Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bekostiging voetbalcontract Telenet: vanaf Okt +€0.75/maand, klant krijgt niets terug

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bekostiging voetbalcontract Telenet: vanaf Okt +€0.75/maand, klant krijgt niets terug

t'is weer zover...

Telenet past heel wat prijzen aan
    Vanaf 9 oktober betalen Telenetklanten weer wat meer voor hun kabel-tv-abonnement. De prijs stijgt met maximaal € 0,55, de auteursrechten die ook onderdeel zijn van het kabelabonnement worden maximaal € 1,17 duurder. Vooral in Brussel stijgen deze kosten, in de rest van Vlaanderen is de stijging wat minder.

Het voetbalcontract is nog maar pas afgesnoept van Belgacom en Telenet heft dus al €0.75/maand auteursrechten extra vanaf Oktober om hun contract te bekostigen.
    Telenet gaat in zee met vtm en betaalt een astronomisch bedrag van 55,2 miljoen euro neer per jaar. De klanten gaan hier voor opdraaien. Telenet heeft 1.241.900 klanten met Digitale TV .

1.241.900 x €0.75/maand extra
    = €931.425 (37.573.591 BEF per maand extra)
    = €11.177.100 = (450.883.096,29 BEF per jaar extra)

Het contract met recordbedrag van 55.2 miljoen Euro was dus een piece of cake voor Telenet, in minder dan 5j hebben ze dit reeds opgehaald bij hun klanten met de €0.75/maand toeslag.
    Waarschijnlijk wel korter met de hogere verhogingen in Brussel en Shakes.Zelfs indien eerst de verhoging aangekondigd, ze wisten dit waarschijnlijk al dat ze een deftig bod gingen doen.

Ongeacht interesse in voetbal of niet, de klant krijgt niets terug.
    Meer zelfs, wie de voetbalmatchen wil zien moet daarbovenop zich nog abonneren op het nieuwe "Sportingkanaal" voor €14.95 per maand!

Per klant maakt Telenet 38,40 euro winst, dat is vier euro meer dan vorig jaar.
    Ondertussen blijven we de bekende trends zien in het klantenbestand. Steeds minder mensen hebben kabeltelevisie van Telenet (-23%) en steeds meer mensen nemen digitale televisie (+28%).

Voor wie die graag basket e.a. ziet betaalt dus voor het voetbalcontract, maar mag wel fluiten naar z'n favoriete sport.

1 jaar gratis digitale tv van Telenet voor internetklanten Dommel
    Opmerkelijke actie van internetoperator Dommel.
    Wie nu een VDSL2-internetabonnement neemt krijgt er een jaar gratis Telenet Digital TV bovenop.
    Dat is extra opmerkelijk omdat Dommel voor zijn internetdiensten gebruik maakt van het Belgacom-telefoonnetwerk
    Last edited by CanonYouCan; 15 juli 2011, 19:03.

Re: Bekostiging voetbalcontract Telenet: vanaf Okt +€0.75/maand, klant krijgt niets t

Het is al heel lang geweten dat de amerikaanse firma Liberty Global, grootste aandeelhouder van Telenet, de bedrijfswinst jaar na jaar zoveel mogelijk afroomt via dividenden of zelfs kapitaalsvermindering. Tja...

Comment

Re: Bekostiging voetbalcontract Telenet: vanaf Okt +€0.75/maand, klant krijgt niets t

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      Voor wie die graag basket e.a. ziet betaalt dus voor het voetbalcontract, maar mag wel fluiten naar z'n favoriete sport.
      Voor basketbal moet je toch ook niet voor Prime gaan... Ik heb zelf al gedacht om Prime op te zeggen en NBAtv te nemen. Maar ja, dan zit ik met het dataverbruik

Anyhow, back on topic... ***
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Ik HAAT voetbal.
        Maar wat doe je eraan ? Vroeger was Belgacom de voetbalzender, nu is het Telenet. Die verdomde sport toont zijn lelijke kop overal. Afschaffen, net als het roken op café ! (dat laatste mogen ze terugbrengen, ik ga toch niet op café )
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Tjah, ik ga ook niet akkoord met 70% van hetgeen ze met mijn belastingsgeld doen.

