen voor veel bedrijven die zich nu al te pletter betalen aan de overheid.

Frituuruitbater 1 rijdt hier met een Touareg, frituuruitbater 2 rijdt ook met een Touareg, frituuruitbater 3 met een Q7, uibater van taverne 1 met een RAM, uitbater taverne 2 met een Cayenne, uitbater schoenwinkel met een Q7, consultant met een Range Rover Sport, ...
                  En zeggen dat geen enkele de auto gebruikt voor leveringen, enkel nodig om onkosten te hebben. Maar ze worden nu nog eens bevoordeeld.
                  Waarom moeten ze allemaal zo een milieu-onvriendelijke wagens hebben als ze met een dure BMW Efficient Dynamics ook onkosten kunnen hebben maar wel milieuvriendelijk?
                  Juist, omdat het ander meer show is en de nek primeert op het hoofd!
                  Dat een marktkramer een dikke jeep nodig heeft om zijn kot te slepen is best verantwoord maar om gewoon voor uw deur te zetten en naar uw frituur te rijden aan de kerk is toch wat overdreven. SUV's genoeg die wel zuiniger zijn maar ja, dat heeft een ander ook.
                  Zo een plakkerke V8 of 8000cc vanachter is chic natuurlijk.
                  Maar dan wel klagen dat ze veel kosten hebben.
                  Dat heeft te maken met het soort mens die zijn of haar (al dan niet echte) rijkdom wilt tonen en dat is niet omdat ze zelfstandige zijn. Ik ben ook zelfstandige en zou nooit een jeep kopen maar dat omdat ik het A. omdat ze voor mij allemaal lelijk zijn en B. omdat ik een grote autofreak ben, ik koop auto's die leuk en goed rijden. Geen enkele jeep rijd echt goed in vergelijking met een gewone auto. En plus, een break daar kan evenveel in.
                  Voor het geld van de gemiddelde luxe SUV kan je veeeeel leukere auto's kopen.
                  mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    woooeeeehahahahhah hhahahahahahahaaaaaa haahhaaahahahaaahahahaahahahahahahaaaaaa

onvoorstelbaar, in een land waar een bedrijf volledig legaal 0.0008% belastingen betaalde.Sinds Lehman instortte heb ik nog geen enkele maatregel gezien die niet 100% in het voordeel van de ondernemers is. België is gewoon een belastingsparadijs voor het grootkapitaal.

Ik wil gerust toegeven dat het voor kleinere ondernemers veel moeilijker is om van al die fiscale cadeaus te genieten dan voor grote holdings, maar ondernemers die afgeperst worden... Waar haal je het? Al lang geen loontrekkende meer geweest zeker?
                    De geest van je betoog kan ik volgen maar uw argument van "het illustere bedrijf" dat vorig jaar slechts 0.00008% belastingen betaalde slaat kompleet nergens op, maar dat is uiteraard gebaseerd op de berekeningen van de linkse/groene 'financiele experts' in het parlement..
                    dat illustere bedrijf heeft immers wél de volledige pot aan belastingen betaald via zijn dochterondernemingen die hun resterende winsten doorsluizden naar het moederbedrijf. En daar geldt inderdaad een belastingsaftrek op... uiteraard.. 't zou maar erg zijn mocht dat nógmaals volle bak belast zijn geweest. Maar wanneer dergelijke 'politici' (en ik hanteer de term met veel vrijheid hier) zich effe in een fiscale discussie gaan mengen en ineens het nationale nieuws halen met hun kwakkels en dan nog niet eens het fatsoen hebben om dat recht te trekken of juist weer te geven in de pers, dan vind ik dat heel triestig. Maar ja..
                    equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Ten andere, mijn loon en auto zitten niet in de kostprijs van onze producten, ik wordt van de winst betaald.
                      Ah, een econoom aan het woord... Als die winst niet zit in de prijs van de producten, waar komt die dan wel vandaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                        De geest van je betoog kan ik volgen maar uw argument van "het illustere bedrijf" dat vorig jaar slechts 0.00008% belastingen betaalde slaat kompleet nergens op, maar dat is uiteraard gebaseerd op de berekeningen van de linkse/groene 'financiele experts' in het parlement..
                        Dat gaat om Arcelor Mittal, heeft in alle kranten gestaan. In dat zelfde artikel stond dat Electrabel een 1.25% betaalde. Reynders' betoog is natuurlijk dat er 30enzoveel procent op de fiscale winst is gemaakt. Dat zegt hij nadat hij zelf alle constructies mogelijk gemaakt heeft om het verschil tussen de boekhoudkundige en fiscale winst te maximaliseren. Daar is geen links of rechts voor nodig, dat zijn feiten.

