Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dat krijg je ook soms op BD.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dat krijg je ook soms op BD.

    Vraagske aan blijkbaar een nitwit: wanneer leer je eens hoe je 'boddy' moet spellen?

    Wim
    Als mail gekregen van een zekere William Hoegaerts.

    nit·wit
    de nitwit (mannelijk)

    dom, onnozel persoon, iemand met weinig kennis van zaken
    Mijn antwoord:

    Dag Wim.

    Liever een spellingsfout maken, dan iemand verwijten voor nitwit.

    Sorry als je daar een probleem mee hebt, maar op BD bestaat zoiets als een negeerlijst.

    Toch bedankt voor je opmerking.

    Vriendelijke groeten,

    Geert.
    Ik moet ergens een van mijn vele spellingsfouten gemaakt hebben, en dat manneke kan dat niet verdragen, t'zal de examenstress zijn zeker.

  • #2
    Re: Dat krijg je ook soms op BD.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Als mail gekregen van een zekere William Hoegaerts.



    Mijn antwoord:



    Ik moet ergens een van mijn vele spellingsfouten gemaakt hebben, en dat manneke kan dat niet verdragen, t'zal de examenstress zijn zeker.
    Bwa niks van aantrekken. In het nederlandstalige gebied worden zelfs avondvullende TV programma's gemaakt om aan te tonen dat de taal niet te schrijven is.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Dat krijg je ook soms op BD.

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      t'zal de examenstress zijn zeker.
      Je schrijft dat zo: 't Zal !

      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Re: Dat krijg je ook soms op BD.

        hahaha, boddy

        Comment


        • #5
          Re: Dat krijg je ook soms op BD.

          te veel vrije tijd, te weinig verstand ... veel voorkomend probleem tegenwoordig, en vermits ze zelf niet slimmer zijn moeten ze anderen de grond in boren om dan van zichzelf de indruk te krijgen dat ze beter zijn

          Gewoon negeren, dat doen we met kleine kleuters ook hé, gaat het snelst over dan
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Dat krijg je ook soms op BD.

            Eerlijk gezegd frons ik met momenten ook wel eens de wenkbrauwen bij de spellingswijze van sommige woorden...(als ik zie hoe ze hier soms geschreven worden).

            Maar daarvoor zo'n beledigende mail gaan sturen ? Pff...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Dat krijg je ook soms op BD.

              terugsturen :
              Beste Wim,

              sinds wanneer is "vraagske" correct Nederlands?
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Dat krijg je ook soms op BD.

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                terugsturen :
                Beste Wim,

                sinds wanneer is "vraagske" correct Nederlands?
                Sinds de TV koks "groentjes" gebruiken?
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Re: Dat krijg je ook soms op BD.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  In het nederlandstalige gebied worden zelfs avondvullende TV programma's gemaakt om aan te tonen dat de taal niet te schrijven is.

                  YMMV
                  En dan moet het maar in het Engels? Zeg toch gewoon lichaam, als je niet zo'n spannend bloesje bedoelt.
                  Volgens de gratis vDaele online bestaat een body namelijk niet eens, in de betekenis van camerabehuizing.
                  Gisteren werd er trouwens in een veelbekeken tv-programma iemand uitgebreid te kakken gezet omdat ze niet wist hoeveel eieren er in een doshein zaten.
                  Ik weet niet eens wat dat is, een doshein.
                  Last edited by Poza; 22 juni 2011, 09:34.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dat krijg je ook soms op BD.

                    Ge moet u dat allemaal niet zo erg aantrekken.
                    Ik bedoel als ik zo de reacties lees, vind ik toch dat de meesten op hun teentjes getrapt
                    zijn
                    Beide partijen hebben gelijk en dat maakt het moeilijk en soms vervelend.

                    Ik ben ook voor Martine Thange

                    In Blokken hoor ik soms de idiootst mogelijke omschrijvingen van beroepen en in het Engels natuurlijk.
                    Het ook zo dat "wc-madam" niet zo leuk klinkt als sanitair verantwoordelijke
                    En dit is zelf niet Engels
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dat krijg je ook soms op BD.

                      Ach, afgerekend worden op een taalfoutje, mij overkomt het wel eens dat ik mensen met
                      een hele lap tekst overstuur en boos maak en in de pen doe kruipen. Was het dan nog een
                      keer voor de verandering het lezen waard...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dat krijg je ook soms op BD.

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Het ook zo dat "wc-madam" niet zo leuk klinkt als sanitair verantwoordelijke
                        En dit is zelf niet Engels
                        WC is van afkomst de afkorting van het Engelse water closet - letterlijk: waterkast.
                        Engels is echter geen voertaal in onze bestuurszaken, maar Frans, Duits, en Nederlands zijn dat wel. Dat tweede is dus meer gepast. Afkomst is alles in ons land.
                        Een samenleving vernietig je niet door en moskee te bouwen, maar door de betekenis en gevoelswaarde van hun woorden te veranderen,
                        Last edited by Poza; 22 juni 2011, 10:37.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dat krijg je ook soms op BD.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                          WC is van afkomst de afkorting van het Engelse water closet - letterlijk: waterkast.
                          Engels is echter geen voertaal in onze bestuurszaken, maar Frans, Duits, en Nederlands zijn dat wel. Dat tweede is dus meer gepast. Afkomst is alles in ons land.
                          I do know my friend
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dat krijg je ook soms op BD.

                            Ah Geert, dat heb je hier de laatste tijd meer. Maar als het maar over een schrijffout gaat zou ik mij daar niks van aantrekken. Ik ben ervan overtuigd dat, mocht je er telkens de Van Dale bijhalen, je nog zou verschieten, en zelfs bij diegenen die beweren dat ze feilloos de taal hanteren.
                            Maar erger is het als het om een aanval gaat op je persoon, zoals in dit geval. Je kan dan relativeren en denken :"het zal wel een teken des tijds zijn zeker". Maar dat is dan weer jezelf sussen. In een maatschappij zijn er een aantal vaste waarden die je best niet overschrijdt. Zo leerden wij dat toch, maar goed, we zijn zeker van de oude stempel.
                            Toen wij hier onze intrede deden was dat, voor zover ik mij herinner, niet aan de orde.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dat krijg je ook soms op BD.

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              I do know my friend
                              We zijn nochtans met tientalle miljoenen nederlandstaligen, die het volgens de Taalunie spijtig zouden vinden moest onze moedertaal verloren gaan. Die oostblokkers op mijn facebook verstaan sowieso geen ene moer van wat ik hun in het Engels zeg, en de Vlamingen blijven weg.
                              Last edited by Poza; 22 juni 2011, 11:04.

                              Comment

                              Working...
                              X