Wat doe je eraan? En wat is het alternatief (die kwalitatief evengoed is)?

Aha!

Comment

Ik heb het direct gezegd wanneer ik hoorde dat ze al die miljoenen voor de voetbal betaald hadden.... binnenkort gaat alles omhoog met de melding dat de auteursrechten verhogen.. lap tis al zo
            I love my D500

Comment

Bij analoog komt er nog meer bij Wij hoeven geen digi TV.
              Trouwens, duurdere auteursrechten? Er zijn ondertussen toch zenders verdwenen? ARD, Exqi, BBCworld, CNN, TVE, TRT allemaal weg (OK er zijn er 2 of zo bijgekomen...)

Eigenlijk moet ik TN bedanken, ik speel al lang met het idee een schotel te plaatsten, tegen oktober moet dat lukken en dan vliegen ze buiten
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Bij analoog komt er nog meer bij Wij hoeven geen digi TV.
                Trouwens, duurdere auteursrechten? Er zijn ondertussen toch zenders verdwenen? ARD, Exqi, BBCworld, CNN, TVE, TRT allemaal weg (OK er zijn er 2 of zo bijgekomen...)
                Die zenders heb ik nog allemaal behalve Exqi die ik niet mis.
                Mijn factuur stijgt met 1,49 euro per maand.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Diegenen die geen voetbal lusten zullen hier duidelijk het gelach helpen meebetalen. Maar dit is al altijd zo geweest : dit noemt men het "mooie"solidariteitsprincipe. Waar heb ik dat nog gehoord.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het contract met recordbedrag van 55.2 miljoen Euro was dus een piece of cake voor Telenet, daar ze dit reeds in 2 maand tijd hebben opgehaald bij hun klanten met de €0.75/maand toeslag.
                    Ondanks 't feit dat voetbal op tv mij geen bal interesseert, ben ik ook bij de gelukkigen die iets meer mag gaan betalen.
                    Maar los daarvan zou ik graag nog eens bovenstaand rekensommetje uitgelegd zien.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Deze verhogingen hebben de vriendin eindelijk over de streep getrokken om ook haar kabelabo op te zeggen, alles digitaal bij BGC...

Wel grappig: toen ik naar de klantendienst van Telenet belde : 12 minuten in wacht....
                      nog grappiger: het wachtmuziekje: "Baby, Give it up"...
                      Probeert Telenet daarmee hun klanten iets duidelijk te maken?
                      Mijn Blog
                      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Telenet heeft 1.241.900 klanten met Digitale TV .

Het contract met recordbedrag van 55.2 miljoen Euro was dus een piece of cake voor Telenet, daar ze dit reeds in 2 maand tijd hebben opgehaald bij hun klanten met de €0.75/maand toeslag.
                        Ik ben net terug van een paar uur sporten en momenteel mijn zout- en watertekort aan het bijvullen...dus ik ben misschien nog net iets te wazig in mijn hoofd.
                        Met mijn laatste energie heb ik toch aardig moeite gedaan om dit te begrijpen, maar het is me niet gelukt.

Die winst van 11 miljoen euro op een jaar begrijp ik (ik heb het wel niet nageteld), maar hoe kan je dan op twee maanden een investering van 55 miljoen ophalen?
                        Ik kom op vijf jaar uit (al heb ik dan geen benul of je redenering op zich klopt, maar ik heb het hier even over de cijfers).

