Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pakjesvervoerder

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pakjesvervoerder

Welke pakjesvervoerder zouden jullie aanprijzen.
    Deze week heb ik een voorval gehad met TNT (Post). Een pakje dat uit Nederland werd verzonden zou bij mij aangeboden geweest zijn vorige maandag 20/06 om 18.55u. Ik ben diezelfde dag 's avonds om 19.15 thuis vertrokken en vond een document in mijn brievenbus met de datum en het uur van de zogezegde aanbieding . Aangezien ik niemand heb horen aanbellen, en terwijl iedereen bij mij na aanbellen binnenkan via een automatisch deurslot, vond ik dat toch hoogst eigenaardig. Op het formulier werd mij gevraag contact op te nemen met de GSM van de pakkettenchauffeur. Aangezien ik in het verleden soms na ettelijke pogingen geen verbinding kreeg met dergelijke nummers heb ik een sms'je gestuurd zeggende dat ik verwacht dat men het pakket ,volgens de bij hen invoege zijnde regels, 3 maal aanbiedt.
    Het pakket is sedertdien geen enkele keer meer aangeboden en ik heb ondertussen vernomen van de afzender dat de status van het pakket momenteel is : "Laatste aflevering niet geslaagd, retour afzender".
    Nu begrijp ik dat je tegen zoiets dergelijk weinig kunt doen, niettemin vind ik dergelijke praktijken "niet kunnen". Wat zijn jullie ervaringen met dergelijke bedrijven?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Pakjesvervoerder

Ik gebruik alleen GLS en DHL. UPS en TNT zijn een no go (als ik verder moet rijden om hun depot te bereiken dan de winkel in kwestie heeft het geen zin)

YMMV, Nerdi
    En bij TNT kun je je afleveradres niet dynamisch wijzigen wat een bijkomende NO go is.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Heb goeie ervaring met UPS.
      Tot nu toe ook met TNT,
      heb geluk dat het vaak dezelfde besteller is die langskomt,
      heb veel vertrouwen in die man, doet zijn werk nauwgezet en met overgave.
      Jammer te horen, dat het bij U is misgelopen.
      Nikon D7000, en wat glas.
      http://blog.seniorennet.be/pacha/

Comment

Ik denk dat er inderdaad heel veel afhankelijk is van de man (vrouw) die rondrijdt ... ik krijg regelmatig pakjes binnen via de meest bekende transporteurs, DHL, GLS, UPS, FedEx, TNT, B-Post ... en tot nu toe geen problemen gehad.

Heb al wel twee keer gehad dat het bij de buren afgeleverd werd ... en eigenlijk vind ik dat ook niet kunnen, voor hetzelfde geld zit je in een burenruzie en dan krijgt die buur een duur pakje in zijn schoot geworpen.

Vermits het meestal toch telkens dezelfde chauffeur is die langskomt hebben de meesten ondertussen mijn privé gsm nummer, dan kunnen ze even bellen als ze aan de deur staan en ik ben er niet ... héél handig hoor, vooral als je op iets aan het wachten bent dat je dringend nodig hebt ... en natuurlijk net niet thuis bent

Nu is er geen ombudsdienst waar je klacht kan neerleggen ? Ik heb dit bij de post al gedaan, en dit werd héél correct afgehandeld hoor en de bediende heeft een officiële 'waarschuwing' gekregen : er werd een aanbieding van een pakje uit Hong Kong gedaan, natuurlijk net niemand thuis dus ben in de volgende dag naar het postkantoor gegaan om het op te halen ... kreeg het niet mee, het pakketje stond op de firmanaam en madam achter den toog zei dat ze het niet kon meegeven zonder dat ze de oprichtingsstatuten van de firma zag !? Mijn naam stond erbij op en het adres was natuurlijk identiek met mijn identiteitskaart ... en niet meekrijgen hé. Ik ben dan naar huis gereden en telefonisch een nieuwe aanbieding gevraagd. De volgende dag netjes door de postbode afgeleverd (was een klein 1/43 schaalmodel) ... en toen heb ik direct een officiële klacht ingediend ... ik heb achteraf gehoord dat ze een officiële waarschuwing gekregen had en mevrouw is ondertussen ontslagen trouwens.
        Last edited by LamboCars; 24 juni 2011, 11:48.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          ... ... en toen heb ik direct een officiële klacht ingediend ... ik heb achteraf gehoord dat ze een officiële waarschuwing gekregen had en mevrouw is ondertussen ontslagen trouwens.
          vervelende zaak, maar zou zo,n ontslag toch niet op mijn geweten willen hebben.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

