Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pakjesvervoerder

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pakjesvervoerder

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Diegene die bij mij kwam was wel heel donker en heel beleefd, hij begon altijd met de woorden : "Bonjour patron". Was het dezelfde ?
    Haha ... moet dezelfde zijn als hier.
    Straf ... dezelfde woorden.

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Post NL wil de werkweek met 2 uren verlengen, wat neerkomt op een lager uurloon. Het bleef bij de vakbonden namelijk klachten regenen over niet-betaalde uren.
    Dat is dan ook weer netjes opgelost.
    Duizenden bedrijven pakken hier en daar wat verlofdagen, recupdagen of zo af of laten mensen wat langer werken ... (bijna) alleen als het de Post of de NMBS is komt het hier echter in de krant!
    Maar de Post denkt al snel dat zij de enige zijn dat moeten werken ... anderzijds zijn hun kantoren minder en minder toegankelijk voor de werkende mens! Hier hebben we een postbode dat 4/5 doet maar mits ze geen vaste vervanger hebben die de ronde wil over nemen komt er dus af en toe een dag per week geen post!
    Ook als de postbode eens ziek is kan het zijn dat de post een paar dagen niet bezorgd wordt. Dat noemen ze dan klantenservice waarmee ze het vertrouwen van de klanten moeten winnen.
    Last edited by VerSeg; 26 juni 2011, 11:07.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Hier hebben we een postbode dat 4/5 doet maar mits ze geen vaste vervanger hebben die de ronde wil over nemen komt er dus af en toe een dag per week geen post!
      Ook als de postbode eens ziek is kan het zijn dat de post een paar dagen niet bezorgd wordt. Dat noemen ze dan klantenservice waarmee ze het vertrouwen van de klanten moeten winnen.
      Sinds onze facteur burgemeester is geworden heb ik veel minder klachten. Mijn belangrijke bestellingen worden niet meer zo maar het eerste huis van de straat binnengestoken, en ik ben ook niet meer naar het kantoor moeten rijden omdat ik al dagen niks meer had ontvangen.
      Hij sprak zoals de grote meerderheid bijna uitsluitend een dialect dat door ongewenste inwijkelingen maar moeilijk kan gevat worden, zonder eerst een studie te maken van de plaatselijke denkwijze: het heeft iets van Pennsylvanian Dutch, en met verbazend weinig Frans.

Comment

Als iedereen deze mentaliteit zou hebben, dan komt men nooit tot een goed einde.
        Straf is dat dergelijke mensen wel goed genoeg Frans kunnen als ze op verlof willen.

Maar 9/10 eerst een pakje besteld hebben in het Engels op een of andere Chinese website.

Als hier iemand met een pakje komt is dat meestal goeiedag, pakje geven, te ondertekenen papierke of computerke onder uw neus duwen, goeiedag zeggen en verder gaan ... ik heb nog nooit ene gehad waar ik een half uur een klapke mee gedaan heb hoor.
        En dat die paar woorden nu in het Nederlands, Frans, Engels of gebarentaal is maakt niet veel uit, met goede wil is iedereen content.
        Diene gast kant toch niet veel uitleggen, die weet niet eens wat in uw pakje zit ... afgeven en laten tekenen is het enige dat die daarvan weet.
        Van het ogenblik dat mijn pakje heel toekomt en dat ze wat beleefd zijn is dat voor mij meer dan genoeg. Ik denk ook wel dat die gast meer onbeleefde klanten tegenkomt dan dat jij onbeleefde leveranciers aan de deur krijgt!

En dat is dan ook diene gast zijn fout dat jij niet thuis bent om uw pakje in ontvangst te nemen? Uw buren zijn ook niet verplicht dat aan te nemen hé ... maar dat komt u vermoedelijk veel beter uit!

