Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pakjesvervoerder

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pakjesvervoerder

Vervelend maar stel u eens in hun plaats, die moeten meer leveren dan ze eigenlijk aan kunnen.
    Als die aanbellen verwachten ze dat jij buiten komt, niet dat zij binnen moeten gaan.
    Gaat dat niet snel genoeg, dan zijn ze er vandoor.
    Verwacht je een pakje, hou er rekening mee dat je er bent en snel bent of voorzie tenminste een briefje met wat instructies aan de bel ... zelden dat je dan problemen hebt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
      Nederlands praten kunnen ze meestal niet, verstaan doen ze dat ook amper
      Ik snap niet dat men zo'n personen inschakelt in het Nederlandstalig gedeelte.
      De meeste van die buitenlanders spreken inderdaad geen Nederlands maar vaak wel goed Frans.
      Waar zit het probleem als wij als 'goede Belg' dan wel wat moeite doen en onze tweede landstaal gebruiken dat we allen op school geleerd hebben?

Trouwens zelfs als die enkel Turks of Pools zou kennen is er niet echt een probleem, pakje aannemen en tekenen voor ontvangst is toch niet zo moeilijk?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        De meeste van die buitenlanders spreken inderdaad geen Nederlands maar vaak wel goed Frans.
        Waar zit het probleem als wij als 'goede Belg' dan wel wat moeite doen en onze tweede landstaal gebruiken dat we allen op school geleerd hebben?

Trouwens zelfs als die enkel Turks of Pools zou kennen is er niet echt een probleem, pakje aannemen en tekenen voor ontvangst is toch niet zo moeilijk?
        Mijn tweede taal op school was Engels wat een grotere wereldtaal is dan het frans.
        En het is niet aan mij om de moeite te doen in het Nederlandstalig gebied om een andere taal te moeten spreken dan mijn moeder- en voertaal.
        nog een ander probleem:
        wat als je bv op een appartement woont op bv het 5de verdiep
        ze doen de moeite niet om te wachten tot je beneden bent of de moeite om tot boven te komen.
        papiertje in de bus dat er niemand thuis is , dat heeft een goede kameraad van mijn bijna elke maal
        en pakje aannemen en aftekenen zonder een woordje uitleg is not done naar mijn mening
        zeker niet als ze die dingen zomaar bij de buren dumpen die op pensioen zijn en maar tot hun 14jaar naar school zijn geweest en geen frans ,Engels, turks of arabisch kennen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
          En het is niet aan mij om de moeite te doen
          Als iedereen deze mentaliteit zou hebben, dan komt men nooit tot een goed einde.
          Straf is dat dergelijke mensen wel goed genoeg Frans kunnen als ze op verlof willen.

in het Nederlandstalig gebied om een andere taal te moeten spreken dan mijn moeder- en voertaal.
          Maar 9/10 eerst een pakje besteld hebben in het Engels op een of andere Chinese website.

en pakje aannemen en aftekenen zonder een woordje uitleg is not done naar mijn mening
          Als hier iemand met een pakje komt is dat meestal goeiedag, pakje geven, te ondertekenen papierke of computerke onder uw neus duwen, goeiedag zeggen en verder gaan ... ik heb nog nooit ene gehad waar ik een half uur een klapke mee gedaan heb hoor.
          En dat die paar woorden nu in het Nederlands, Frans, Engels of gebarentaal is maakt niet veel uit, met goede wil is iedereen content.
          Diene gast kant toch niet veel uitleggen, die weet niet eens wat in uw pakje zit ... afgeven en laten tekenen is het enige dat die daarvan weet.
          Van het ogenblik dat mijn pakje heel toekomt en dat ze wat beleefd zijn is dat voor mij meer dan genoeg. Ik denk ook wel dat die gast meer onbeleefde klanten tegenkomt dan dat jij onbeleefde leveranciers aan de deur krijgt!

zeker niet als ze die dingen zomaar bij de buren dumpen die op pensioen zijn en maar tot hun 14jaar naar school zijn geweest en geen frans ,Engels, turks of arabisch kennen
          En dat is dan ook diene gast zijn fout dat jij niet thuis bent om uw pakje in ontvangst te nemen? Uw buren zijn ook niet verplicht dat aan te nemen hé ... maar dat komt u vermoedelijk veel beter uit!

Ge moet niet altijd te moeilijk doen in het leven ... er zijn ergere en belangrijkere zaken dan dat een pakjesvervoerder niet de juiste taal machtig is!
          Wees blij dat zo'n mensen nog willen werken, niet veel Belgen willen deze job doen voor een dergelijk laag loon.
          Als ze overal iemand moeten sturen dat tijd genoeg heeft en universitaire studies gedaan heeft, dan kost uw pakje vermoedelijk ook het dubbel!

