Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
En kom niet af dat ge maar een kleine zuinige wagen moet kopen, mensen met vier kinderen moeten nu eenmaal iets groter hebben en dat gaat niet met een 1400cc in!
Dus worden mensen met kinderen ook extra belast!
Dat was ook mijn eerste reactie, aangezien ik me wel aangesproken voel, en wij noodzakelijk moesten vergroten van een zuiniger wagen naar een minder zuinige wagen die wel 4 kinderen kan behuizen op een deftige manier. Dat ze dan maar eens snel werk maken van grotere energiezuinige-wagens
Nu ja, misschien is het een verdoken manier om te zorgen dat mensen niet meer dan 2 kinderen maken zekers
IK ben niet rijk, maar de BIV van mijn BMW 135i zal ipv 5000€ nu plots heel wat minder bedragen. Persoonlijk vind ik dat, hoewel in mijn voordeel, wel abnormaal. Maar voor sommige wagens van 5.000€ plots naar 10.000€ vind ik wel schandalig overdreven.
Minister Joke Schauvliege: “Met deze nieuwe BIV-regeling willen we de Vlaming aanzetten om zijn aankoopgedrag te wijzigen en hem overtuigen voor een schone wagen te kiezen - ook schonere tweedehandswagens.
Kiss my a$$, TRUT!
mijn auto van bouwjaar '89 rijdt nog perfect en is prima in orde; koetswerk, motor, interieur en al de rest dus ik blijf er nog gerust minstens 30 jaar mee rondbollen.
Ik betaal jaarlijks €585,34 aan wegentaks, lijkt mij meer dan voldoende om met mijn wagente mogen rondbollen, niet?
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
mijn auto van bouwjaar '89 rijdt nog perfect en is prima in orde; koetswerk, motor, interieur en al de rest dus ik blijf er nog gerust minstens 30 jaar mee rondbollen.
Ik betaal jaarlijks €585,34 aan wegentaks, lijkt mij meer dan voldoende om met mijn wagente mogen rondbollen, niet?
Das meer dan 23.000 frank per jaar
Moet toch een serieuze bak zijn....
mijn auto van bouwjaar '89 rijdt nog perfect en is prima in orde; koetswerk, motor, interieur en al de rest dus ik blijf er nog gerust minstens 30 jaar mee rondbollen.
Ik betaal jaarlijks €585,34 aan wegentaks, lijkt mij meer dan voldoende om met mijn wagente mogen rondbollen, niet?
Jaja ik begrijp je maar BIV moet jij niet betalen hé, en daar gaat het hierom Jaarlijkse verkeersbelasting is niet hetzelfde als BIV = Belasting op inverkeerstelling
BIV = eenmalige belasting opnieuw inverkeerstelling door andere eigenaar
Jaarlijkse verkeersbelasting = tja zoal al zegt jaarlijks
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
Eigenlijk is het heel erg simpel...
Schaf al die taksen af, en pas de brandstofprijs aan om de grotere vervuilers af te straffen. Op die manier betaalt de automobilist werkelijk voor de uitstoot van zijn of haar wagen.
het zou schoon zijn, dan wordt ALLES duurder want brandstofprijzen zullen verder doorgerekend blijven worden...
Je kan nog verder gaan dan he, schaf alle techniek af en iedereen kweekt weer eigen groenten en houdt zelf beesten voor vlees, wol... Die met een appartement krijgen ergens een stukje grond ter beschikking. Laat ons ook overheden afschaffen en terug feodale stadsstaten beginnen.
LOL, Theokus, eens zoeken bij Kind en Gezin of zo. Geen idee.
Ik zeg niet dat 4 kinderen de meerderheid is eh, maar het aantal gezinnen met 4 kinderen stijgt toch wel. Denk ook maar aan de groei van nieuw-samengestelde gezinnen. Nu ja, 't is altijd iets eh
Wat ik nog niet goed begreep: auto's van particulieren zullen onder die nieuwe regeling vallen, deze die ingeschreven zijn bij kruispuntendatabank niet. Zijn dat dan de bedrijfswagens?
Ach, belastingen zullen we via allerhande postjes meer moeten gaan betalen, of we willen of niet
het zou schoon zijn, dan wordt ALLES duurder want brandstofprijzen zullen verder doorgerekend blijven worden...
Je kan nog verder gaan dan he, schaf alle techniek af en iedereen kweekt weer eigen groenten en houdt zelf beesten voor vlees, wol... Die met een appartement krijgen ergens een stukje grond ter beschikking. Laat ons ook overheden afschaffen en terug feodale stadsstaten beginnen.
Ergens is het voorstel van Black B@ndit toch wel te begrijpen : men is ook bezig met systemen uit te dokteren voor rekeningrijden en kilometerheffingen, terwijl dat via de brandstofprijs allang bestaat. Het brandstofverbruik is toch de beste indicator voor die kilometerheffing. En iemand die een zuinige wagen heeft, is dan uiteraard in het voordeel : wat ook de bedoeling is...
Over enkele jaren wordt de euro-6 norm gemeengoed. Dan wordt het wel moeilijk om nog te spreken over de roetuitspuwende diesels, want een euro-6 diesel doet het zelfs beter dan bepaalde euro-6 benzine-motoren (en dat gaat dan voornamelijk over de direct ingespoten benzine-motoren).
De euro-5 norm was trouwens de eerste norm waar ook de roetuitstoot voor benzine-wagens in wordt vermeld...
Op dit ogenblik heeft BMW en Mercedes al een aantal euro-6 diesels (wel in de duurdere klasse, of wat dacht je). Waarschijnlijk daarom dat de 535D een zo lage BIV krijgt aangemeten (beter dan een Opel corsa 1.3 CDI).
Er zijn een aantal voorbeelden op sites, maar reële cijfers zijn er nog niet. Eens googlen.
Boven de 295 g/km CO2 uitstoot zou je serieus in de problemen komen.
Comment