Ge moet niet altijd te moeilijk doen in het leven ... er zijn ergere en belangrijkere zaken dan dat een pakjesvervoerder niet de juiste taal machtig is!
        Wees blij dat zo'n mensen nog willen werken, niet veel Belgen willen deze job doen voor een dergelijk laag loon.
        Als ze overal iemand moeten sturen dat tijd genoeg heeft en universitaire studies gedaan heeft, dan kost uw pakje vermoedelijk ook het dubbel!

Dat een pakje heel moet zijn, deftig behandeld en op tijd geleverd is vanzelfsprekend maar ook hier is niet alles altijd de fout van die dat aan uw deur komt.
        punt 1
        ik ga zelden in frankrijk op reis of de ardennen, niet mijn ding, dus daar heb ik al mijn frans voor niet nodig
        daarbij als je de regel van tweetalig België zou doortrekken dan moeten ze in de ardennen ook maar Nederlands (Vlaams) praten, tweetalig he
        En waar ik pakjes bestel zijn totaal uw zaken niet, je moeit u nogal makkelijk met anders mans zaken, maar vergeet eerst uw eigen eens deftig te bekijken
        meneer weet toch alles beter van achter zijn pc
        punt2 als ik wel thuis ben presteren ze het nog om pakjes bij de buren af te leveren, dus ik moet tevreden zijn als ze daar de pakjes afleveren?
        is dat ook mijn fout????
        wie zegt dat je geen ruzie hebt met die mensen? ooit al gehoord van burenruzie (ik heb daar toe nu toe nog geen last van maar ik ken er wel die daar last van hebben)
        punt 3 als men wilt werken hier in Vlaanderen is het logisch dat je een basis kennis bezig van de voertaal die er gesproken wordt, als je problemen hebt hoe ga je ergens iets vragen?

mmarja Mr verseg weet nu alles beter
        en het ging over het wel en niet tevreden zijn van bepaalde pakjesdiensten
        en niet over mijn beheersing van derde, vierde of vijfde taal
        dus terug on topic
        slechte ervaring met:
        TNT, tweemaal beschadigd pakje dat men dan maar snel bij de buren afleverde terwijl ik die dag thuis was gebleven (speciaal verlof ervoor genomen)
        UPS, ook minder goede ervaringen bij persoonlijke leveringen (op mijn werk goede ervaringen ermee), gewoon aanbellen en het pakje voor de voordeur droppen en weg was die, nog niet te tijd genomen om te wachten tot in open deed
        daarvoor heb ik een klacht ingediend bij hun, die had een valse handtekening op de afleveringsbon gezet , gewoon mijn naam erop "getekend"
        die persoon heb ik daarna geen pakjes meer zien afleveren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
          meestal zijn die problemen met de nieuwe Belgen als koerier , het kan niet rap genoeg gaan bij die mannen met zo min mogelijk moeite
          Nederlands praten kunnen ze meestal niet, verstaan doen ze dat ook amper
          Ik snap niet dat men zo'n personen inschakelt in het Nederlandstalig gedeelte.
          Als ge dat aan mij vraagt, en dat doet ge: De nieuwssite van de nationale zender vond eerder dat blondjes weinig verstonden - sommigen wisten niet eens wat een dozijn was-, maar probeer misschien toch maar eens met "Vlaamse Blanc Bleu Belge" in je adres te vermelden.
          Misschien dat dit helpt, en misschien ook helemaal niet.

Comment

daarbij als je de regel van tweetalig België zou doortrekken dan moeten ze in de ardennen ook maar Nederlands (Vlaams) praten, tweetalig he
            Drie weken geleden in de ardennen gaan toeren met de moto en daar iets klein gaan eten, die uitbater deed moeite om Nederlands te spreken nadat hij ons horen praten had. Dit niettegenstaande dat wij Frans tegen hem spraken.
            Ik werk al vijftien jaar in Mons en spreek daar tegen de meesten Nederlands.
            Ze zijn daar niet zo lomp als ze in de media meestal laten blijken.