Dat een pakje heel moet zijn, deftig behandeld en op tijd geleverd is vanzelfsprekend maar ook hier is niet alles altijd de fout van die dat aan uw deur komt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Vervelend maar stel u eens in hun plaats, die moeten meer leveren dan ze eigenlijk aan kunnen.
            Als die aanbellen verwachten ze dat jij buiten komt, niet dat zij binnen moeten gaan.
            Gaat dat niet snel genoeg, dan zijn ze er vandoor.
            Verwacht je een pakje, hou er rekening mee dat je er bent en snel bent of voorzie tenminste een briefje met wat instructies aan de bel ... zelden dat je dan problemen hebt.
            Diegenen die bij mij komen staan toch meestal al binnen vooraleer ik ze kan begroeten. Maar het moet inderdaad vlug gaan want alle deuren die ze tegenkomen durven ze wel opendoen.
            Een briefje schrijven met instructies ? Ik vraag mij af in welke taal je dat zou moeten doen. Maar een fooi geven, dat helpt altijd. Enkele jaren geleden, toen er nog geen wildgroei was van pakjes diensten, kwam er regelmatig eenzelfde donker gekleurde aanbieder. Ik gaf hem telkens een fooi. Het resultaat kan je al raden. De man belde mij eerst op vooraleer hij kwam.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Diegenen die bij mij komen staan toch meestal al binnen vooraleer ik ze kan begroeten. Maar het moet inderdaad vlug gaan want alle deuren die ze tegenkomen durven ze wel opendoen.
              Een briefje schrijven met instructies ? Ik vraag mij af in welke taal je dat zou moeten doen. Maar een fooi geven, dat helpt altijd. Enkele jaren geleden, toen er nog geen wildgroei was van pakjes diensten, kwam er regelmatig eenzelfde donker gekleurde aanbieder. Ik gaf hem telkens een fooi. Het resultaat kan je al raden. De man belde mij eerst op vooraleer hij kwam.
              Weet je, in principe mag je als koerier geen fooien in ontvangst nemen.
              Je oefent gewoon je job uit en levert pakketjes/documenten netjes af, nothing more, nothing less...

je zou natuurlijk dom zijn om fooien te weigeren..
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Een fooi geven helpt overal wel een beetje om wat extra service te bekomen.

Maar de meeste die zo iets komen leveren mogen eigenlijk niet eens binnen komen van hun baas, ze zijn meestal zelfs niet verzekerd als er dan iets gebeurt!
                Stel dat die een grote doos binnen brengt en hij duwt een dure Chinese vaas omver ... wie gaat dat betalen denk je?
                Die is wel verzekerd (normaal gezien zou dat moeten) voor ongevallen op de baan en tussen zijn voertuig en uw buitendeur maar daar blijft het meestal bij.

Onlangs gaan zien om een lattenbodem te laten leveren, prijs transport inbegrepen tot aan uw voordeur! Staat letterlijk op dat ze niet binnen mogen komen of je moet vooraf verwittigen dat ze het moeten doen, dan moet je 45€ extra betalen voor bijkomende verzekering!
                Blijft de vraag hoeveel mensen 45€ extra willen betalen om een pakje van aan de voordeur tot in de gang of living te brengen?

Natuurlijk is een fooi extra netto inkomen voor die gast ... dan riskeren ze al rapper eens iets, niet om u plezier te doen maar om de portefeuille te vullen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Weet je, in principe mag je als koerier geen fooien in ontvangst nemen.
                  Je oefent gewoon je job uit en levert pakketjes/documenten netjes af, nothing more, nothing less...

je zou natuurlijk dom zijn om fooien te weigeren..
                  Het zit zo dat je in het leven nog steeds veel meer kan bekomen door fooien te geven. En niemand weigert ze, hoe zou je zelf zijn.
                  Persoonlijk doe ik dat vrij veel en met plezier dan nog want je ziet dat de mensen het waarderen. Het werkt dus. De krijger geef je hiermee ook het gevoel dat je tevreden bent van zijn diensten.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het zit zo dat je in het leven nog steeds veel meer kan bekomen door fooien te geven. En niemand weigert ze, hoe zou je zelf zijn.
                    Persoonlijk doe ik dat vrij veel en met plezier dan nog want je ziet dat de mensen het waarderen. Het werkt dus. De krijger geef je hiermee ook het gevoel dat je tevreden bent van zijn diensten.
                    Klopt volledig.
                    En tot het tegendeel van wat sommigen denken moet een fooi niet altijd een groot bedrag zijn ... zoals je aanhaalt is het een erkenning van hetgeen hij voor u doet.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Mijn ervaring , na gelijkaardige dingen te hebben meegemaakt met TNT , is dat ik nu nog uitsluitend met Fedex werk . Tot hiertoe : uiterst correct . Ooit raakte een levering aan Spanje beschadigd > volledig terugbetaald , en de in de polis vermelde schadevergoeding erbovenop zonder discussie .

Walter
                      D850

Comment

...... Enkele jaren geleden, toen er nog geen wildgroei was van pakjes diensten, kwam er regelmatig eenzelfde donker gekleurde aanbieder. Ik gaf hem telkens een fooi. Het resultaat kan je al raden. De man belde mij eerst op vooraleer hij kwam.
                        wat leuk..die komt bij ons ook.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          wat leuk..die komt bij ons ook.
                          grt,bouk.

Dat moet lukken,
                          Die levert bij ons ook
                          En ik moet zeggen , hij claxonneert al als hij bij ons de "dreef" indraait.
                          Grts Maddy
                          zero

Comment

Diegene die bij mij kwam was wel heel donker en heel beleefd, hij begon altijd met de woorden : "Bonjour patron". Was het dezelfde ?
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Wees blij dat zo'n mensen nog willen werken, niet veel Belgen willen deze job doen voor een dergelijk laag loon.
                              Post NL wil de werkweek met 2 uren verlengen, wat neerkomt op een lager uurloon. Het bleef bij de vakbonden namelijk klachten regenen over niet-betaalde uren.
                              Dat is dan ook weer netjes opgelost.

Comment

Diegene die bij mij kwam was wel heel donker en heel beleefd, hij begon altijd met de woorden : "Bonjour patron". Was het dezelfde ?
                                nee dan toch niet hoor Pol, deze heeft een Amsterdams accent.
                                keppier een pakkie.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X