maar zou zo,n ontslag toch niet op mijn geweten willen hebben.
            Zou me toch sterk verwonderen dat één klacht voldoende was om die dame te ontslagen hé Bouk ....
            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
              Zou me toch sterk verwonderen dat één klacht voldoende was om die dame te ontslagen hé Bouk ....
              OK..maar ze was net gescheiden en heeft 3 opgroeiende kinderen.
              vind het maar wat hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zaterdag pakje aangekregen.
                Maandag telefoon van TNT of ik de levering wel had ontvangen, of ik ervoor afgetekend had (ja dus) en of de bezorger met een TNT-bestelwagen reed en een TNT-uniform droeg (nee dus). De bezorger leek me volslagen nederlands-onkundig maar alles was ok, dus so what.
                Blijkbaar is er dan toch controle. Ze krijgen ook een steeds slechtere naam, denk dat ze stilaan moeten ingrijpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                  Zaterdag pakje aangekregen.
                  Maandag telefoon van TNT of ik de levering wel had ontvangen, of ik ervoor afgetekend had (ja dus) en of de bezorger met een TNT-bestelwagen reed en een TNT-uniform droeg (nee dus). De bezorger leek me volslagen nederlands-onkundig maar alles was ok, dus so what.
                  Blijkbaar is er dan toch controle. Ze krijgen ook een steeds slechtere naam, denk dat ze stilaan moeten ingrijpen.
                  sinds TNT bijna de helft van hun personeel bij TNT, TNT Post en TNT Express in België ontsloeg zijn ze voor de leveringen overgeschakeld naar voornamelijk externen.
                  Meestal migranten die NL onmachtig zijn, en sommigen smijten er fameus met hun klak naar...
                  Daardoor zijn de klachten met 170% toegenomen (bron: ex-collega die nu bij TNT werkt)
                  Mijn Blog
                  D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    OK..maar ze was net gescheiden en heeft 3 opgroeiende kinderen.
                    vind het maar wat hoor.
                    grt,bouk.
                    Ik denk nu niet dat mijn klacht de enige reden was voor haar ontslag hoor ... Als mijn baas regelmatig klachten krijgt van mijn werk lig ik ook buiten he, en ik heb ook een hypotheek, een vrouw en drie kinderen.

Je moet je werk gewoon goed en correct doen, zo simpel is het ... Er zullen wel enkele officiele waarschuwingen zijn voordat je ontslagen wordt zeker ... Of ze is gewoon slachtoffer van een reorganisatie geweest ... Ik ken de details niet, en eerlijk gezegd interesseert het me niet, iedereen moet werken en zijn of haar best doen, elke dag opnieuw !
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

ben zelf nog als koerier tewerkgesteld geweest;

punt één; je mag zo'n job niet onderschatten, iedereen wil graag zijn/haar pakketje zo snel mogelijk geleverd zien maar dat lukt jammer genoeg nooit.
                      punt twee; er word steeds prioriteit gelegd naar bedrijven en zelfstandigen toe, particulieren komen aan de beurt nadat voorgaande klanten 'bediend' zijn.

Ik ontvang regelmatig pakketjes per TNT, UPS, GLS, Taxipost én DHL
                      en nog nooit noemenswaardige problemen gehad (op een koerier na die nauwelijks een woord Nederlands begrijpt).

en ja, ook mij hebben ze destijds koelbloedig aan de deur gezet vanwege reorganisatie binnen het bedrijf na 8 volwaardige en plichtsbewuste dienstjaren.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Nu is er geen ombudsdienst waar je klacht kan neerleggen ?
                        Die bestaat wel, het BIPT is nu omgevormd naar OMPS
                        Maar zoals voor iedere klacht moet je eerst het volgende doen;
                        § 4. De klachten van de eindgebruikers zijn slechts ontvankelijk wanneer de klager voorafgaandelijk bij de betrokken onderneming een klacht heeft ingediend volgens de interne procedure van de betrokken onderneming. De klachten van de eindgebruikers zijn [niet‑]ontvankelijk wanneer deze anoniem of niet schriftelijk werden ingediend bij de ombudsdienst voor de postsector.
                        EU
                        Dus TS eerst TNT contacteren en je hoeft nergens naar te bellen mailen kan ook.

