Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BIV op basis van CO2 uitstoot!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: BIV op basis van CO2 uitstoot!

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Dat motiveert me elke dag.
    Gelukkig geniet ik een bedrijfswagen, maar daar zullen we ook wel meer voor gaan betalen zeker....
    Zo'n wagen is voor het bedrijf dus die moeten ook maar betalen en niet alles
    afschuiven op de gebruiker en op de klanten en andere belastingbetalers
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Dat was ook mijn eerste reactie, aangezien ik me wel aangesproken voel, en wij noodzakelijk moesten vergroten van een zuiniger wagen naar een minder zuinige wagen die wel 4 kinderen kan behuizen op een deftige manier. Dat ze dan maar eens snel werk maken van grotere energiezuinige-wagens

Nu ja, misschien is het een verdoken manier om te zorgen dat mensen niet meer dan 2 kinderen maken zekers
      Die mensen worden dubbel gestraft.

Men heeft het al tegen monovolumes in het algemeen, die worden overal wat extra belast wegens niet milieuvriendelijk ... dat vergelijk maken ze echter verkeerd!
      Stel een gezin met 4 kinderen, die rijden rond met één wagen dat misschien een uitstoot heeft van 179gr.
      Als ze milieuvriendelijk willen rijden en voldoen aan de gekke gedachte van sommige anti-monovolume moeten ze die vervangen door twee wagens van 119gr.

Heel die taxering en gedachtendraai rond milieuvriendelijk moet toch met een dikke korrel zout genomen worden hoor!

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Mensen met vier kinderen lopen nogal veel rond ja
      Wie heeft er nog vier kinderen vandaag de dag?
      Onze buren hebben er vier en er is een vijfde op komst als ik mij niet vergis ... dus er zijn nog wel mensen die meer dan 3 kinderen hebben!
      En het is niet omdat er niet veel zijn dat er geen zijn! Of hebben ze nu ook al geen keuze meer zelf te beslissen hoeveel ze er willen?

En zelfs met drie kinderen kan je met de meeste wagens in de problemen komen eens de kinderen een bepaalde leeftijd hebben!
      Met niet veel wagens "mag" men met drie volwassenen naast elkaar zitten op de achterbank ... kunnen wel maar mogen is iets anders!
      En volwassen is niet 18 jaar in dit geval!
      Last edited by VerSeg; 18 juli 2011, 19:32.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Wat ik nog niet goed begreep: auto's van particulieren zullen onder die nieuwe regeling vallen, deze die ingeschreven zijn bij kruispuntendatabank niet. Zijn dat dan de bedrijfswagens?
        Het zijn net die dat al het meest in het zwart kunnen werken en dat met die héél zware vervuilende motoren rijden dat nu nog eens bevoordeeld worden!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

En voor de wiskundigen, dit zou de formule zijn :

BIV = index * ((2*( CO2 *f + x)^m/1E10)*LC + c)
          Verklaring
          Index: duidelijk: indexatie BIV wordt ingevoerd
          CO2 : uitstoot in g/km
          f : correctiefactor voor oudere benzinewagens
          x : correctieterm voor evolutie nieuw wagenpark
          m : exponent machtsverheffing
          LC : leeftijdscorrectie voor 2de handswagens
          c : term bepaald door euronorm + type brandstof

Succes!!!
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ofte :

Kan, Vlaams, minister, Begroting, Philip, Muyters, wel, rekenen, vlaamse, regering, nv-a, nva, flater, leterme, schauvlieghe, rekenfout, rekenwonder
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Das meer dan 23.000 frank per jaar
              Moet toch een serieuze bak zijn....

Ik kom nauwelijks aan 130 euro.
              2400cc met 86PK onder de motorkap.

@ foto4fun; 'k snap wat jij bedoeld maar €585,34 per jaar voor een 22 jaar oud krel??

er ZWAAR over volgens mijn bescheiden mening...
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik ken er veel hoor de nieuwe belgen !!!
                Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
                  Ik ken er veel hoor de nieuwe belgen !!!
                  Die ken ik ook
                  Vroeger reden die met een Ford Transit, en met gordijntjes met "floshkes" aan
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Die ken ik ook
                    Vroeger reden die met een Ford Transit, en met gordijntjes met "floshkes" aan
                    Momenteel is dat Mercedes Theo.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik had beter een jaartje gewacht om mijn nieuwe bmw te kopen

Langs de ene kant vind ik het goed dat er niet meer alleen naar de cc en KW van de auto word gekeken, maar naar de werkelijke vervuiling.

Waarom zou je enkele duizenden euros meer betalen voor een "efficient dynamics" versie van je wagen als het via BIV toch afgestraft wordt.

