Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

factuur betwistbaar ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• factuur betwistbaar ??

Enkele maanden terug hebben we probleem met onze waterpomp. Er zit een gaatje in de flens, zie foto:

Via internet vinden we een zaak die dergelijke flenzen verkoopt maar hij zit voorlopig zonder en kan me voorlopig helpen door dat gaatje dicht te lassen.
    Op mijn vraag hoeveel mijn schuld is zegt hij dat ze dat wel gingen regelen als de nieuwe flens binnen is. Enkele weken later hebben we terug een defect aan de pomp en besluiten een nieuwe pomp te kopen. 3 maanden gaan voorbij krijgen we vandaag een herinnering factuur van 36 euro voor de herstelling van die flens. Je moet weten dat zo een flens nieuw maar 25 a 30 euro kost. Dus ze rekenen meer aan om mijn oude te lassen dan de prijs van een nieuwe!

Ik ben nog steeds bereid om om die laskosten te betalen maar dan wel aan een eerlijke prijs. Nu beginnen ze natuurlijk te dreigen met interesten en andere kosten.

Bij de herstelling heb ik gevraagd hoeveel mijn schuld was maar dat ging later wel geregeld worden. Kunnen ze daarna met zo een dure factuur afkomen? Welke rechten heb ik? Ik heb ze alvast een mail gestuurd dat ik niet akkoord ga met dit bedrag.
    Het kan toch niet dat ik voor het dichtlassen van dat gaatje meer moet betalen dan voor een nieuwe flens? Hadden ze me niet op voorhand moeten meedelen wat dit me ging kosten?

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: factuur betwistbaar ??

De mensen moeten ook investeren in hun materiaal; personeel enz. Verder ken ik ook weinig mensen die nog gratis werken. Dat de flens maar 25 € heeft gekost doet niet terzake; werkuren zijn nu eenmaal duur.

Betalen lijkt mij het eerlijkst.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

Facturen waar je niet akkoord mee gaat moet je onmiddelijk protesteren (aangetekend!) en het deel waar je wel akkoord mee gaat direct betalen.

Je kan niet zomaar niets betalen.
      (trouwens je spreekt van herinneringsfactuur, heb je ooit een eerste factuur gekregen?)

Comment

36 euro mir voor verplaatsing en werk en materiaal.
        Het is een keuze geweest he mir: het riskeren en het lek voorlopig laten OF een directe reparatie.

Dat betaal ik hier voor één werkuur > 40 euro eigenlijk.

Mijn probleem is gewoonlijk om iemand thuis te krijgen voor een "klus".

Enkel de kosten rekenen voor die flens is niet juist volgens mij.
        Je rekent geen werkuren aan.
        Jouw vergelijking gaat dan ook niet op
        Als je die flens zelf plaats dan is dat iets anders.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

Hadden ze me niet op voorhand moeten meedelen wat dit me ging kosten?
          Zoiets vraag je op voorhand als klant.
          Bedenk ook je eigen kost per uur aan je werkgever, 36€ voor verplaatsing en lassen is zo goed als gratis. Was je voor je nieuwe pomp ook bij hen gegaan was er niets aan de hand geweest, maar ja...'t moet altijd goedkoper tenzij je zelf betaald moet worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Zoiets vraag je op voorhand als klant.
            Bedenk ook je eigen kost per uur aan je werkgever, 36€ voor verplaatsing en lassen is zo goed als gratis. Was je voor je nieuwe pomp ook bij hen gegaan was er niets aan de hand geweest, maar ja...'t moet altijd goedkoper tenzij je zelf betaald moet worden.
            Was mijn vraag ook al maar ik stelde ze niet.
            Zou het zelfs niet netjes vinden: de lasser laten lassen en de flens op een ander kopen
            en dan gaan reclameren op de factuur??

In het andere geval: "Iets GOED en correct uitleggen is een kunst "
            ( en ook liefst niet chipoteren he met dien uitleg )
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Even aanvullen:
              Ik ben met de flens zelf naar hun winkel gereden en heb nooit een factuur ontvangen enkel nu een herinnering.

Bij het verlaten van de zaak wou ik betalen maar ze gingen dit achteraf wel regelen, ja nu weet ik wel waarom.

Ik heb achteraf elders een nieuwe pomp moeten kopen omdat er terug problemen mee waren

mir

Comment

Gewoon protesteren, aangetekend waarin je verklaard dat je mondeling iets anders was overeen gekomen en dat je nooit eerder een factuur hebt ontvangen. Je vermeld in je protest dat je het bedrag van X waar je wel akkoord mee bent op hun rekening zal storten.
                Het is dan aan de handelaar om actie te nemen. Geloof maar dat hij dat niet zal doen.

Voorbeelden van protest-brieven kan je op internet vinden.

Ik heb dit ook al meegemaakt, sommige zelfstandigen zijn er op uit om door niet transparant te zijn je in de luren te leggen.

Comment

Even aanvullen:
                  Ik ben met de flens zelf naar hun winkel gereden en heb nooit een factuur ontvangen enkel nu een herinnering.

Bij het verlaten van de zaak wou ik betalen maar ze gingen dit achteraf wel regelen, ja nu weet ik wel waarom.

