Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongewenste mailing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ongewenste mailing

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik wordt bestookt door spam van ... mezelf en van mijn echtgenote!

.

In die gevallen helpt alleen een taakstraf!

Walter
    D850

Comment

Ik maak gewoon een regeltje aan en zo komt dat in de prullenbak terecht.
      Krijg ik toch hardnekkig ongevraagde post dan doe ik het zelfde en leg hun box plat haha.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Krijg ik toch hardnekkig ongevraagde post dan doe ik het zelfde en leg hun box plat haha.
        hoe doe je dat? wil ik in de toekomst ook graag kunnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
          Misschien geeft jou dat een goed gevoel maar het werkt niet.

Als het om een echte Belgische firma gaat (geen buitenlandse "add inches..." of "erfenissen) dan mail je het bedrijf eerst beleefd dat je niets meer wil ontvangen van hen en dat je EIST verwijderd te worden uit hun spamlijst. Krijg je nog mail dan mail je hen nogmaals en wijs je hen op je vorige mail en dat je na een volgende mail klacht zal indienen bij hun provider en ecops/economische zaken (ik weet het, EZ heeft een nadere naam nu ).
          Bij een volgende mail DOE je dat gewoon, zonder enige verwittiging naar de firma. Ze worden zelf wel gecontacteerd Vermeld in je klacht naar ecops/EZ dat je de firma herhaaldelijk gevraagd heb om je adres te verwijderen uit hun lijst.

99% kans dat je van de spam vanaf bent.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Misschien geeft jou dat een goed gevoel maar het werkt niet.

Als het om een echte Belgische firma gaat (geen buitenlandse "add inches..." of "erfenissen) dan mail je het bedrijf eerst beleefd dat je niets meer wil ontvangen van hen en dat je EIST verwijderd te worden uit hun spamlijst. Krijg je nog mail dan mail je hen nogmaals en wijs je hen op je vorige mail en dat je na een volgende mail klacht zal indienen bij hun provider en ecops/economische zaken (ik weet het, EZ heeft een nadere naam nu ).
            Bij een volgende mail DOE je dat gewoon, zonder enige verwittiging naar de firma. Ze worden zelf wel gecontacteerd Vermeld in je klacht naar ecops/EZ dat je de firma herhaaldelijk gevraagd heb om je adres te verwijderen uit hun lijst.

99% kans dat je van de spam vanaf bent.
            Het gaat hier om een "firma" uit Zoersel, na lang zoeken zelfs een telefoonnummer gevonden (maar bestaat niet meer), mailtjes gestuurd, nooit antwoord.

Ze gebruiken verschillende verzendadressen: nieuws@sendserver7.com, dan nog iets met mgsrv3 en eentje met sendspire in de naam van de afzender.

Een beleefde firma zou misschien ook moeite doen om mails te beantwoorden. Show verkopen ze wel, want als je uitschrijft moet je zelfs zo'n veiligheidscode invullen (om SPAM te vermijden zeker ? ).

Al die bedrijfjes ressorteren blijkbaar onder dit:

Fun Media NV
            Handelslei 202
            2980 Zoersel.

Email:wilsto@skynet.be

ondernemgingsnummer 0477.967.401
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Kijk eens in de headers van de mail. Je kan daar veel info uithalen. De afzender, de provider die instaat voor de internettoegang, de hostingfirma van de mailserver.....

Als het e-mail adres dat je gevonden hebt een echt adres is kan je klacht indienen via abuse@skynet.be.

Ik zou alvast EZ en ecops inschakelen. Wie niet hoen wil...

Ik heb een tijd last gehad van Bo*** (een diepvriesproductenfirma) en het heeft ook een tijd geduurd tot ze door hadden dat het genoeg was. Ondertussen is het al jaren geleden dat ze nog geprobeerd hebben om ons iets te verkopen.
              bye, Maurice
              Nikon D7500

Comment

Nog iets meer info. Na een beetje zoeken blijkt fun media eigenaar te zijn van de website "specialgifts,be" (comma i.p.v punt gezet zodat ze geen extra link krijgen ).

Domeinnaamhouder
                Naam van looveren, wilfried
                Organisatie smscompany
                Taal Nederlands
                Adres Brechtsteenweg 72
                2990 Loenhout
                Telefoon +31 306953191
                E-mail info@knoth.nl

Vooral "smscompany" lijkt mij "fishy"
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

Als je spam krijgt en er staat een linkje in van 'schrijf je hier uit' moet je dat juist niet doen!
                  Zo weet hun server dat er op reageert en zullen ze zeker blijven op sturen.
                  Klacht in dienen kan altijd maar het beste is gewoon hun domeinnaam blokkeren. Dan ben je in eens van hun mails vanaf.
                  Merci en groetjes
                  Insta | Flickr | Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eitje Bekijk bericht
                    Klacht in dienen kan altijd maar het beste is gewoon hun domeinnaam blokkeren. Dan ben je in eens van hun mails vanaf.
                    Zo pak je het gevolg aan, niet de oorzaak en dus is dat geen oplossing.
                    bye, Maurice
                    Nikon D7500

Comment

Hoe is het tegenwoordig ? Bij mij nog een enkel mailtje per week. Hoe dat dan door mijn filter glipt begrijp ik niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Hoe is het tegenwoordig ? Bij mij nog een enkel mailtje per week. Hoe dat dan door mijn filter glipt begrijp ik niet.
                        Ik denk niet aan 1 mailtje per week te komen maar ze zijn er nog. Zoals hierboven geschreven heb ik ecops ingelicht bij deze en misschien is dit een eerste resultaat?

Comment

Zal ze deze week nog eens tellen, maar het is hier toch drastisch verminderd.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Bij mij nog een enkel mailtje per week. Hoe dat dan door mijn filter glipt begrijp ik niet.
                            Heb je gefilterd op @sendspire.com én @sendserver7.com?
                            ----
                            Voor Belgen die zich vroeger hebben ingeschreven op de Robinson-lijst voor directmarketing per e-mail: die bestaat niet meer.
                            Onze opt-in wetgeving verplicht bedrijven namelijk om altijd voorafgaandelijke toestemming van de consument te vragen als die geen klant is. Naar niet-klanten bellen mag trouwens ook niet, maar die lijst is er wel nog. In Nederland zou een dergelijke wet in de maak zijn, las ik in Wikipedia. Het is niet duidelijk of die even streng gaat worden.
                            Last edited by Poza; 11 juli 2011, 09:23. Reden: link toegevoegd

Comment

Van vandaag terug thuis van een 14-daagse vakantie in Spanje en vind in mijn mailbox voor de zoveelste keer een mail in het Duits van een zekere "Sabine Wickers" die mij absoluut een reis naar Turkije wil aansmeren.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Van vandaag terug thuis van een 14-daagse vakantie in Spanje en vind in mijn mailbox voor de zoveelste keer een mail in het Duits van een zekere "Sabine Wickers" die mij absoluut een reis naar Turkije wil aansmeren.
                                Direct vertrekken ! Dan ben je verlost van de bijna dagelijkse zondvloed hier.

Comment

Working...
                                X