Langs de andere kant is België één van de weinige landen die erin slaagt om de mensen telkens weer opnieuw belasting op inverkeersstelling te laten betalen.
                      Een wagen komt als hij nieuw wordt gekocht op de baan, maar om er iedere keer dat hij van eigenaar veranderd weer opnieuw voor te laten betalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
                        Ik had beter een jaartje gewacht om mijn nieuwe bmw te kopen

Langs de ene kant vind ik het goed dat er niet meer alleen naar de cc en KW van de auto word gekeken, maar naar de werkelijke vervuiling.

Waarom zou je enkele duizenden euros meer betalen voor een "efficient dynamics" versie van je wagen als het via BIV toch afgestraft wordt.

Langs de andere kant is België één van de weinige landen die erin slaagt om de mensen telkens weer opnieuw belasting op inverkeersstelling te laten betalen.
                        Een wagen komt als hij nieuw wordt gekocht op de baan, maar om er iedere keer dat hij van eigenaar veranderd weer opnieuw voor te laten betalen
                        De BIV is er gekomen nadat België door Europa veroordeeld werd voor de BTW van 33% op sportieve wagens boven een bepaald aantal Pk's, ooit ingevoerd door de loodgieter van dienst. Die heeft dat toen omzeild door een belasting, nl. de BIV. En zo zie je maar dat men hier te lande altijd een achterpoortje vindt.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb twee hele kinderen, twee halve kinderen en een hond; als je dat optelt, geldt dat dan ook als vier kinderen?

Geert

Comment

Zo'n wagen is voor het bedrijf dus die moeten ook maar betalen en niet alles
                            afschuiven op de gebruiker en op de klanten en andere belastingbetalers
                            Het bedrijf betaalt het grootste deel, maar ik ook belastingen op een 'voordeel in natura', en dat hangt af van de CO2 uitstoot.

Ten andere, mijn loon en auto zitten niet in de kostprijs van onze producten, ik wordt van de winst betaald.

Comment

Deze nieuwe regeling is gewoonweg pervers punt. Het enige dat dit gaat teweegbrengen is
                              A. een hele hoop mensen die hun oude auto niet verkocht krijgen en
                              B. een grote groep mensen die gewoon geen auto meer kan betalen (en neen openbaar vervoer is geen serieus alternatief)

Het alternatief rekeningrijden is in theorie goed maar in de praktijk liggen de heffingen per kilometer ook pervers hoor. Kijk naar de prijzen per kilometer die men van plan was om in te voeren in Nederland. Dat was gewoonweg onbetaalbaar voor de gemiddelde mens. En dan moest je zelfs niet veel kilometers doen...
                              In ieder geval gaan mensen niet minder gaan rijden. Dat is gewoon onrealistisch om dit te verwachten.
                              Aan het concept van kilometerheffingen kan natuurlijk gesleuteld worden maar ik heb daar eerlijk gezegd 0,0 hoop in. Het enige dat de overheden van vele landen vandaag de dag doen is belasten en nog een belasten om het gat dicht te "rijden". In plaats van eens serieus te herstructureren.

Eigenlijk zou de overheid een jaar moeten overgenomen door een team van topmanagers in plaats van verkozen personen die geen flauw benul van management hebben.
                              Dit onvoorstelbare diepgang van vriendjespolitiek en overspending zorgen voor een absoluut wanbeheer. Maar ik wijk af...

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Het zijn net die dat al het meest in het zwart kunnen werken en dat met die héél zware vervuilende motoren rijden dat nu nog eens bevoordeeld worden!
                              Ja want alle zelfstandigen zijn zwartwerkers en rijden met dikke auto's. Niet dus. Ondernemers worden al zo onvoorstelbaar veel afgeperst door de overheid dus laat ons aub iets. Aftrekbaarheid van auto bepaalt men trouwens al op basis van CO2...
                              mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                                Ondernemers worden al zo onvoorstelbaar veel afgeperst door de overheid dus laat ons aub iets. Aftrekbaarheid van auto bepaalt men trouwens al op basis van CO2...
                                woooeeeehahahahhah hhahahahahahahaaaaaa haahhaaahahahaaahahahaahahahahahahaaaaaa

onvoorstelbaar, in een land waar een bedrijf volledig legaal 0.0008% belastingen betaalde.Sinds Lehman instortte heb ik nog geen enkele maatregel gezien die niet 100% in het voordeel van de ondernemers is. België is gewoon een belastingsparadijs voor het grootkapitaal.

Ik wil gerust toegeven dat het voor kleinere ondernemers veel moeilijker is om van al die fiscale cadeaus te genieten dan voor grote holdings, maar ondernemers die afgeperst worden... Waar haal je het? Al lang geen loontrekkende meer geweest zeker?
                                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                                X