En waar ik pakjes bestel zijn totaal uw zaken niet, je moeit u nogal makkelijk met anders mans zaken, maar vergeet eerst uw eigen eens deftig te bekijken
            meneer weet toch alles beter van achter zijn pc
            Och mijnheer Bond zet een grote mond op, als ge zelf uw verhaal op een forum gooit, dan is het ook normaal dat er reacties komen!
            Maar ja, zo ver gaat uw gezond verstand ook weer niet zeker? En van achter de pc ... zal wel met alle reacties hier zijn zeker? Op stuurt gij uw reacties per koerier?
            Zelf te lui om wat moeite te doen (paar woorden in andere taal) maar eisen dat een ander voor u springt. De tijd van de dictators is voorbij!
            punt2 als ik wel thuis ben presteren ze het nog om pakjes bij de buren af te leveren, dus ik moet tevreden zijn als ze daar de pakjes afleveren?
            Spreek dan één keer af met uw buren dat ze niets meer mogen in ontvangst nemen voor u. Of moeten ze dat hier op BD komen lezen?

punt 3 als men wilt werken hier in Vlaanderen is het logisch dat je een basis kennis bezig van de voertaal die er gesproken wordt, als je problemen hebt hoe ga je ergens iets vragen?
            En omdat iemand dat niet kent moet ge hem maar wat zwart maken?

mmarja Mr verseg weet nu alles beter
            Ik weet helemaal niet alles beter maar als mensen koppig en egoïstisch denken dat iedereen maar naar hun pijpen moet dansen, dan weet ik wel dat ge daarmee minder bekomt dan door zelf wat moeite te doen. Het gaat hem hoogstens om een paar woorden!

en het ging over het wel en niet tevreden zijn van bepaalde pakjesdiensten
            en niet over mijn beheersing van derde, vierde of vijfde taal
            Daar ben je zelf over bezig, jij wil dat iedereen moeite doet om uw taal te spreken maar zelf wil je uit koppigheid geen moeite doen.
            Wat heeft die man zijn uiterlijk of taal te maken met het afgeven van een pakket?
            Het lijkt er zelfs bijna op dat ge wat racistisch reageert!

TNT, tweemaal beschadigd pakje
            En ben je ervan ziek geworden?
            Er zijn ergere dingen in het leven hoor!
            Last edited by VerSeg; 27 juni 2011, 01:10.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Drie weken geleden in de ardennen gaan toeren met de moto en daar iets klein gaan eten, die uitbater deed moeite om Nederlands te spreken nadat hij ons horen praten had. Dit niettegenstaande dat wij Frans tegen hem spraken.
              Ik werk al vijftien jaar in Mons en spreek daar tegen de meesten Nederlands.
              Ze zijn daar niet zo lomp als ze in de media meestal laten blijken.

Och mijnheer Bond zet een grote mond op, als ge zelf uw verhaal op een forum gooit, dan is het ook normaal dat er reacties komen!
              Maar ja, zo ver gaat uw gezond verstand ook weer niet zeker? En van achter de pc ... zal wel met alle reacties hier zijn zeker? Op stuurt gij uw reacties per koerier?
              Zelf te lui om wat moeite te doen (paar woorden in andere taal) maar eisen dat een ander voor u springt. De tijd van de dictators is voorbij!
              Spreek dan één keer af met uw buren dat ze niets meer mogen in ontvangst nemen voor u. Of moeten ze dat hier op BD komen lezen?

En omdat iemand dat niet kent moet ge hem maar wat zwart maken?

Ik weet helemaal niet alles beter maar als mensen koppig en egoïstisch denken dat iedereen maar naar hun pijpen moet dansen, dan weet ik wel dat ge daarmee minder bekomt dan door zelf wat moeite te doen. Het gaat hem hoogstens om een paar woorden!

Daar ben je zelf over bezig, jij wil dat iedereen moeite doet om uw taal te spreken maar zelf wil je uit koppigheid geen moeite doen.
              Wat heeft die man zijn uiterlijk of taal te maken met het afgeven van een pakket?
              Het lijkt er zelfs bijna op dat ge wat racistisch reageert!