Ik moet als analoge kabeltv-kijker 0.20eurocent bijbetalen. Auteursrechten gaan volgens mij niet naar telenet.
                        Ik betaal ook liever minder dan meer, en ik ben niet pro telenet of belgacom, maar ik lig er niet van wakker...waarom....mijn geest houdt het graag simpel, ik betaal met auteursrechten pakweg 13.5euro in de toekomst...voor een maand met vijf in huis onbeperkt tv te kijken indien gewenst. Als we frietjes gaan halen dan zijn we voor een uur "fun" hetzelfde kwijt. Ga ik naar een fitnesscentrum dan ben ik meer kwijt....
                        Er zullen vast wel dingen zijn die minder kosten en meer fun geven, maar zoals gezegd, het kost me teveel moeite om daarover wakker te liggen.
                        Dat zal wel het voordeel zijn zeker van telenet en belgacom...de "luie, ongeïnteresseerde" meerderheid ligt niet wakker van een halve euro meer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
                          Auteursrechten gaan volgens mij niet naar telenet.
                          Klein detail... waarom zouden alleen bij Telenet meer auteursrechten geïnd worden en bij de kabelmaatschappijen in Brussel en Wallonië niet, net zo min bij Belgacom, Vlaanderen Digitaal en Mobistar?

Telenet zou de eerste zijn die roept dat het Sabam hun schuld is.

Komt nog bij dat ik reeds van verschillende ex-collega's die nog steeds bij Telenet werken gehoord heb dat het inderdaad is omdat Telenet zijn broek scheurde aan het voetbalcontract, dat ze het geld ERGENS Moeten halen.
                          Ze hadden gegokt op 200.000 nieuwe abonnees, en daar hebben ze momenteel nog niet eens 1/8ste van...
                          Velen blijven, in tegenstelling tot wat ze dachten, bij Belgacom (de benaming van hun product naar SPORTING telenet zal diehard Brugge fans ook niet zinnen denk ik)

komt nog het volgende bij: die 0.75€ zijn officiëel de auteursrechten op de kabel.
                          In de regio rond Brussel loopt die 0.75e op in sommige gemeenten tot 2.12€.
                          Verder gaan ook sommige Shakes omhoog..., ook al vanwege auteursrechten maar dan op digitaal.

Als je op alle producten (dus niet alleen op de kabel) de bedragen samentelt, komen ze dit jaar al makkelijk op 25 a 30 miljoen€....
                          Mijn Blog
                          D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Gelieve uw titel aan te passen, die prijsstijging was al aangekondigd voor er sprake was van het voetbalcontract !!

En van de inhoud van je bericht klopt ook al geen letter, groot deel gaat naar auteursrechten zoals hier al geschreven.

Die stijging is toch normaal alles wordt duurder. En trouwens zo een enorme stijging is het nu ook weer niet he. Maar t'is telenet he die mogen blijbaar niet opslaan van velen
                            Of denk je dat dat signaal op de kabel vanzelf tot bij komt ? Al die apparatuur moet ook betaald worden vraagt onderhoud en verbruikt ook energie.

mir
                            Last edited by mir; 15 juli 2011, 14:19.
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Gelieve uw titel aan te passen, die prijsstijging was al aangekondigd voor er sprake was van het voetbalcontract !!

En van de inhoud van je bericht klopt ook al geen letter, groot deel gaat naar auteursrechten zoals hier al geschreven.

Die stijging is toch normaal alles wordt duurder. En trouwens zo een enorme stijging is het nu ook weer niet he. Maar t'is telenet he die mogen blijbaar niet opslaan van velen
                              Of denk je dat dat signaal op de kabel vanzelf tot bij komt ? Al die apparatuur moet ook betaald worden vraagt onderhoud en verbruikt ook energie.

mir
                              Groot gelijk, Telenet heeft ook vaste onkosten zoals uurlonen, materialen, verbruik papier, boekhouders, ontevreden klanten, etc. Net zoals pakweg de lokale loodgieter die heeft (ik noem maar iets)
                              Ik lig in elk geval niet wakker van die kleine prijsstijging. Er zijn al ergere prijsstijgingen gebeurd, bij (andere) (overheids)bedrijven.

mvg,
                              Bart
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Working...
                              X