Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kat afschieten in rambo stijl . . .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kat afschieten in rambo stijl . . .

Ik ben boos . . . héél boos

Ik vertel even wat vooraf ging . . .

Wij wonen aan de rand van een klein dorp, de mooie polder ligt achter ons
    Wij houden van de natuur, de natuur van ons, en we geven mekaar de ruimte.

Sinds januari woedt hier een oorlog tussen jachtwachters en vos ? De vos is sluw, de jachtwachters zijn driest .

Meerdere malen wordt hier midden in de nacht, gelicht( belicht) en geschoten vanuit een zware jeep, het is schrikken en wij vinden dit niet verantwoord . . . de jachtwachter lacht het weg . . . de vos hé .
    Zij willen de vos , ze hebben er al twee geschoten, vertellen ze mij al la
    chend .

Maar deze nacht zij ze té ver gegaan . . .
    Het is half twaalf, laat.
    Ben nog wat aan het BD- en , tot ik plots een luide knal hoorde , ik schrik me rot en zie door mijn raam , een jeep( met die uitlichters) achter de dijk wegrijden .

Ik krijg een wrang gevoel . . .

Deze morgen vinden wij ons tijgertje, afgeknald met een zware kogel , niet om aan te zien ( ik ga dit niet beschrijven)

Ik ken deze mensen, ze hebben een vergunning .
    Maar voor mij zijn dit " beëdigde rambo's "

Natuurlijk is dit aangegeven bij de politie!
    zero

Re: Kat afschieten in rambo stijl . . .

Smeerlappen jong.
    Als ik een manier wist om die terug te pakken dan deed ik het.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Tjah, heel driest, maar weinig aan te doen.
      Dit zou toch nie mogen he.
      Das gewoon schieten op al wat beweegt.

Heb het al vaker gehoord dat ze zich niet schamen om ook katten te schieten.
      We hebben 3 katten hier, 2 ervan mogen buiten en dat is ook steeds bang afwachten als ze nog thuis komen.

Weet niet goed hoe het uit te drukken, maar alvast sterkte.
      Voor mij betekenen onze huisdieren evenveel als een kind ofzo, vandaar.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Triest en smerig. Ofwel zijn ze te lomp om het verschil tussen een vos en een kat te zien en/of kennen, ofwel zijn het gewoon macho's die op alles schieten dat beweegt. In beide gevallen zijn ze een gevaar voor de omgeving, beëdigd of niet. Ik hoop dat je een manier vindt om te voorkomen dat die nog meer ongelukken veroorzaken.

Onze tijger hier is echt 'part of the family', dus ik kan mij inbeelden wat dit met je kan doen. Veel sterkte.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Zo hebben "jagers" mijn gebuur zijn hondje ook geschoten, een wit hondje nota bene!
          Het was niet dood maar heel zwaar gekwetst, nog erger vind ik.
          Ik hou sindsdien niet meer van jagers, er ligt genoeg vlees bij de beenhouwer.
          Dat ze hun kunsten botvieren op kleiduif schieten!

Grtz, RF

PS: Ze waren aan het jagen op wilde konijntjes in een bietenveld op het einde van de straat.
          Ook te dicht bij bewoond gebied mijn gedacht.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Neen, kan ook niet voor mij
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

dit kan flink geld gaan kosten.
              jagen vanuit een auto is geloof ik ook niet echt toegelaten?
              nachtelijk jagen, nachtlawaai?
              jagen in een bebouwde kom?
              gaia ook eens erbij roepen?

succes
              nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
              http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Al moet ik tien jaar brommen, ik jaar een kogel door hun strot als ze dat hier zouden doen!
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Dank voor jullie medeleven .
                  Wij laten het hier niet bij, proces verbaal is opgemaakt , maar ja he, ze gaan dit afstrijden tot ter dood . . .
                  zero

Comment

kan je geen steun krijgen van dierenorganisaties?
                    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rooman Bekijk bericht
                      Dank voor jullie medeleven .
                      Wij laten het hier niet bij, proces verbaal is opgemaakt , maar ja he, ze gaan dit afstrijden tot ter dood . . .
                      Het was een zware kogel zei je.
                      Zoek en bewaar die he.
                      En daarna is het heel makkelijk voor de politie.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

En dan te bedenken dat er (bijna) geen vossen meer waren en dat ze er daarom terug uitgezet hebben...
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik heb meermaals gelijkaardige feiten meegemaakt omdat wij vroeger een bos privaat hadden Bij nacht is het gewoon stropen en uitdrukkelijk verboden per wet.
                          Soms vlogen de kogels of de hagel door de ramen of rolluiken bij ons.
                          Ze ontzien niets en breken zonder probleem in op je privaat domein en schieten liefst op HUN natuurlijke vijanden.

De politie maakte wel telkens een PV op en wist heel goed om wie het ging (we wisten zelf ook wie het was telkens) maar trede niet op.
                          Om hun eens te laten betrappen door de politie had ik eens hun banden gelost.
                          Kreeg ik nog problemen ervoor !!

Ik kan mijn walging voor die "jagers" niet genoeg uitdrukken, zo erg zijn ze.
                          En het erge is dat ze gesteund worden door "hoogedelen" waarvoor ze "werken" in het weekend tijdens hun "ontspanning".
                          Nog erger is dat veel van die stropers die niet aan werk geraken, door de dop als officiel boswachters worden ingezet. De redenering is daar dat de beste boswachter een stroper moet zijn.

Trieste, trieste boel is het.

Moet ik wel ook aan toevoegen dat er ook ethische jagers en boswachters zijn die enkel schieten op wat ethisch en wettelijk ok is. Want die zijn ook echt wel nodig.

Comment

Ik wil niet stoken maar als je hun terreinwagen ergens ziet...... dan zouden mijn handen toch jeuken
                            Zo objectief als mijn objectieven.....
                            bd 616 be MVG Jan

Comment

Ik kan enkel zeggen ze hebben geluk !!!
                              Als het mijn kas was ik spreek namelijk steeds oog om een oog tand om tand dus ze zouden er slecht voorstaan de rotzakken geloof mij !!
                              Toch in mijn boosheid veel sterkte want ik weet wat het is je huisdier af te geven !
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Working...
                              X