Ik heb achteraf elders een nieuwe pomp moeten kopen omdat er terug problemen mee waren

mir
                  Ah. ok mir.
                  Foelelaars dus?
                  Daar kan ik ook van "kapot" gaan als dat zo is.
                  ===============================================
                  Ik heb geluk gehad met mijn sanitaire problemen.
                  Werd me een installateur aangeraden door de ploegbaas van de aannemer die ons
                  dak gaat maken half augustus.
                  Alle materialen van een goed merk zijn binnen maar ja het is verlof van hout en bouw
                  dus komen ze hier werken de eerste week van augustus
                  't Kost me meer dan 36 euro maar ik heb er tot nu toe alle vertrouwen in.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ze lezen hier mee op BD zeker?

Ik had ze vandaag een mail gestuurd dat ik niet akkoord ging met die factuur maar wel nog steeds wens te betalen voor de werken.

Krijg vanavond een mail terug dat ze de administratieve kosten achterwege gaan laten en dat ik verzocht wordt om 25 euro te betalen. Dit lijkt me al een eerlijker bedrag dan die 36 euro. En ook het bedrag dat ik na de werken in gedachte had.

Ze hebben me die dag uit de nood geholpen maar niet tegen gelijk welke prijs he.

Weer iets bijgeleerd, altijd eerst vragen wat de kosten gaan zijn om geen verassingen achteraf te hebben.

mir

@theo het beste met je sanitaire problemen
                    Last edited by mir; 13 juli 2011, 17:20.

Comment

Prettig voor jou dat ze de factuur aangepast hebben.

Persoonlijk vind ik toch, als je zelf om deze dienstverlening gevraagd hebt, en je je akkoord gegeven hebt voor uitvoering (bovendien zonder concrete prijsafspraak), dat je niet kan weigeren hun factuur te betalen. (EDIT: ik lees dat je wel akkoord bent te betalen maar niet tegen die prijs)
                      En 36 euro voor een verplaatsing en uurloon is echt wel zo goed als gratis. Die mannen hun camionette rijdt ook niet op water en hun uren moeten toch ook betaald worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k.arnauts Bekijk bericht
                        Prettig voor jou dat ze de factuur aangepast hebben.

Persoonlijk vind ik toch, als je zelf om deze dienstverlening gevraagd hebt, en je je akkoord gegeven hebt voor uitvoering (bovendien zonder concrete prijsafspraak), dat je niet kan weigeren hun factuur te betalen. (EDIT: ik lees dat je wel akkoord bent te betalen maar niet tegen die prijs)
                        En 36 euro voor een verplaatsing en uurloon is echt wel zo goed als gratis. Die mannen hun camionette rijdt ook niet op water en hun uren moeten toch ook betaald worden?
                        Beetje beter lezen, ik ben met die flens zelf naar de winkel gegaan.
                        Dus geen verplaatsing enkel 5 a 10 minuten werk 1 lasbaget en wat gas.

mir

Comment

Beetje beter lezen, ik ben met die flens zelf naar de winkel gegaan.
                          Dus geen verplaatsing enkel 5 a 10 minuten werk 1 lasbaget en wat gas.

mir
                          Nu snap ik het helemaal
                          Zelf die flens gedemonteerd en zelf naar de winkel gebracht en daar werd die lek gelast.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Nu snap ik het helemaal
                            Zelf die flens gedemonteerd en zelf naar de winkel gebracht en daar werd die lek gelast.

Bijna theo De flens was defect zie de foto bovenaan. Ik ben met de flens naar hun gereden, ze hebben die gelast en alles was ok. Enkele weken later terug problemen met de pomp maar niet aan het deel dat zij gelast hebben. Dus dan maar ineens een nieuwe pomp gekocht in de makro

mir

Comment

De volgende keer dat je zo iets voor hebt, zul je alvast niet meer daarheen moeten gaan. Die helpen je nooit meer verder.
                              En nog iets, 35 veel? En dat is waarschijnlijk nog incl btw? Reken eens uit wat jij bruto verdient (alles samen hé ook 13 maand, vakantiegeld enzovoort)). doe dat x2 en je hebt het bedrag dat die man jaarlijks moet ontvangen, bruto, om hetzelfde als jij te verdienen.
                              Als je nu rekent, dat die om 20 euro per uur over te houden, er 40 moet cashen....
                              hij is eerst met jou aan het overleggen, oplossing aan het bespreken, dan begint ie eraan. en overhandigt het hersteld terug aan jou. 20 minuten? gebruikte materialen?
                              Achteraf moet er nog een faktuur gemaakt worden. Wie doet dat? madam? boekhouder? ook te betalen hoor. 10 minuutjes? enveloppe, postzegel?
                              Dan nog wat nakontrole, kijken of de rekening betaald word?
                              Echt niet teveel gerekend hoor.
                              Begin er anders maar zelf aan hé.
                              Het feit dat je de rekening op 25 gekregen hebt, is geen toegeving vind ik, maar eerder een geste om niet eindeloos in discussie te moeten gaan.
                              Sorry, maar zo zie ik het.
                              Last edited by Rudy; 13 juli 2011, 19:26.

Comment

Working...
                              X