Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

factuur betwistbaar ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: factuur betwistbaar ??

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Vind ik dus echt schandalig...
    Ik voel nu twee blz. tekst in mijn hoofd groeien maar ik ga wijselijk zwijgen.
    Het is vooral erg voor jonge mensen die er nu "inzitten" of nog moeten beginnen.
    En in het licht (?) van de nota's en alle argumentaties die nu onze media teisteren
    raad ik iedereen aan om zijn voorzorgen te nemen, zeker de oudere onder ons
    die tegen de pensioenleeftijd aanlopen ed.
    Als de nu nog bestaande voordelen of rechten weggesnoeid worden dan zijn ze WEG he.
    Theo, triestig hé.
    Stel, staatspensioen vervalt, ik ben 50, en wil 1500 bruto gedurende 20 jaar aan mezelf kunnen uitkeren. dan moet het lichtje ook nog uitgaan op 85 hé
    Dan moet ik gedurende de volgende 15 jaar 2000 euro per maand extra "sparen"
    Niet echt realistisch denk ik.
    En deze rekening is dan gewoon 1:1, geen risicokapitaal, en geen rekening houdende met deflatie. Spaargeld breng niks op.arghhh
    Werken zullen we, tot de dood...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Overigens, wat kost tegenwoordig een stielman? Voor 40€ ga je er niet zo veel vinden. En héél rijk worden die mensen daar ook niet van.
      40 euro hier voor mijn sanitaire stielman.
      En die is nog niet eens uit Hasselt (waar ik woon).
      Staat allemaal op de offerte plus zijn zeer redelijke prijzen voor de materialen.

Rudy, wat relaties hebben en iet of wat geluk help hier ook.
      Ik bekijk die "winkel" of die mensen ook nooit als "de vijand"
      Goed (kunnen) omgaan met iedereen is een goede zaak.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Lees #27 de flens is van de pomp die ik 7 jaar terug bij een zelfstandige gekocht heb. Dus geen low cost. Het is de huidige pomp die low cost is. En als daar iets stuk aan is koop ik me een nieuwe pomp + vat was 119 euro. De pomp is trouwens zwaarder dan de vorige maar wel een kleiner vat.

mir
        Schrijf ik toch? de pomp ga je low cost halen. Je schrijft toch bij de Makro?

Comment

Schrijf ik toch? de pomp ga je low cost halen. Je schrijft toch bij de Makro?
          Heeft mijn verhaal met de kapotte flens toch niks mee te maken? Want die pomp kwam niet van de makro.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
            netto = bruto/2 bij een loontrekkende, je zegt dat X2 te doen om het brutoloon van een zelfstandige te hebben op hetzelfde niveau als een loontrekkende, voor zover ik weet is dat 75%

o ja werktuigen kan je voor 100% inbrengen toch? als ze voor je zaak dienen...

inderdaad, je bent zelf beginnen spiegelen met het loon van anderen tov zelfstandigen...

De werkgever betaalt zelf ook RSZ-bijdragen op het brutoloon van zijn werknemers. In de privé-sector bedraagt de werkgeversbijdrage ± 32 % van het brutoloon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              40 euro hier voor mijn sanitaire stielman.
              En die is nog niet eens uit Hasselt (waar ik woon).
              Staat allemaal op de offerte plus zijn zeer redelijke prijzen voor de materialen.

Rudy, wat relaties hebben en iet of wat geluk help hier ook.
              Ik bekijk die "winkel" of die mensen ook nooit als "de vijand"
              Goed (kunnen) omgaan met iedereen is een goede zaak.
              Ja, maar ik heb het héél moeilijk met mensen die altijd afgeven op zelfstandigen. Ikzelf heb respect voor mensen die hun naden uit de mouw steken, risico durven nemen.
              Onze maatschappij zou dit véél meer moeten aanmoedigen.

Comment

Heeft mijn verhaal met de kapotte flens toch niks mee te maken? Want die pomp kwam niet van de makro.

mir
                Uiteraard wel, je gaat ergens service halen, om vervolgens ergens anders een definitieve oplossing aan te schaffen. Dus erg loyaal was je toen al niet. Jou beslissing natuurlijk, maar voor herstelling ga je niet op de eerste rij meer kunnen staan.
                Is een beetje zoals uitleg over een fototoestel bij de lokale winkel te halen, om vervolgens via het web aan te schaffen aan de bodemprijs.

Comment

Ik tracht tegenwoordig zoveel mogelijk zelf te doen, met mijn loon is een stielman niet meer te betalen. Op de duur mag je 2 dagen gaan werken om een stielman die 1u werk heeft bij je te betalen.

Ligt niet aan de stielman maar aan het systeem natuurlijk. Hoe was het ook alweer dat we bijna 6 maand voor niks mogen gaan werken op een jaar ?

mir

Comment

Uiteraard wel, je gaat ergens service halen, om vervolgens ergens anders een definitieve oplossing aan te schaffen. Dus erg loyaal was je toen al niet. Jou beslissing natuurlijk, maar voor herstelling ga je niet op de eerste rij meer kunnen staan.
                    Is een beetje zoals uitleg over een fototoestel bij de lokale winkel te halen, om vervolgens via het web aan te schaffen aan de bodemprijs.

Rudy die flens was hersteld en de pomp kon weer voor jaren meegaan. Maar jammer genoeg enkele weken later is de pomp zelf stuk gegaan doordat er in de put een filter verstopt zat en de pomp leeg gedraaid heeft.

Maar nu ga ik erover ophouden, de herstelling van de flens die nu toch niet meer gebruikt wordt is betaald.

Zoals ik reeds schreef de volgende keer dat ik beroep doe op iemands diensten zal ik op voorhand vragen wat het me zal kosten en ook direct betalen.

mir

mir

Comment

Ik tracht tegenwoordig zoveel mogelijk zelf te doen, met mijn loon is een stielman niet meer te betalen. Op de duur mag je 2 dagen gaan werken om een stielman die 1u werk heeft bij je te betalen.

Ligt niet aan de stielman maar aan het systeem natuurlijk. Hoe was het ook alweer dat we bijna 6 maand voor niks mogen gaan werken op een jaar ?

mir
                      Klopt niet helemaal he mir.
                      De burgemeester van Leuven heeft dat een keer haarfijn uitgelegd in zijn stukje
                      in de Morgen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Hey juppekes

@ mir: je hebt nu toch een pomp aangeschaft zonder vat en met press- control

Deze kunnen niet stuk draaien wanneer er iets verstopt is of als de put leeg is, slaat automatisch in veiligheid

Bij ons op het werk zijn er ook klanten met vastgelopen pompen omdat ze droog gedraaid hebben.

Dat allemaal omdat de regenputten leeg waren en die pompen bleven draaien
                        Bootjes

Comment

Working...
                        X