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        Aangezien ik niemand heb horen aanbellen, en terwijl iedereen bij mij na aanbellen binnenkan via een automatisch deurslot, vond ik dat toch hoogst eigenaardig.
                        Dus men belt bij u aan en dan kan me direct binnen stappen zonder dat u enige handeling moet doen? erg veilig is dat niet hé

En het is overal wel iets maar het is steeds de persoon die iets uitvoert en daarom niet meteen een firma hun schuld. als ik hier nu ook nog ga posten dat ik gans de week post heb verkregen dat niet voor mij is en zelfs van 10km ver komt dan zou de post slecht zijn?
                        Never resist temptation or it could go away...
                        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht

Dus men belt bij u aan en dan kan me direct binnen stappen zonder dat u enige handeling moet doen? erg veilig is dat niet hé

Inderdaad, tijdens mijn afspraken kan iedereen in mijn wachtzaal binnen na te hebben aangebeld op de daarvoor voorziene bel. Ik heb natuurlijk wel de nodige beveiligingen ingebouwd.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Heb me vorige week twee harde schijven laten opsturen door een Nederlandse webwinkel die me laatst nog een camera hadden geleverd. Toen ik de Track & Trace raadpleegde bleek de zending vanaf De Nederlands postdiensten retour te zijn gegaan wegens "niet bekend op dit adres". Geen probleem, ik zou mijn geld terugkrijgen, want de Firma beweerde per e-mail niet in België te leveren. Niet, dus.
                            Nu zit ik met 8 tetra geheugen omdat ik onmiddellijk elders heb besteld: het eerste pakje kwam toch.

Dus men belt bij u aan en dan kan me direct binnen stappen.
                            Ben ook niet geneigd om me in zo`n veilgiheidssluis te wagen. De heer des huizes sluit je daar meestal in op alvorens je echt binnen te laten. Als welkomstgebaar kan dat tellen.
                            Last edited by Poza; 25 juni 2011, 10:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              Heb me vorige week twee harde schijven laten opsturen door een Nederlandse webwinkel die me laatst nog een camera hadden geleverd. Toen ik de Track & Trace raadpleegde bleek de zending vanaf De Nederlands postdiensten retour te zijn gegaan wegens "niet bekend op dit adres". Geen probleem, ik zou mijn geld terugkrijgen, want de Firma beweerde per e-mail niet in België te leveren. Niet, dus.
                              Nu zit ik met 8 tetra geheugen omdat ik onmiddellijk elders heb besteld: het eerste pakje kwam toch.

Ben ook niet geneigd om me in zo`n veilgiheidssluis te wagen. De heer des huizes sluit je daar meestal in op alvorens je echt binnen te laten. Als welkomstgebaar kan dat tellen.
                              als koerierdienst hoort dat bij je job, dat weet je op voorhand.
                              wanneer je daar niet tegen kan moet je maar een andere job zoeken
                              dit is nogal de regel bij veel bedrijven hoor, binnen komen in een soort van veiligheidsluis
                              stelt u in eerste plaats maar in de plek van de firma/persoon waar dat je het pakje moet afleveren.
                              men krijgt soms wel ander volk over de vloer.
                              met pakjesdiensten heb ik ook al genoeg miserie gehad en dingen voorgehad die niet door de beugel kunnen
                              pakjes beschadigd, pakjes afgeleverd bij buren, pakjes zogezegd aangeboden en niet niemand thuis terwijl er iemand heel de dag thuis is
                              en zo verder ,meestal zijn die problemen met de nieuwe Belgen als koerier , het kan niet rap genoeg gaan bij die mannen met zo min mogelijk moeite
                              Nederlands praten kunnen ze meestal niet, verstaan doen ze dat ook amper
                              Ik snap niet dat men zo'n personen inschakelt in het Nederlandstalig gedeelte.

Comment

Working...
                              X