En ben je ervan ziek geworden?
              Er zijn ergere dingen in het leven hoor!

Gelieve on topic te blijven mr betweeter
              het gaat over de ervaringen met pakjesdiensten
              over een heel aantal ben ik niet tevreden, als ik mijn job zo moest doen als die lag ik al lang buiten
              maarja Jij moet toch overal je gelijk krijgen, dat heb ik al lang door op alle topic's waar je in post
              dus gelieve on topic te blijven en uw ervaringen te delen over de pakjesdiensten

Comment

als ik mijn job zo moest doen als die lag ik al lang buiten
                Je viseert "de nieuwe Belgen" op de werkvloer, in plaats van het probleem. Op zich voldoende rede, dus, voor jouw ontslag..

Comment

Tjonge..jonge...gaat weer lekker hier.
                  en dat op de eerste dag van mijn 4 weken vakantie!!!!!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het moet inderdaad bij herhaling zijn, bouk. Anders telt het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                      sinds TNT bijna de helft van hun personeel bij TNT, TNT Post en TNT Express in België ontsloeg zijn ze voor de leveringen overgeschakeld naar voornamelijk externen.
                      Meestal migranten die NL onmachtig zijn, en sommigen smijten er fameus met hun klak naar...
                      Daardoor zijn de klachten met 170% toegenomen (bron: ex-collega die nu bij TNT werkt)
                      Ik zeg u dat uw ex collega zich beter eens informeert vooraleer hij onzin uitkraamt.
                      De meeste ontslagen zijn in NL gevallen en is nu ongeveer 2 jaar geleden, toen werkten ook al met, laat ons zeggen 95% externen.
                      De klachten die voornamelijk binnen komen zijn klachten over TNT post. (Gelukkig sinds deze maand niet meer van TNT)
                      De externen worden wel degelijk gescreand, zowel voor, tijdens als na hun ronde.
                      Hoe de chauffeurs worden nagekeken ga ik hier niet uit de doeken doen.

Werknemer TNT EXPRESS.
                      Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Weet je, in principe mag je als koerier geen fooien in ontvangst nemen.
                        Je oefent gewoon je job uit en levert pakketjes/documenten netjes af, nothing more, nothing less...

je zou natuurlijk dom zijn om fooien te weigeren..

Ooeeeeeeee mijn geweten mijn geweten.
                        Ik zal maar doen of ik niet gelezen heb.

Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                          Je viseert "de nieuwe Belgen" op de werkvloer, in plaats van het probleem. Op zich voldoende rede, dus, voor jouw ontslag..
                          Neen, ik viseer niemand , ik pen gewoon de realiteit neer wat ik op 15 jaar pakjesdienst ervaar
                          en jij viseert mij, dus ook reden voor uw ontslag

Comment

Mijn tweede taal op school was Engels wat een grotere wereldtaal is dan het frans.
                            En het is niet aan mij om de moeite te doen in het Nederlandstalig gebied om een andere taal te moeten spreken dan mijn moeder- en voertaal.
                            Ik neem dan aan dat jij op vakantie ook de taal van het bezochte land spreekt of gelden die regels voor jou niet?
                            Mvg Tim

Comment

Neen, ik viseer niemand , ik pen gewoon de realiteit neer wat ik op 15 jaar pakjesdienst ervaar
                              en jij viseert mij, dus ook reden voor uw ontslag
                              Je viseert hier weer een hele bevolkingsgroep, net zoals je "Olanders" viseert als het over incarneren als dier gaat.
                              Dat zijn geen dieren!
                              Dergelijke veralgemeningen zijn per definitie racisme.
                              Ik dien hierbij een klacht in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                vervelende zaak, maar zou zo,n ontslag toch niet op mijn geweten willen hebben.
                                grt,bouk.
                                Als ze in de fout ging ...... waarom niet dan

Comment

Working...
                                X