Over die BIV weet ik niet of het veel uitmaakt om de belasting niet meer te berekenen op het vermogen van de wagen maar op wat nodig is om dat vermogen op te wekken. Je blijft meer betalen voor een grote dan voor een kleintje. Als je je tot de tweedehandsmarkt wendt en auto's met oudere technologie koopt betaal je wel meer voor je pk's. Koop je een hybride dan krijg je pk's gratis. Misschien kort door de bocht geredeneerd, maar zo lijkt het mij.
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

ah - ik refereerde naar EBL. Ik ken het dossier van Arcelor eerlijk gezegd niet. En belastingsvermijding is niet illegaal. Als de wetgever het bedrijf in staat stelt om zijn bedrijfsresultaat aan te passen, dan moeten - jawél! - de linkse partijen niet schieten op die bedrijven (want die passen enkel toe wat de wetgever hen toelaat) maar wel op diezelfde wetgever. Maar dat onderscheid wordt dus niet gemaakt - nogal opportunistisch want ze zitten veelal zélf in de regering. Neen, wat komt er daarentegen in het nieuws? Grote kop (in HLN gewoonlijk): "Bedrijf X betaalt quasi geen belastingen!!" --> reactie bij het grote publiek: " ach al die bedrijven zijn sjoemelaars". Maar dat klopt dus niet: ze passen enkel de wet toe. Een bedrijf van dergelijke grootte kan het zich gewoonweg niet veroorloven om illegale fiscale praktijken toe te passen.
                          equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Ah, een econoom aan het woord... Als die winst niet zit in de prijs van de producten, waar komt die dan wel vandaan?

Onze markt is enorm competitief. Wij zijn gedwongen om ieder jaar prijzen te verlagen en hiervoor de nodige kostenbesparingen te doen.
                            Als onze producten niet competitief geprijs worden, dan verkopen ze gewoon niet meer.

Als er te weinig winst gemaakt wordt, dan vallen er ontslagen bij ons (zoals gebeurde tijdens de crisis).
                            Jij doet precies alsof winst maken een schande is. Een gezond bedrijf maakt gezond veel winst. Als er te veel winst gemaakt wordt, dan zal er wel ergens een concurrent opstaan en de competitie aanwakkeren (behalve bij wettelijke monopolisten natuurlijk zoals DNB's en dergelijke).
                            Maar als mijn auto of loon groter wordt, dan is er nog nooit één product in prijs verhoogd om die reden.

Comment

Gelijk hoe de verpakking er uit ziet bij de berekening er telt maar 1 ding:

Totaal ontvangen BIV oud < Totaal ontvangen BIV nieuw

Net zoals alle andere berekeningen die "correcter" zouden zijn voor "de mensen".
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

mensen met vier kinderen ...
                                Ik zal wel de wind van voor krijgen, maar...

Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat in deze overbevolkte tijden iemand met méér dan twee kinderen daarop wordt "beboet", rechtstreeks of onrechtstreeks.

Dat past tenslotte in het plaatje "de vervuiler betaalt".

Mvg,

J.
                                http://www.theafricabug.com

Comment

Working...
                                X